Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olej do skrzyni biegów i tylnego mostu*

Oleje grupy Fuchs to specyficzne oleje. Ten konkretny Fuchs Agrifarm UTTO MP średnio sprawdzi się biorąc pod uwagę klasę lepkościową, ale ze względu na wysoki wskaźnik lepkości mógłby być.

Lepszy i zalecany olej do tego modelu: ELF TRACTORENAULT THFI.

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):

Klasa jakościowa: wg API GL-4

Klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

  • Like 1
  • Thanks 2
Opublikowano

Olej do skrzyni biegów i tylnego mostu*

Kolego @blondynek2004 tak, jak w poprzednim moim poście. W tych modelach zalecane są oleje z grupy UTTO. Oryginał: ELF TRACTORENAULT THFI.
Obecnie dostępny także pod nazwą: CLAAS AGRISHIFT THFI.

W grę wchodzą: ELF TRACTORENAULT GA 12 (obecnie CLAAS AGRISHIFT GA 12).
Oleje STOU nie są zalecane!

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):

Klasa jakościowa: wg API GL-4

Klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

  • Thanks 2
Opublikowano

Teoretycznie mógłby być, gdyż posiada tą samą klasę jakości i lepkości TYLKO...
Jeśli chodzi o ten olej: https://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/other-products/agriculture/castrol-agri-trans-plus-80w.html to można przymknąć oko, ale opisanie go tak, jak podałeś:

31 minut temu, blondynek2004 napisał:

castrol agri trans plus 10w30

już nie, bo wskazywałoby, że mamy do czynienia z olejem STOU a nie UTTO a ten nie jest zalecany.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
5 godzin temu, blondynek2004 napisał:

dwie wajchy z prawej strony jedna od zakresu druga od przełożeń i na tej dodatkowo dwa przyciski od półbiegów

a pod kierownicą rewers 

 

857442780_10_1080x720_nectra-.jpg

 

857442780_9_1080x720_nectra-.jpg

 

tak jak na załączonych obrazkach

2 x 4 x 3 co daje 24 biegi do przodu i 2x4x1 czyli 8 do tyłu

Opublikowano (edytowane)

@izydor ale ona akurat nie ma pełzających biegów są tylko 2 przełożenia główne szosowe i polowe. No chyba że ma więcej jak jeden półbieg na każdym biegu to w tedy zgadzam się i mój błąd.

 

@alacapone chodzi mi o ten olej

https://www.olx.pl/oferta/olej-hydrauliczno-przekladniowy-total-dynatrans-mpv-10w30-20l-utto-CID757-IDqGJYR.html

Edytowane przez blondynek2004
Opublikowano
2 godziny temu, blondynek2004 napisał:

Jeśli chodzi o olej TOTAL Dynatrans MPV to może być, ale jeśli w nazwie oleju przekładniowo-hydraulicznego (UTTO) pojawia się zapis "10W30" to NIE NADAJE SIĘ, bo nie jest olej UTTO tylko STOU.

Norma SAE J306 nie przewiduje lepkości "10W30" - gdyby producenci przynajmniej raz w życiu przeczytali tą normę nie pisaliby takich piramidalnych bzdur!
Myślicie, że jeśli nie potrafią czytać ze zrozumieniem zwyczajnych norm to potrafią coś wyprodukować? - istnieją podejrzenia, że zamiast oleju dodaliby coś tańszego, jak choćby wody. :D

  • Thanks 2
Opublikowano
3 godziny temu, Renault85-15TX napisał:

Tu podobnie, jak wyżej. W nazwie pojawia się zapis: "10W30". Norma SAE J306* nie przewiduje takiej lepkości!
Zwróć uwagę i przeczytaj info w opisie aukcji, tej z odnośnika. W tabeli pojawia się zapis: "Nazwa: olej silnikowy", zaś poniżej: "uwagi: olej przekładniowo-hydrauliczny Orlen Oil UTTO Agro" - a to kompletna paranoja!!! - bo albo to olej silnikowy, albo przekładniowo-hydrauliczny (STOU albo UTTO).

Domyślam się, że chodzi o Twój ciągnik Renault 85-14 TX, jeśli tak oryginalnie był: ELF Tractorelf ST3 10W30 - ten olej jest STOU, czyli stosowany zarówno do silników, jak również skrzyń biegów i układów hydraulicznych a poprawny zapis wg normy SAE J306 brzmi: 80W-85 i taki polecam. Tamten (Agro) odradzam. Może być jeszcze ELF Tractorelf ST3 15W40. W razie wątpliwości, czy innych propozycji - pisz.

*Norma SAE J306 przewiduje następujące lepkości:
70W, 75W, 80W, 85W, 80, 85, 90, 110, 140, 190, 250
-  są możliwe tylko kombinacje przy olejach "wielosezonowych" w postaci zapisu np: 80W-90.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

A jakie mogą być skutki zalania nieodpowiednim olejem i jakie będę pierwsze objawy? Dodam że pytam z czystej ciekawości, bo ostatnio słyszałem jak sprzedawca proponował właśnie ten olej do Renowki tylko nie wiem jaki model i dlatego postanowiłem zapytać co o nim sądzisz i jakie będą skutki później bo jednak kupił ten gość ten właśnie olej. 

Opublikowano

Bardzo ważnym aspektem jest do jakiego modelu proponował tenże olej.
Objawy będą różne zależne od wielu czynników. Jeśli klasa jakości jest niższa niż zalecana to olej po krótkim czasie straci swoje właściwości smarne (przestanie smarować współpracujące ze sobą elementy) i należałoby go wymieniać dość często. Jeśli chodzi o nieodpowiedni dobór pod względem klasy lepkościowej, przy zimnym oleju będą problemy ze wspomaganiem (opóźnienie czasowe), skrzynia będzie powodowała duże obciążenia dla silnika, zaś niektóre łożyska igiełkowe nie będą smarowane aż do osiągnięcia wymaganej lepkości, układ hydrauliczny także będzie działał z oporami, zaś pompa będzie zdecydowanie szybciej ulegać zużyciu. Po rozgrzaniu nieodpowiedni olej stanie się na tyle płynny, że także straci właściwości smarne, itp...
Brak lub niewielka ilość dodatków uszlachetniających także odbije się na trwałości i niezawodności układów hydraulicznych i przekładni, olej będzie miał tendencje do pienienia się, szybciej ulegnie lakowaniu i będzie podatny na procesy starzenia się, olej stanie się bardziej skłonny do przegrzewania się, wytrącania wody a co za tym idzie zużywania elementów współpracujących weń.

Chcę od razu zaznaczyć, że zużycie nie następuje w jednej chwili tylko powoli, bardzo powoli, ale później wiele elementów się po prostu sypie.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

panowie mam zamiar zabrac sie w aresie do wymiany oleju w hydraulice, kupiłem olej 10w30 UTTO Fush'a i teraz moje pytanko ile filtrow idzie do hydrauliki? Jeden wiem taki duży bąk a reszte jak zidentyfikować?

ja także zauważyłem to że cieżko mi sie kręci kierownicą, pewnie jakaś usterka tylko od czego zacząć? pompa od wspomagania? Ares 640 rz

Opublikowano (edytowane)

w przystawce napędu 

,,ktury" pisze się przez ó ,karważ kawka

sory popierdzieliło mi się w tylnym moście i przystawce ,aż poszedłem zajrzeć pod traktor:$

Edytowane przez witejus
Opublikowano

Oleje STOU nie nadają się do ciągników z mokrymi hamulcami a przynajmniej nie są zalecane przez Renault. Pisałem już o tym, nawet na tej stronie:

Dnia 17.12.2017 o 14:48, AlaCapone napisał:

Oleje STOU nie są zalecane!

Ale znajdą się zapewne fachmani, którzy stwierdzą iż mają taki olej i wszystko działa - co kto lubi. Byli już tacy "sprawni inaczej" na forum co pisali, że leję przepracowany, czarny olej i nic się nie dzieje - kto ich przebije?!

  • Thanks 2
Opublikowano (edytowane)

Panowie mam renault 155.54 przekladnia 24/8 na zimnym oleju pedał nie wysprzęgla  poprzedni właściciel rok temu zalał olej podobno agrifarm utto mp nadaje on się do tej skrzyni?

Sorki nie zauwazyłem ze wzyej jest odp

Edytowane przez DEMONxXx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v