Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam podlacze się pod temat otóż u mnie sytuacja wygląda tak jest to fendt 515 i wcześniej robiło mi się trochę ciśnienie w zbiorniczku chlodzacym ok 2 lat tak było aż do tej pory gdy dziś zaczol mi kapac plyn z pod głowicy, płyn nie poszedł do oleju ani olej do płynu tyko leci z pod głowicy na ziemię. Myślę teraz wsypać jakiegoś środka w chłodnice żeby to się przytkalo może obejdzie się bez wymiany uszczelki co?

Opublikowano

lepiej tam zadnych wynalazkow nie syp szkoda czasu i pieniedzy zakituje ci chlodnice a uszczelik i tak bedzie do wymiany przeciez widzisz z ktorej cieknie glowica do gory nowa uszczelka zobaczysz w jakim stanie jast glowica jak dobra to czyscisz i skladasz :D

Opublikowano

Witam podlacze się pod temat otóż u mnie sytuacja wygląda tak jest to fendt 515 i wcześniej robiło mi się trochę ciśnienie w zbiorniczku chlodzacym ok 2 lat tak było aż do tej pory gdy dziś zaczol mi kapac plyn z pod głowicy, płyn nie poszedł do oleju ani olej do płynu tyko leci z pod głowicy na ziemię. Myślę teraz wsypać jakiegoś środka w chłodnice żeby to się przytkalo może obejdzie się bez wymiany uszczelki co?

 

Na 90% przyczyna nie tkwi w uszczelce głowicy - puścił górny o-ring tulei cylindrowej. Przypatrz się dokładnie źródło wycieku znajduje się w przestrzeni pomiędzy głowicami. Poza tym jakakolwiek to przyczyna kapania płynu nie stosuj wynalazków do układu chłodzenia - wątpliwa sprawa czy pomoże, a na pewno pogorszy drożność kanałów w chłodnicy, wymienniku ciepła na filtrze oleju oraz w nagrzewnicy wewnątrz kabiny.

Opublikowano

No tak w przestrzeni pomiędzy głowicami widać jak leci ten płyn. To czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą? Masz rację z tym że jak bym kombinowal to w nagrzewnicy mogły by się kanaliki pozatykac nie pomyślałem o nagrzewnicy bo chłodnica ma dużo większe kanaliki. Co masz na myśli że puścił górny oring tulei cylindrowy? Masz na myśli ten oring między tuleja a blokiem silnika to by płyn leciał do oleju a nie na zewnatrz chyba że o jakimś oringu niewiem

Opublikowano

No tak w przestrzeni pomiędzy głowicami widać jak leci ten płyn. To czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą? Masz rację z tym że jak bym kombinowal to w nagrzewnicy mogły by się kanaliki pozatykac nie pomyślałem o nagrzewnicy bo chłodnica ma dużo większe kanaliki. Co masz na myśli że puścił górny oring tulei cylindrowy? Masz na myśli ten oring między tuleja a blokiem silnika to by płyn leciał do oleju a nie na zewnatrz chyba że o jakimś oringu niewiem

 

Płyn chłodniczy mokrej tulei cylindrowej MWM jest uczelniany dwoma o-ringami na jej dole oraz dwoma na jej górze. Proszę zerknij na foto:

 

http://tracker.shoper.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_813fe48352b9e18a0327735a3460ae75.jpg

 

Jak skruszeją dolne = płyn w oleju, jak górne płyn leci po bloku, no chyba że przyczyną wycieku płynu jest uszczelka głowicy - zdarzyć się to może, ale w przypadku MWM obstawiam jednak górny o-ring. Proszę zerknij też na foto uszczelki pod głowicą:

 

http://www.agromaj.pl/mwm/big/26.jpg

 

boki tejże uszczelki są wąskie, w miejscach styku głowic uszczelka głowicy w żaden sposób nie powstrzyma ewentualnego wycieku "oringowego", styka się ona tylko z powierzchnią tulei, nie leży na bloku - mam nadzieję, że dość jasno wyjaśniłem, wszystko stanie się jasne jak rozbierzesz i zweryfikujesz stan uszczelki i o-ringów - rzecz jasna do ich wymiany konieczny jest uprzedni demontaż głowicy - więc bezboleśnie możesz rozpocząć od oględzin jej uszczelki.

 

Opublikowano (edytowane)

@Grzesiek1524, a jak odlaczyles wymiennik i jezdziles to nie zagladales do tych odlaczonych rurek w wymienniku, czy się tam nie wylewał olej? Powinno się go tam nazbierac.

Czy go poprostu odkrecileś?

Edytowane przez tomgli
Opublikowano

Płyn chłodniczy mokrej tulei cylindrowej MWM jest uczelniany dwoma o-ringami na jej dole oraz dwoma na jej górze. Proszę zerknij na foto:

Dzięki za podpowiedź. Ale jeżeli w tych silnikach mwm zdarzają się najczęściej struchlale oringi to raczej i u mnie się to stało. I pewnie jak siadlo jedno to i tak chyba na karzdym cylindrze trzeba będzie wymienić te oringi by problem się nie powturzyl za jakiś czas na innym cylinrze to lepiej już wszystkie wymienic co nie

http://tracker.shoper.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_813fe48352b9e18a0327735a3460ae75.jpg

 

Jak skruszeją dolne = płyn w oleju, jak górne płyn leci po bloku, no chyba że przyczyną wycieku płynu jest uszczelka głowicy - zdarzyć się to może, ale w przypadku MWM obstawiam jednak górny o-ring. Proszę zerknij też na foto uszczelki pod głowicą:

 

http://www.agromaj.pl/mwm/big/26.jpg

 

boki tejże uszczelki są wąskie, w miejscach styku głowic uszczelka głowicy w żaden sposób nie powstrzyma ewentualnego wycieku "oringowego", styka się ona tylko z powierzchnią tulei, nie leży na bloku - mam nadzieję, że dość jasno wyjaśniłem, wszystko stanie się jasne jak rozbierzesz i zweryfikujesz stan uszczelki i o-ringów - rzecz jasna do ich wymiany konieczny jest uprzedni demontaż głowicy - więc bezboleśnie możesz rozpocząć od oględzin jej uszczelki.

 

Opublikowano

Kolego TOMGLI, oczywiście że zaglądałem,odkręcałem tę mosiężną śrubkę od dołu w tym wymienniku gdzie spuszcza sie płyn ;) ale oleju nic nie było, susza :) to niewiem od czego ten olej w tym płynie się zbiera :/ i niewiem co to za przyczyna może być wkońcu bo szkoda rozbierać ciagnika :) jak wyżej piszą że to nie wina uszczelniaczy na tulejach to ja już niewiem :)

Opublikowano

Witam wszystkich, ostatnio w fendzie zaczeła mi temperatura brykać prawie do czerwonego i na połowe i tak non stop i raz to już mi przekroczyła czerwone, i gdy temperatura mi przejdzie za połowe i chce odkręcić korek od zbiorniczka to nie da rady bo wygania płyn, dopiero jak termostat przepuści i temperatura stoi na połowie to wtedy można korek odkręcać no i  kurde napewno tak nie powinno być i jeszcze ten olej w zbiorniczku... co to by mogło być tak naprawde? bo szkoda go rozbierać..

Opublikowano

Witam, fendt wrócił od mechanikia, uszczelki pod głowica dobre uszczelnienia na tulejech też ale wymienił na nowe i wymienione zostały pierścionki, ale olej w zbiorniczku dalej jest :/ już nie mam pojęcia co to może być. Została też wywalona chłodniczka oleju i filtr przykręcony bez posrednio, czy to może przez to chłodniczke  tyle oleju zostało w układzie chłodzenia i teraz bedzie się czyścił z miesiąc czy to może być cos innego?

Opublikowano

W moim 615 LSA z 93 jest podobnie z pod pierwszej głowicy i pomiedzy 3 a 4 sączy się płyn chłodniczy. Mam jeszcze cichą nadzieje że to tylko uszczelki pod głowica. Jeżeli to jednak o-ryngi tulej to czy niezbedna jest wymiana całych kompletów naprawczych i czy we wszystkich cylindrach?

Opublikowano

szanowny panie czego pan nierozumie gdzies cos jest nie tak ze kolega  prawie kapitalke zrobil i dalej to samo blad tkwi w szczegolach wiec trzeba wszystko spr jak to mowia nauki nigdy nie za duzo pozd

Opublikowano

panie zenku dlatego podkreśliłem jeśli mechanik ok ale on ma problem olej do wody i tego nierozumię co ma pęknienta tuleja gdy by było odwrotnie to jest po mojemu a pan wie coś innego i właśnie o to pytam może misię w przyszłości przyda i jeszcze komuś kto spojrzy na forum

Opublikowano

ciezko jest stwierdzic tak przez kompa w 100%co tam moze byc za usterka jak sie tego nie widzi skoro mechanik juz tam paluszki wkladal i dalej to samo wiec trzeba by bylo dokladnie zweryfikowac silnik po przez rozebranie i sprawdzenie czesci krok po kroku zobaczymy co tam kolega grzesiek jeszcze napisze pozd

Opublikowano

Udało się namierzyć usterkę? 

Ostatnio kolega robił scanie, oczywiście wymieniał wszystkie możliwe rzeczy po kolei, okazał się wypchnięty brok( metalowy korek ) w bloku kolo rozrządu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Nasters
      Witam  mam problem Lamborghini 1060 otóż do 1 tys obrotów z odmy leci delikatnie biały dymek lecz pod za dużym ciśnieniem po zwiększeniu obtotów z odmy zaczyna kapać olej czym większe obroty więcej oleju ?? ktoś może już to przerabiał ?? uszczelka ?? pierścienie ??
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Gość
      Przez Gość
      witam,
      pytanie jaka jest najwolniejsza jazda na TMSie ?? włączam pierwszą skrzynie i to jest najwolniej ?? a wolniej to już tylko na dżoju z wyłączonym TMS .. czy jak ??
      i do czego te pomarańczowe pokrętła ??
       
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v