Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju. Na zimnym silniku ok 6 atm, zaś na rozgrzanym ok 0.5-1.0 atm przy 800 obr/min. Silnik ma przepracowane ok 300 mth od remontu. Nowy wał korbowy, tłoki, tuleje, pierścienie, panewki, ogólnie wszystko zrobione. Niestety nie ruszałem wałka rozrządu. Wymieniłem pompę oleju, która ma większą wydajność. Jedyne co przychodzi na myśl, zbyt duży luz na wałku rozrządu. Silnik nie bierze olej, bez żadnej dolewki na 100 mth. W tej chwili mam zalany silnik olejem Falco 15W40, teraz na wiosnę zamierzam zmienić olej i zastanawiam się czy nie zalać go Turdusem 15W50, który lepiej sprawdza się w wyższej temperaturze. Czy ciśnienie oleju zwiększy się waszym zdaniem? 

Opublikowano

Olej 15W50 zaleca się do słabych, przegrzewających się silników w kombajnach zbożowych. Do ciągnika nie ma sensu takiego oleju. Ciśnienie wzrośnie ponieważ olej ten zachowuje wyższą lepkość w 100*C (Falco 12w40 ma 14,2 a Turdus 15W50 18,5). Ciśnienie można podnieść wymieniając olej na lepszy bez zmiany klasy oleju. Ja bym zastosował min. Turdus 15W40 a biorąc pod uwagę że silnik niedługo po remoncie to żadnych nagarów mu nie wypłucze ( Turdus 15W40 ma dużo wyższą liczbę zasadową). Lepiej sprawdź dlaczego tak się dzieje - Falco 15w40 nie jest tu problemem choć zapewne wymieniając na Fusch AGRIFARM MOT 15W-40 byłoby dużo lepiej po rozgrzaniu tylko czy to ma jakikolwiek sens za taką kasę?

Opublikowano

Zmiana oleju w tym przypadku nic nie da.

Wałek rozrządu ma ogromne znaczenie, podobnie jak stan szklanek popychaczy.

A która to pompa o zwiększonej wydajności? Ostatnio w sklepach mają pompy, ale według mnie o zmniejszonej wydajności od oryginału, bo mniejsze o 9mm.

Śrubę mocująca przewód do pompy olejowej masz z otworkiem czy zmieniałeś na nową pełną. Ma mały wpływ, ale jednak.

Jaki producent wału?

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze nie zaglądałem do ciągnika, ale w katalogu częsci są nadwymiarowe szklanki, a nigdzie takich nie widziałem do kupienia. Roztacza się teraz otwory pod nie czy zostaje tylko wymiana na nominalne?

Edytowane przez piotrp88
Opublikowano

Problem z ciśnieniem zaczął się wiosną po włożeniu termostatu - przypadek? Bez niego wskazówka od wody nigdy nie znalazła się na zielonym polu. Ciśnienia nie mierzyłem bo nie miałem czym, ale kontrolka paliła się przy coraz większych obrotach. Po remoncie od samego początku ciśnienie jest za małe.

Opublikowano

Czyli trzeba przypuszczać, że przy remoncie nie naprawiłeś wszystkiego co było zużyte.

Największy błąd to myśleć, że ciśnienie jest tylko na wale korbowym i tylko on się zużył.

Założyłeś termostat, silnik osiągnął prawidłową temperaturę, a co za tym idzie rozgrzał się olej i zrobił się za rzadki i spadło ciśnienie.

A kto wie co w tym silniku siedzi.

Zacznij od sprawdzenia zaworu na pompie.

Możesz także wyciągnąć szklanki popychaczy i je ocenić, pomierzyć otwory w bloku.

Opublikowano

Ja na twoim miejscu wyjąłbym termostat unikał dużego obciążenia na niskich obrotach przy następnej wymianie zalał letnim superolem cb40 chyba że jeździsz w zimie to odpada i tyrał nim z 10 lat aż do następnego remontu.

Opublikowano

sae 40 to najgorsze g**no z mozliwych i wcale nie bardziej lepkie w temperaturze roboczej niz klasyczny 15w40

 

wyciąg z karty charakterystyki

 

lepkosc superolu CB sae 40 w 100 stopniach- 14,8 mm2/s

lepkosc  orlen oil diesel 15w40 w 100 stopniach- 14,5m2/s

 

jak chcesz, zeby olej był bardziej lepki w gorączce, to wlej cos Xw50, bo to ta druga cyfra odpowiada za lepkosc oleju w wysokiej temperaturze i wszystkie oleje z powiedzmy 30 na koncu beda w wysokiej temperaturze bardzo mało lepkie (wręcz jak woda), z 40 bedą przeciętne, a z 50 (a nawet sa i z 60) bedą juz wyraźnie "gęste"

 

dla zobrazowania lepkosc  oleju orlen oil diesel 20w50 w 100 stopniach bedzie juz 19mm2/s

Opublikowano (edytowane)

Zgadza się że najgorsze g.. a jednak lepkość wyższa o 0,3mm2/2 w 100 stopniach do silnika któremu już nic nie może zaszkodzić w sam raz a cała reszta dobrodziejstw zawarta w droższych olejach w tym konkretnym przypadku na niewiele się zda.Może jedynie jakieś najtańsze W 50 .

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

Ja na twoim miejscu wyjąłbym termostat unikał dużego obciążenia na niskich obrotach przy następnej wymianie zalał letnim superolem cb40 chyba że jeździsz w zimie to odpada i tyrał nim z 10 lat aż do następnego remontu.

 

To nie jest naprawa. Silnik po "remoncie" i trzeba cudować i uważać jak ze starym klekotem by nie zatrzeć, bo nie wiadomo kiedy zapali się kontrolka smarowania.

Ja wolał bym rozebrać silnik w drobny mak zweryfikować i złożyć pewny ciągnik do pracy.

Opublikowano (edytowane)

Dane z książki:

Minimalne przy obr 2250 2,82kg/cm2

minimalne przy obr 700-750 1,41kg/cm2

 

Optymalne pewnie w okolicach 4

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

Witam, mam pytanie jakie ciśnienie powinien mieć silnik Perkins AD 3.152 ? Dodam że silnik jest 150 mtg po remoncie :)

 

ten silnik ma nieco inną niz polskie pompę oleju, wiec sie nie zdziw jak bedziesz badał cisnienie, gdy na wolych obrotach bedzie ci wskazówka na zegarze wariowała- to jest normalne.

 

po pełnym rozgrzaniu

na wolnych powinno byc powyzej 1, a najlepiej 1,5 bara (acz mowie, na zebarze bedzie jedno wielkie szarpanie poiedzy 0 a 3)

na 1500obr powinno byc powyzej 3

 

 

ps

duzo zalezy jeszcze od manometru, ktory wkrecisz- jak bedzie taki zalany gliceryna, to byc moze szarpał nie bedzie. Jesli natomiast bedzie suchy, to tak jak wyzej wspomniałem.

Opublikowano

Zegar mam suchy. od 5 lat :D Super sprawa rzut oka i wiesz wszystko ja na wolnych mam 1.5 bar a przy 1500 rpm około 3-4 ( mówie o rozgrzanym silniku. Mam rozumieć że takie zjawisko jest normalne ?

Bo niektórzy się szczycą że w c-360 mają po 6 bar.

Opublikowano

micha w dół i sprawdzić połączenia smoka , rurki od pompy do bloku ( szczelność), panewek czy nie popuściły ( zdarza się) wymiana zaworu na pompie to pierwsza rzecz którą  bym zrobił , wałek rozrządu bym sobie odpuścił no chyba że motor miał już x remontów     mój po remoncie ma dopiero 14mtg i ciśnienie na rozgrzanym przy wolnych obr 3,5  a na wysokich 5,5 łapie więc w wolnym czasie też będzie micha w dole bo to trochę za dużo

Opublikowano (edytowane)

Zmieniłem dziś olej z cb sae 40 na lotos turdus 15w40 na starym ciśnienie na zimnym było między 4 a 5 zależy od obrotów ale max obroty to 5 a na tym turdusie na zimnym 5 full gaz jest 6.Jak to możliwe przecież zimny turdus ma mniejszą lepkość od najgorszego zimnego superolu? Filtr z logo ursusa wcześniej sędziszów może tu jest odpowiedź?Zegar na gumowym przewodzie może gęsty olej słabiej się przez niego przedzierał i mniej cisnął po zegarze?

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano (edytowane)

Hej koledzy mam problem  iz, zrobiłem w swoim ursusie c 360  szlif wału nowe panewki , bo jakis czas tem poszła mi woda do oleju . i zrobiła rówki na wale  i cisnienie poszło spac , i zeby pracowac do konca sezonu  podnosłem cisnienie przez podłozenie podkładek pod zawór w pompie  olejowej . które duzo nie pomogło .

 Po szlifie i zamontowaniu nowych panewek  wyciagłem z zaworu podkładki którymi podniosłem cisnienie .  po odpaleniu pierwszymy było ok . docierałem go i po 20 mth zaczałem  działac w polu lekko bo bronami i po  pewnym czasie cisnienie z 4 atm spadło do 3 zgodze sie bo ciagnik sie rozgrzał i dzis rano jak odpaliłem jak był zimny to tez pokazał 3 atm  co moze byc tego przyczyna ???? POMOCY??? 

 

czytałem  na forum ze moze  byc zawór wypłukany , tak pisał ktos  moze miał racje ,bo  jak podniosłem cisnienie przed szlifem to było ponad 5,5 atm ale jak sie rozgrazał to tykło 0,6 atm

Edytowane przez raf21
Opublikowano (edytowane)

cisnienie moze uciekac szklankami popychaczy jak i dzwigienkami zaworow A jak cisnienie wczesniej przed podkladkami? mi kiedys poluzowal sie lacznik pompy z filtrem i dzialy sie podobne chopki                                   

Edytowane przez toffik
Opublikowano (edytowane)

bez podkładek 3- 3.5 atm  z podkładkami przed szlifem było 5.5 atm  do 6 ,  jak chodził na na wolnych obrotach  po szlifie bez podkładek  20 mth  to było 4- 4.5  na wolnych . teraz rano jak odpaliłem to ma 3 atm chodz jest zimno dzis

Edytowane przez raf21

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 93Dominik
      Witam. Mam następujący problem w swoim jelonku. Brak wspomagania kierownicy, wymieniony orbitrol po regeneracji , odpowietrzony cały układ hydrauliczny, nowy olej( poprzedni teaki sam jak nowy HL 46) nowe uszczelniacze na siłowniku wspomagania oraz zrobiony przegląd pompy hydraulicznej. Wszystko na nic jak nie było tak nie ma wspomagania . Na początku nie było w wspomagania w lewo a po kilku dniach nie ma w lewo i w prawo. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał taki przypadek . Środek żniw a maszyna stoi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v