Skocz do zawartości
Dewro

Zetor 7745 Turbo chłodnica oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Dewro    16

Witam

Przy chłodnicy oleju jest takie urządzenie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5f78c64ffae7b31.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76bf5a5df4c92342.html Odkręcając przewód niestety to popsułem (widać na zdjęciu) W związku z tym mam 2 pytania.

1. Co to jest i do czego to służy?

2. Czy mogę to ominąć i przykręcić przewody bezpośrednio do chłodnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Już wszystko wiem. To jest termostat, oryginalny taki jak mój kosztuje 580zł. Podłącze chłodnicę bez niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    4

Jak tak zrobisz, to silnik będzie miał nieodpowiednią temperaturę podczas pracy, a jest też duże prawdopodobieństwo że będzie się przegrzewał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dewro    16

Dzisiaj kupiłem przewody i wszystko jest podłączone, oczywiście oprócz termostatu.

wujekk110: Dlaczego miałby się przegrzewać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Chłodnica oleju znajduje się przed chłodnicą wody. U ciebie pewnie jest wymiennik ciepła przy filtrze oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    4

Kolego "Dewro", chcę Ci wyjaśnić, że zjawisko przegrzewania się silnika, często występuje gdy wyrzucimy termostat odpowiedzialny za chłodzenie bloku silnika. W Twojim przypadku, przy chłodnicy oleju, nie potwierdzę Ci że tak będzie. Pozostaje Ci czujnie obserwować wskażnik temperatury. Jak będzie OK, to trochę kasy zostanie w kieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Nic mu nie będzie jeśli przez chłodnicę jest zachowany pełny przepływ a nie bokiem gdy tam go kieruje olej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    100

wujku-'dobra rada' slyszales cos moze o malym i duzym obiegu wody i do czego sluzy termostat -bardzo watpie.

bez chlodnicy oleju najwyzej szybciej ci padnie turbina, ale co tam 1200 jak zaoszczedzisz 580, przed zgaszeniem pare minut zostaw silnik na wolnych obrotach zeby olej wystygl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Matko człowieku czy ty czytałeś w ogóle temat? Jest o chłodnicy oleju nie a małym dużym obiegu układu chłodzenia silnika. 

Geniuszu napisałem ci wyraźnie jeśli termostat jest minięty w chłodnicy OLEJU a cały olej jest kierowany przez chłodnicę to co ci się rozgrzeje? W większości starszych ciągników i nie jednym nowym nie ma termostatu w układzie chłodzenia oleju. Jest on chłodzony cały czas o to jak w wymiennikach chłodzonych płynem tak i powietrzem. Nigdzie nie jest napisane żeby minąć chłodnicę tylko sam termostat. MINĄĆ. Rozumiesz?

Czytaj o czym piszą w temacie ze zrozumieniem.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    4

Kolego "Jacus" muszę Cię rozczarować, o obiegach małym i dużym płynu chłodniczego coś wiem... Wracając do tematu, to myślę że kolega "seweryn20" dogłębnie go wyjaśnił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×