Skocz do zawartości

Polecane posty

lukano    0

Jak w temacie w jakich granicach powinno być ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku a jakie na z zimnym i przy jakim cisnieniu zapala sie lamka cisnienia oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Na nierozgrzanym silniku powino być około 4 Atm, na rozgrzanym około 3 Atm a kontrolka oleju zapala sie jak jest poniżej 1,5 Atm !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

Tadeusz, to trochę przesada.

normalnie na zimnym to jak 3 Atm będzie to nic złego sie nie stanie, a na rozgrzanym jak są 2 Atm to też sie pojedzie. A kontrolka zapala się przy 0,5 Atm, bynajmniej u mnie (mam kontrolkę i zegar)

 

 

Ciekawostka -> minimalne obroty silnika według książki to 800 rpm i przy tych obrotach powinny gasnąć (albo już być zgaszone) obie kontrolki. Ponadto za wysokie ciśnienie też jest nie dobre, wszędzie będzie się lał olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukano    0

A na wolnych obrotach na rozgrznym silniku jakie powino byc cisnienie ?????? ja na zimnym mam 4,5 a na rozgrzanym 3 atm a przy 600 obr/min było 1,5 atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsardas18    0

to Tadeusz ma rację u mnie w trzydziestce jest na zimnym silniku 4-4,5Atm a na rozgrzanym 3-3,5 a na wolnych obrotach od 1,5-2Atm więc jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

@max2505 jak przesadzam to zobacz sobie w instrukcji od C-360 jakie powino być prawidowo. Takie ciśnienie jak ja podałem to powinno być na DOBRYM SILNIKU wieć @lukano masz silnik dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

tadeusz1212 jeśli chodzi o ciśnienie w tym ciągniku to moge Ci powiedzieć jedno - jeśli wszystko w silniku jest oki to będzie chodził nawet przy 1 Atm, a jeśłi jest do d**y to i 10 Atm mu nie pomoże. Moim jeździłem przez dwa lata przy takim ciśnieniu że lampka gasła tylko przez chwile jak był zimny (jeśli tak bardzo lubisz czytać sobie instrukcje to sprawdź se jakie mogłem mieć ciśnienie) a dodam Ci że czujnik na bank był dobry. I chodził do końca. Dopiero jak zaczął brać olej litrami zrobiliśmy mu kapitalke. Dodam Ci jeszcze że miałem znajomego który tak jak ty miał 4 Atm, i stwierdził że to mało. Więc podkręcił zawór do 6. I wiesz co się stało?? wjechał z pługiem dwuskibowym bo (innego nie miał)w pole (6Rz) i zakopcił mu wlewem oleju. Okazało się że obrócił mu panewkę na pierwszym garze. Taki to był dobry silnik:P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Ostatnio badałem przy moim C 4011. Zdziwiłem się bo ciągnik jest po kapitalce ma zaledwie 4 lata. Bronowałem pole po podorywce, a tu nagle kontrolka mi zaświeciła i świeciła się nawet na 2000 obr./min. Szybko zjechałem do domu i wkręciłem zegar. Na rozgrzanym silniku miałem takie wyniki:

Zakres obrotów 700-800 -> ok. 2 atm.

Obroty 2000-2200 -> 4 atm.

To chyba dobrze :).

Pojechałem do agromy po nowy czujnik i teraz nic nie świeci :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

Ja mam zegar na stałe w kabinie, i mam na zimnym ponad 4Atm (nie wiem ile bo na 4 kończy się skala tego zegara), a po pół godzinie ciężkiej pracy to spada do 1 Atm, ale ja nim robię aż do 0,5 Atm wtedy dopiero staję. Dodam że oleju nie bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

hmmm jesli o cośnieniu mowa to zapytam czy nie wiecie co może byc przyczyną tak dużego (8 atm) cisnienia w silniku c 4011??mój sąsiad nie wie co jest(bo to u niego)silnik był remontowany w tamtym roku spotkaliście się moze a takim przypadkiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Mógł sie zatkać gdzieś kanał olejowy lub zawór regulujący ciśnienie pompy olejowej silnika ( poprostu mógł sie zaciąć ) !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Tadeusz masz racje z tym zaworem :). Bamboocha, w C 4011 przy filtrach oleju jest taka śruba regulujaca ćiśnienie oleju (nieznacznie można je regulować). Na śrubce jest sprężyna i ona reguluje to ciśnienie. Podkładając podkładki na sprężynę zwiększa się ciśnienie w układzie. Stosowałem takie patent jak już silnik miał małe ćiśnienie :). Niech sasiad sprawdzi ten zawór i najwyżej popuści sprężynkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

aha no ja mu też mówiłem o kanałach że moze gdzieś zatkany....jak mój sąsiad poszedł do mechanika to mu powiedział ze kazdy chciałby mieć takie ciśnienie  na wale :)

Edytowano przez Nikita_Bennet
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Na ciśnienie oleju ma wpływ nie tylko szlifowany wał i nowe panewki ale wałek rozrządu tez powinno się zrobić robił ktoś z was wałek daje to jakiś efekt znalazłem w instrukcji do C360 co nie co na ten temat

Ciśnienie oleju podczas pracy silnika, przy najmniejszej liczbie obrotów biegu jałowego

(550 Obr/min) min 1,5 kG/cm2

Ciśnienie oleju podczas pracy silnika przy liczbie obrotów n=2200 Obr/min 4-5,5 kG/cm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0
ja mam w 360 4 do 6 góra

To masz trochę duże ciśnienie a 6 atm to na zimnym a na wolnych obrotach to jakie majstrowałeś cos przy zawożę przy pompie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SzTyWnY    0

Ja nie wiem jakie mam ale jak odpale to byle by się silnik kręcił na najmniejszych obr to sie nie zapali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ocelot    0

jak w temacie gdzie go znajdę bo robię instalację elektryczną i nie wiem gdzie on jest żeby go podpiąć.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1224

Czujnik jest po prawej stronie bloku silnika, tuż obok kurka spustowego wody z bloku. Do czujnika podłączony jest jeden przewód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ocelot    0

Niestety nic nie znalazłem. może jest zaślepiony. a ile kosztuje taki czujnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Do C-330 kosztuje 9,50 a w C-330 i C-360 jest identyczny tak więc 9,50 może jakaś różnica w cenie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Ferdek07
      czy w zbiorniczku wyrównawczym ma się zbierać ciśnienie? troche to dla mnie dziwne żeby zbiorniczek zbierał ciśnienie aż się rozdymał, że po odkręceniu korka psyknoł i zmniejszał objętość lekko objętość, na przeglądzie serwisant poprawił (przetknoł) trochę odpowietrzenie korka i troche lepiej było ale dalej duże ciśnienie sie zbierało no i w końcu proprawiłem sam że nie ma ciśnienia ale korek sie poci, i tak źle i tak niedobrze, więc czy w ciągniku ma sięzbierać ciśnienie, bo w samochodach jakoś tego nie zauważyłem najwyżej minimalnie więc czy muj korek był felerny, czy może ten typ tak ma?
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez juras
      Mam problem z Fendtem 311 LSA.Od jakiegoś czasu przedostaje się trochę oleju do płynu chłodzącego,wymiana uszczelek pod głowicami nic nie dała.Jeżeli ktoś miał z takim przypadkiem doczynienie bardzo proszę o radę.Nie sztuką jest rozebrać silnik w drobny mak i nic nie znaleźć.
    • Przez yogi
      co sie moglo stac w mf255 ze po zagrzaniu cisnienie w silniku spada do zera?wal po szlifie panewki i ponpka oleju nowa! :huh:
×