News
Leszkoooo

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysztofz14    34

Miedzy kreskami trzema a jedną czyli tam gdzie niema kreski kresek.Koło ma 360 stopni

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszkoooo    0

ale  jest jakis napis z 3 liter na kole zamachowym za jakies 5 cm dalej jest 6 kresek w ruwnym odstempie od siebie  odstem ten wynosi gdzie  4 mm  max 0,5cm  tak na oko  jak jak ustawic kiedy pompa ma paliwo wypychac 1 sekcji

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    34

To u mnie niema tych 6 chyba .Najpierw ustal sobie gdzie masz górny martwy punkt i która wtedy jest kreska.wymontuj wtryskiwacz i włóż drut .Paliwo musi drgnąć przed gmp

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Leszkoooo    0

u mnie jest 6 kresek i za 5cm dalej jest jakis napis 3 literowy lub jest to zero z dwoma kreskami  wychodzi ze to jest martwe górne połozenie tłoka

Edytowano przez Leszkoooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie mozesz tak ustawić to daj do jakiegoś mechanika niech ci ustawi lampą stroboskopową bedziesz wiedział ze jest dobrze:)


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

No właśnie to jest zetor z tymi swoimi kreskami. W 5340 tez nic nie pasuje. Ustawiając na znaki ciągnik chodzi jak kaleka. 

Druga sprawa na pewno nie 10 stopni tylko około 20. Pierwsze kreski to początek tłoczenia i są one zawsze przed GMP. Ta dalej około 5 cm to właśnie GMP tłoka. Ta ciebie nie interesuje. 

Ogólnie jeśli ustawisz na którąkolwiek z pierwszych kresek nie ma prawa się nic stać. Możesz śmiało testować ciągnik na pompie ustawionej na każdej z nich.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

wychodzi wtrysk opóźniony bo pewnie  dawkę dajesz rozruchową !!

Przy sprawdzaniu kąta, listwa pompy wtryskowej nie może być przesunięta maksymalnie do przodu tylko przesunąć się do ok. połowy max dawki czyli1,5 mm poniżej czoła pompy wtryskowej. Masz od strony spężarki w korpusie pompy korek na wysokości tej listwy ,wykręć go nic się nie stanie i poruszaj dźwigienką od gazu zobaczysz jak chodzi listwa i odpowiednio ustaw . Dopiero teraz możesz sprawdzać kąt wtrysku bo inaczej będzie wychodził opóźniony.

Od siebie mogę Ci powiedzieć ,że nawet po udanych remontach ,a nawet i nowe bardzo ciężko palą w temperaturach poniżej 0 tak jak u Ciebie  nie na wszystkie gary.

Odnośnie siły w czasie orki to może masz poprostu ustawioną za małą dawkę paliwa bo raczej kąt nie da się aż tak mocno przestawić na tych otworach w pompie.

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

Ostatnio miałem awarię pompy wtryskowej nie dawno też widziałem jak gwarancyjny ustawiał kąt wtrysku i co wynikło z tej wiedzy to że znaki znakami ale podstawa to własny słuch i obserwacja komina jak dymi ,jak zimny odpala W większości ciągników ustawiasz kąt wtrysku pod pokrywką na fasolkach to może się uda ustawić za pierwszym razem albo nie ,w mym przypadku mam jeszcze regulację małą obracając całą pompę i popuszczam 3 śróby i mogę regulować nigdy nie myślałem że taka dokładność musi być ruszasz góra 1 mm i już jest różnica albo dymi albo ciężko odpala albo twardo chodzi i żaden mechanik nie jest w stanie zamontować poprawnie bez użytkownika ciągnika co go znał od nowego i czół go jak chodził . Ciekawostka mieliśmy 25 lat c-360-3p nigdy pompy nie ruszali może zimą ciężej palił ale myśleli że tak odpalają one, kupił znajomy taki samouk mechanik powiedział że miał za póżny ustawiony wtrysk przyspieszył obracając pompę pali idealnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

w zetorach jest rysa na korpusie pompy i bloku i te 2 znaki muszą się pokryć bo na stole probierczym ustawia się punkt podawania dla pierwszej sekcji a dopiero później pomiędzy sekcjami

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

Rysa na pompie i korpusie bloku nie wiele znaczy. I tak początek wtrysku trzeba ustawić do wału korbowego. Uwzględnia to różnice w wykonaniu części, regulacji pompy i zużycie napędu pompy wtryskowej.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

seweryn20 dokładnie pisze jak jest rysa na pompie i korpusie to ustawiasz tak na początek ale konkretne ustawienie to już indiwidualnie milimetr dwa to dużo zmienia w pracy silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    18

Za skrzynką akumulatorów jest okienko, odkręć zaślepkę. Na kole zamachowym powinny być znaki i jedna kreska nabita na lewej stronie okienka. Nie wiem jak jest w twoim ale w tych które ja widziałem były nabite pierwsze trzy kreski na kole zamachowym i każda opisana kątem wyprzedzenia. Odkręcasz rurkę pierwszego wtryskiwacza, dajesz gaz na max i kręcisz za koło wałem aż w króćcu drgnie paliwo. To początek tłoczenia. Sprawdzasz w jakim miejsca są kreski na kole.  Ta jako kąt ma mieć twój ciągnik musi się pokrywać z tą nabitą na okienku. Super dokładnie nie musi być jest tolerancja.  Jeśli nie pasuje popuszczasz trzy śruby którymi jest przykręcona pompa i przekręcasz ją. Na silnik jeśli jest za późny i odwrotnie gdy za wczesny. Jeśli silnik jest świeżo po remoncie może jakiś czas ciężko palić aż ułożą się pierścienie i osiągnie maksymalne ciśnienie sprężania.

tak jak wyżej,a jak nie możesz ustawic na znaki to ktoś pompę żle ci ustawił.sprawdzic możesz ją wykrecając wszystkie wtryskiwacze z głowic i podłączyc je na zewnątrz.odpowietrz wszystko ustaw gaz na max i powoli obracaj wałem.jeżeli każdy wtrysk na oko będzie dawał równo to ok.miałem tak u siebie w 7245 wszystko wymienione a on na 2 chodził na zimno.a teraz -11 chwilę kręci i chodzi na wszystkie cztery.

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

Nie znam żadnego silnika w którym początek wtrysku był by GMP. Coś ci się pomyliło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszkoooo    0

ustawiłem dzis na te kreski    poczatek podawania paliwa jest on przed gmp tłoka i gdy próbowałem odpalic ciagnik   niechce wogule chycic  kreciłem pompa aby przyspieczyc i nic  kreciłem aby opuznic i taksamo nic  nie chce zapalic


jest jeszcze mozliwosc ze  jest sprzestawione na sprzegiełku pompa wtryskowa bo tak słyszałem ale nie wiem  jakie powinno byc


a moze ktos ma zetora 7245 i   powie czy w pługu 3 skibowym duzym obrotowym chodzi na 2 biegu  pod gure i  czy pod górke jak pósci głeboko to zakopie sie czy go zdusi  nawet na 1 jak ma właczony naped

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

Coś przeoczyłeś. Jeśli jest przestawione na sprzęgle to mało prawdopodobne żebyś regulacją pompy zmieścił się w fasolkach. Druga sprawa jeśli ustawiasz do pierwszego tłoka, oznaczenia na kole zamachowym są prawidłowe a początek wtrysku paliwa wypada na kresce na której ma być to kropki i sprzęgiełka nie mają znaczenia. Wtrysk jest przed GMP na znaku i tyle ustawiony do położenia wału korbowego. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszkoooo    0

no to tu kolego cie zaskocze bo ustawiłęm na te  kreski aby paliwo  sie podnosiło   jest to przed gmp tłoka  i gdy poskładałem   to ciagnik kreci i niechce zapalic na samo stracie chyci ale jest zadyma i gasnie   a dodam  do tego ze na sprzegiełku z c360 zapala  tylko cieszko sie wkreca na obroty zimny i niema  pełnej mocy  i niestety na tym poczatek wtrysku nie wychodzi na kreskach


a  moze  doda ktos zdjecie z tymi kreskami abym sie upewnił ze umnie sa taksamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

jak ustawiasz przy sprawdzaniu kąta   dźwignię regulacji dawki paliwa  ?

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

Napisałem ci wcześniej że w zetorach jest coś skopane. W nowszej generacji ciągnik ustawiony na znaki za skarby świata nie chce chodzić.  Jeśli znaki odpowiadają kątowi wyprzedzenia w granicach 20-30 stopni (może nie całe 30) to silnik musi chodzić i palić. Jeśli ustawisz na znaki i tak się nie dzieje to te znaki nie pasują do faktycznego położenia wału. I nie był by to pierwszy zetor gdzie pepiki coś skopały. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszkoooo    0

chodzi tobie o gaz  czy  cos w pomie w tryskowej   dzwignie gazu daje prawie na całe tak jak pisza mi tu inni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

Spróbuj dać mniej niż pełny gaz. Motorpal robi pompy ze zmiennym katem wtrysku paliwa. Tylko nie wiem czy zakładane są akurat do zetora.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszkoooo    0

czyli kolego  jak bys zaczoł ustawianie  poczatku wtysku  bo ja zrobiłem w ten sposób ze  odkreciłem przewody paliwowe  wyczysciłem znaki  gdzie jest gmp i te kreski małe  kreciłem wałem  ustawiłem ze paliwo zaczeło podawac przed gmp  dokładnie nie wiem ile stopni przed bo  na tym sie nieznam i poskładałem prubuje zapalic a tu lipa kreci i  nie zapali podaj jak ty bys  to zrobił  jestem na gg 10376205 moze tam szybciej sie dogadamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszkoooo    0

a sprzegiełko jakie masz w pomie  od wyciecia do miejsca na prosto klina ile masz zombków wiesz moze czyli paliwo ma sie zaczac podnosic w połowie od kresek a gmp


a wiesz kiedy moze konczy sie u ciebie wtysk tak z ciekawosci zapytam  czy za  gmp  gdy tłok  idzie jusz naduł czy jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    366

chyba bedzies musial wyciac jednego zabka w napedzie pompy wtryskowej obok fabrycznej dziury, jak ustawianie nic nie daje.ja tak mialem  . na kole zamachowym nie bylo zadnych znakow, kumpel po prostu krecil pompa az dobrze chodzil,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Kobra66
      Witam koledzy! Potrzebuję instrukcji napraw zetora 7211 jak również katalogu części. Głównie interesuje mnie kolumna kierownicza, jeśli mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie to było by super. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj