mrc1005

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Polecane posty

nie bulwersuj sie

kazdy ciagnik to skladak nie ma takiego ciagnika ktorego 100% czesci jest wyprodukowane przez tego samego producenta!!!! i w 1 fabryce jesli by tak bylo to traktor kosztowal by znacznie wiecej niz obecnie

edit

zetora lubie ale tez skladak jak kazdy traktor taka jest prawda

 I tu się koledzy mylicie Kubota i Kioti to 100% swoje wyroby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianlech    1

Zetor posiada tylko pewne detale nie swoje typu zegary,lampy,maski ale silniki sa zetorowskie skrzynie,tylne mosty,kabiny a to podstawa  i nazywacie go skladakiem,a taki ursus co produkuje swojego? kabiny? i tez niby skladak a "pewna" roznica jest o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    650

Ursus w Warszawie byl prawie w 100% produkowany w zakładzie, tylko opony i paski klinowe były spoza zakładu, poprzez to było większe zatrudnienie pracowników w przeliczeniu na jeden ciągnik - był to jeden z argumentów  że zakład jest przestarzały i niewydolny ekonomiczne - co było oczywiście kłamstwem. Zakład z premedytacją zniszczono.

 

Normy emisji spalin są po to by ktoś na tym zarobił, UE wprowadza pakiet klimatyczny, ktos na tym zarabia, dopłaty do odnawialnych źródeł energii, ktoś na tym zarabia. Kto? Ten kto rzadzi w UE - Niemcy, silniki spełnijące normy ... z Niemiec, zamykanie kopalń oczywiście wszędzie tylko nie w Niemczech gdzie są dotowane potężnymi dotacjami państwowymi, stocznie w Niemczech funkcjonują, biopaliwa tak, ale nie dla zwykłego rolnika, wiatraki tak, ale stare wyeksloatowane złomy z Niemiec, i tak jest ze wszystkim, Niemcy wszytsko, nawet wyspy greckie chcą za długi odbierać, po kij Hitlery, czołgi gdy można pokojowo, ludzie pujdą grzeczniutko do takich lekkich obozów pracy w tzw strefach ekonomicznych, potem na zakupy do Lidla, raj, raj, ale chyba niemiecki.


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filip3512    35

zetor nie był składakiem a tak się psuje. przynajmniej silniki będą bezawaryjne teraz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

ciekawe jaka maszyna się nie psuje....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    650

Wyatarczy sobie wejść na stronę Zetora i ściągnąć nowe foldery w pdf-ie. Major ma silnik z CR, Proxima i Forterra dalej ma zetorowskie silniki z mechaniczną pompą wtryskową, 16V,

Edytowano przez tracker

Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Zachodnie ciągniki już daaaaawno miały skrzynie ZF i inne podzespoły renomowanych firm jak lucas, bosch itp. Zetor jak i Ursus musiały w końcu dojść do wniosku że tuningowanie zetora 4011 czy 8011 w XXI wieku nie ma przyszłości , i albo zrobią coś własnego albo kupią nowoczesne podzespoły.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego większość ciągników jest "składakami" to wynik tego, że gdyby chcieć wszystko robić w swoim zakresie to raz- trzeba by wszystko opracować, dwa- trzeba by zorganizować produkcje, trzy- trzeba by to produkować. A to są koszty, koszty i jeszcze raz- koszty które przekładają się na cenę. Przykładowo opracowanie kombajnów serii Axial-Flow kosztowało International Harvestera milion roboczogodzin i 12 milionów dolarów w latach 60/70-tych. Vario Fendta też było drogim rozwiązaniem które spłaca się zresztą do dzisiaj na każdej sztuce sprzedanego ciągnika. Zresztą nie wiem jak niektórzy sobie wyobrażają produkcje 100% własnej konstrukcji- silnik to raz, przekładnia i transmisja dwa, układy elektryczne i elektronika to trzy, karoseria i reszta to cztery, nie mówiąc już o kosztach homologacji i wmaganych dokumentów. Czyli co, postawić odlewnie, fabrykę kabli, fabrykę elektroniki i resztę potrzebnych zakładów? Właśnie takie wyjście wykończyło ursusa i przy okazji połowę przemysłu ciężkiego w tym kraju, bo odlewnia w Lublinie powstała głównie pod kątem produkcji wysokiej jakości żeliwa do Fergusonów, nie mówiąc o nigdy nie ukończonych halach które zostały wyburzone i innych zakładach które musiały zainwestować OGROMNY kapitał żeby produkować ciągniki licencyjne. Teraz jest tak że jak ktoś produkuje silniki, ma w tym doświadczenie, zaplecze i gdzie produkować, to się bierze od niego silniki. Jeśli ktoś robi dobre przekładnie i układy transmisji, to się od nich bierze. Jeżeli ktoś ma doświadczenie w produkcji elektroniki (w ciągnikach są używane głównie układy BOSCH Rexroth który ma nie małe i wieloletnie doświadczenie w tym) to się bierze to od niego. A jeśli chce się mieć swój silnik to trzeba zaprosić kogoś do współpracy, tak jak japońskie auta mają silniki francuskie, ople czy saaby włoskie i tak dalej. I to jest proceder znany od dawna. C330 był ciągnikiem względnie prostym i niewymagającym skomplikowanych technologii więc można było go robić w całości u siebie. Taka Forterra HD czy Valtra T to już zaawansowana zabawka.

 

@tracker- W fabryce ZTS Martin już w latach 80-tych wprowadził do składania głowic robota przemysłowego żeby produkcja szła wydajniej i taniej. Linka jak to wyglądało wstawiam jeśli będzie prośba.

 

A jeśli chodzi o ciągniki produkowane w maksymalnym stopniu w jednej firmie to jest Belarus, Valtra w modelach N i T (SISU należy dawno do Valtry, przekładnie też mają swoje), Kioti, Kubota i cała masa firm z dalekiego wschodu. Ale zauważyć należy że firmy z dalekiego wschodu to głównie ciągniki proste do bólu i o niezbyt skomplikowanej konstrukcji, Belarus produkuje maszyny głównie pod kątem rynku krajów byłego ZSRR gdzie maszyna kolokwialnie mówiąc- zapiernicza w kołchozie i zaawansowane rozwiązania w większości nie są na kieszeń tamtych gospodarstw (aczkolwiek kogo stać to kupuje lepsze zabawki i to z najwyższej półki).

 

Wracając do tematu- na Agro Parku stał Major 80 z silnikiem Deutza. Cena?

 

2015-03-08%252015.09.33.jpg

 

Odnieść to do ceny Majora z silnikiem Zetora jaka była w tamtym roku i wszystko jasne.

 

PS- jako fan Zetora to mnie osobiście lata czy silnik jest tam swój czy Deutza. Ważne że marka istnieje, ma się dobrze, rozwija, wprowadza nowe rozwiązania i ma branie. Tak jak i nowy ursus- ciul z tym że perkins, carraro i inne niekrajowe podzespoły. Marka nadal istnieje, jest w polskich rękach, coś działają więc jest OK.


Ha traktor, Akkor Zetor!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Jeśli chodzi o 100% Kubotę to ma układ paliwowy Denso jak JD.

Stary Ursus też wszystkiego nie robił wszystkiego u siebie bo np. uklad wtryskowy WSK Poznań, podnośniki Agromet Archimedes Wrocław, kabiny Kunów.

Dzisiaj Zetor kabiny ma produkowane na Węgrzech. O tym na swojej stronie pisali.

To ja poproszę link do robota.

I raczej nie chodziło o produkcję tańszą tylko ludzie mogli dzięki temu zagonić więcej osób do produkcji czołgów wszak ta fabryka znana była z tego że w dzień wyjeżdżały z niej ciągniki a w nocy czołgi :P

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZTS Martin po rozstaniu z Zetorem stał się spółką należącą do HTC Holding i funkcjonował pod nazwą ZTS Tees. Produkował ciągniki UR II Super (modele 12245 i 16245 po liftingu i lekkim zmianach) oraz UR IV (8311-18345) i też maszyny leśne które chyba zresztą do dziś robią. Potem jak HTC Holding przejął Zetora, to jakoś około 2002-2003 pozbył się ZTS-a jako nieprzyszłościową lokatę (ZTS produkował ciągniki które technicznie były w latach 80-tych na tle konkurencji, silniki też nie najnowsze, więc musieli by wpompować duuużo pieniędzy w modernizacje, a tak był Zetor który miał już względnie nowoczesny ciągnik w ofercie jakim była Forterra, miał lekkie 2 serie w postaci 3320-7340 oraz 3321-7341, przodka Proxim więc było co rozwijać) i tak jakoś żył głównie dzięki temu że w PL nadal byli chętni na ciężką serię, więc ZTS produkował silniki i układy napędowe do tego wszystkiego a w zamian ZTS produkował 1734 i 1934 pod swoją nazwą, poszukaj ZTS Martin Diesel 8604 TD Intercooler. To chyba odpowiednik 19-tki. Aktualnie ZTS Tees VOS istnieje nadal ale ciągników i silników już chyba nie produkują (jak powiedziałem, silniki mieli konstrukcyjnie w latach 70-tych i nie spełniały nowych norm spalin a opracowanie nowych to KOSZTA i to dużymi literami) a aktualnie świadczą typowe usługi obrabiarkami i remonty. A kto jest odpowiedzialny za sprzęty leśne LKT to nie wiem, las mnie jakoś nie pociąga. ;)

 

I prawdę mówiąc ZTS jest mniej widowiskowym przykładem jak brak rozwoju niszczy zakład. Może i byli chętni na nowe ZTS-y ale w nieskończoność nie można ich produkować kiedy konkurencja pokazuje coraz to bardziej wyrafinowane zabawki.


Ha traktor, Akkor Zetor!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Pytanie do znawców tematu, czy w tym nowym silniku jest rozrząd na pasku czy na kołach zębatych ?Gdzieś czytałem ,że to nowa konstrukcja i właśnie jest na pasku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BestZetor   
Gość BestZetor

W dzisiejszych czasach każdy traktor to składak. Dobrze, że Zetor chce zadbać o silniki w swoich produktach. Poza tym zetorowskie silniki będą produklowane i montowane w ciągnikach tej marki, tylko że 16V. Zetor był, jest i będzie świetny ! Jest niezawodny, tani, wytrzymały, silny, komfortowy, łatwy w obsłudze, ekonomiczny, dobry dostęp do części i mógłbym wymieniać jego dobre cechy w nieskończoność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Składakiem był zawsze praktycznie każdy traktor, rzecz w tym czy części pochodzą z tego samego kraju co marka.... Kolega wyżej to chyba fanatyk jakiś  :)Niezawodny - psuje się jak każdy ciągnik a nawet częściej

Tani - używane zetory są droższe jak nowe i droższe od renomowanych marek jak renault, MF czy JD 

Wytrzyały - 10tys mth to szczyt - zachodnie po 20tys kręcą i żyją

Komfortowy- Zawsze będzie w tyle, jak np JD zakładał klimę to Zetor dopiero ogrzewanie

Łatwy w obsłudze - dla mnie tylko ruski są ciężkie

Ekonomiczny- znam ciągniki palące 30% mniej w tej samej robocie

Dostęp do części- no tu się zgodzę ale ich jakość ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

kolego wyzej tylko sie nie zesraj ze szczęścia ok, zetor teraz też robi siupy i w ogóle, na głupi jeden tryb do proxy 100 do skrzyni czekał wujek słownie miesiąc czasu, także czasy starych zetorów twardych serii xx11, xx35 czy też xx40, xx41 albo pierwszych proxim minęły i nie wróca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BestZetor   
Gość BestZetor

Pawel855 10 lat od nowości bez awarii, 195000 mth, a części na pewno lepsze od Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiecho    0

Tak dostępne części do zetora że obudowy skrzyni biegów do 10540 nie dostaniesz nigdzie, MASAKRA!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

podjarany chłopak na wystawie się naoglądał i teraz Zetor zetor ponad wszystko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Szkoda mówić panowie zetor robi też już syf i tyle taka prawda niestety, a o częściach dostępnych od ręki to się mówiło o serii typ 7211 i ogólnie do 2004 r tutaj cżęści dostaniesz od ręki a nowsze to już jak zachód na zamówienie no ewentualnie seria ciężka zunifikowana z ursusem to tak, a przebieg rzdu 19tyś hm uwierzę bo wujek ma 5211  pracuje na 30ha z c330 i ma zrobione w chwili remontu 18tyś ale tam na tip top było wszystko ole 2x w roku i w ogóle na plynie od nowości nawet płyn hamulcowy  wymieniany w terminie książkowo, także uwierzę sam mam c330 ma 22tys i lata jeszcze bez problemu, mam zetora 7341 na 10 lat eksploatacji i zrobienia 1,9tyś mtg wymieniona pompka 2x od sprzęgła i cylinderek ham, a do tego urwane śruby dwie na kole zamamchowym i zimmering na wale i tyle, także to błachostki ale on na starej skrzyni i silniku pochodnym od 7711, teraz będę brał nowego ale johna 50km, przynajmniej maszyny będą z różnych stajni i zobaczy się co która warta;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BestZetor   
Gość BestZetor

Rolnik1973 jedno zero za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Dotyczy filtra Deutz (nie SDF), o nr 04131596, filtr paliwowy dokładny common rail.
      Filtr nowy zanieczyszczony opiłkami poprodukcyjnymi na gwincie wewnętrznym. Inne filtry z tej partii na półce w sklepie podobnie.
      Przedstawicielstwo sdf w Polsce reklamacji nie uznaje.
      Miał ktoś podobny problem, zazwyczaj użytkownicy nie sprawdzają co montują a serwisanci wcale, tylko zdjąć zaślepkę i wkręcić. później układy siadają ponieważ dbając i wymieniając filtry możemy zajechać układ paliwowy.
      Najlepiej gdyby filtry Deutz były zapakowane w folii zgrzewalnej i pudełku a nie tylko z zaślepką.
    • Przez badboy27
      Dzisiaj pojawił się problem podczas pracy wspomaganie zaczęło słabo działać to znaczy działa bo jakby nie działało to bym z ładowaczem nie ukręcił ale jak wczesniej jedną ręką swobodnie kręciło sie kierownicą tak praktycznie nagle się zmieniło i trzeba dosyć mocno kręcić bo stawia opór. Nie wiem jak to jest w Deutz K90 czy ma osobną pompe do wspomagania i ona siadła bo wszystko inne działa ( ładowac, podnośnik ) czy może orbitrol. Oleju jest w skrzyni prawie max. Może ktoś miał podobne objawy to proszę o pomoc bo ciężko się jeździ
      Pozdrawiam
    • Gość
      Przez Gość
      Witam dzisiaj byłem u dilera MTZ jednak nie mogę wziąć ciągnika 110km gdyż żaden MTZ ( chodź teraz mają być niedługo nowe) nie spełnia norm euro 5 dopiero te po kropce 6 mają ją mieć i tu moje pytanie jaki ciągnik do 150 tyś jak najmocniejszy i najtańszy w naprawach
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj