Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego kukum może być to taka mała kostka przy alternatorze chyba się to nazywa regulator napięcia tam takie kabelki wychodzą a jak nie to tak zwane diody mogły się w alternatorze poprzepalać ale to jest nie opłacalne do naprawy lepiej kupić nowy alternator na szrocie

Opublikowano

Po pierwsze to kolego naucz się pisać poprawnie i tak aby coś można było zrozumieć. Co ci się jarzy i przygasa? W ciągniku rolniczym nie ma takiego czegoś jak reduktor napięcia, jest jedynie regulator napięcia. Na jakie podstawie sądzisz, że alternator słabo ładuje? Wykonywałeś jakieś pomiary?

Opublikowano

Koledze zapewne chodzi o kontrolkę ładowania. Z tego co zrozumiałem co napisałeś, to objawy wskazują na uszkodzoną diodę. Trzeba więc rozebrać alternator, rozlutować mostek i posprawdzać diody. O ile dobrze pamiętam to w dziale elektryka i elektronika w rolnictwie jest temat jak dokonać naprawy alternatora. Najpierw jednak zmierz napięcie ładowania, bo może to regulator jest uszkodzony.

Opublikowano

U siebie od jakiegoś czasu mam podobny objaw że po odpaleniu ciągnika nie gaśnie całkowicie kontrolka od ładowania tylko przygaśnie do połowy i tak lekko się świeci na wysokich obrotach, natomiast przy obrotach biegy jałowego (550) to świeci sie całkowicie. Przedtem tego nie było po odpaleniu gasła i zaświecała sie dopiero po zgaszeniu ciągnika. Myślałem że to wina regulatora, ale zawiozłem go do sprawdzenia do serwisu zajmującego sie naprawą alternatorów sprawdzili go i regulator jest sprawny. Na koniec dodam że napięcie ładowania jest prawidłowe 14 z kawałkiem, wiec niewiem czemu teraz nie przygasa całkowicie. Alternator Elmot A124-44A, regulator RNc-12 firmy Jezpol

Opublikowano

Są alternatory z wbudowanymi regulatorami, a w nich są szczotki, jak się wymienia to tylko komplet bo nie ma takiej możliwości oddzielnie i o takie coś chodziło koledze dexterek. A mowa jest o oddzielnych szczotkach i regulatorze. Trzeba wykręcić szczotki i zobaczyć czy jeszcze coś z nich zostało, jeśli tak to padła dioda.

Opublikowano

Koledzy może wszyscy razem z autorem tematu zajrzymy do działu Elektryka na forum, i sie trochę podszkolimy bo wygląda mi to na zgadywanie. A ta kucająca dioda to mnie powaliła :lol: :o .Dioda albo się spaliła, albo jest dobra nie ma stanu pośredniego.

A gdyby szczotki się skończyły to kontrolka by się nie świeciła.

Opublikowano

Zgadza się mokry kurz przewodzi prąd, więc jeśli dioda jest w takim stanie to objaw wskazuje na nią czyli spalona(przebicie złącza),jeśli jednak jest dobra winny był kurz to mamy do czynienia z upływem powierzchniowym, no chyba że ten objaw nazywa się kucaniem diody.

W alternatorze diody potrafią być tak zawalone brudem że ich nawet nie widać więc po ich zamoczeniu, w czasie pracy alternatora wytwarza się ciepło a wentylator powoduje przepływ powietrza co osusza nam altka. więc taki stan trwał by dość krótko.

W danym przypadku wykluczył bym to ponieważ kolega jeździł z prasą a więc deszczu nie było, więc po prostu dioda wzbudzenia jest spalona.

Dobrze że wszystkie 9 diod na raz nie symuluje spalenia bo dopiero by było.

Opublikowano

Jeżeli po podpięciu miernika mamy napięcie powyżej 0,6V AC to oznacza to że jest uszkodzona dioda. Jest to tylko teoria bo w rzeczywistości nie miałem takiego przypadku.

Opublikowano

Wyjmijcie szczotki i zobaczcie stan komutatora, ostatnio w U-902 wymieniałem alternator (elmot 44A) bo szczotki normalnie rowy wyjechały na komutatorze. też się żażyła kontrolka, ładowanie hmm było zadowalające ale skakało (efekt odpychania szczotek przez nierówną powierzchnie). Regulator w kabinie też zaraz wymieniłem bo już szwankował dostał w kość przez to

Opublikowano

hej koledzy a co sie u mnie dzieje tez mam alternator jak odpalę ciągnik to ładuje a jak dodam gazu to przestaje nic nie ładuje dziwne to trochę ale pomóżcie ??????

Opublikowano

hej koledzy a co sie u mnie dzieje tez mam alternator jak odpalę ciągnik to ładuje a jak dodam gazu to przestaje nic nie ładuje dziwne to trochę ale pomóżcie ??????

Sprawdź szczotki i regulator napięcia

zacznij od szczotek

Opublikowano

kupiłem nowy alternator w sklepie do c=360 i ładował od razu po odpaleniu gdzieś na 600/700obr/min po świętach w grudniu przestał mi ładować więc pomyślałem że regulator i kupiłem nowy po odpaleniu muszę prze gazować do 1600/1800ober/min by zaczął ładować na 800obr i nie wiem co się stało przedtem nie musiałem mu robić prze gazówki i ładował na mniejszych obrotach a teraz muszę mu po odpaleniu za każdym razem sypnąć żeby zaczął ładować i mam pytanie co się tam mogło zepsuć że on nie chce ładować jak dawniej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez agi
      Witam
      jak w temacie: 
      co sądzicie o tym zetorku zamiast c 360 do ok 30 ha na ciężkich glinach, chodzi o stosunek masy  ciągnika (mniej niż 3 tony) do udźwigu wiecej niż 1500 kg.. wiadomo
      do tego koszty i komfort żeby się dało wytrzymać,naped 4x4
      https://www.olx.pl/oferta/zetor-4x4-zetor5748-oryginal-CID757-IDyXOkx.html#1eb0c561ee
      zetor 5748
      Alternatywy
      ciągnik fiat jak 666 czy inne podobne parametry jednak droższe części np. sprzęgło wom z 5 tys, a zetor z 2 tys..
      ten zetor https://www.agrospis.pl/ciagniki/zetor-5711/opinie
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/001/7/6/1763-zetor-5711.html
      ps szoda że nie ma  4-ro cylindrowy silnik perkinsa w zetorach https://www.agrofoto.pl/forum/topic/33045-zetor-z-silnikiem-perkinsa/ :-( 
      chyba że zetor 7048A 
      lub ten zetor http://www.tractordata.com/farm-tractors/009/9/2/9928-zetor-major-ht-55.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/006/4/8/6480-new-holland-boomer-4055.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/7/771-massey-ferguson-275.html
       
      koszt 20-30 tys
    • Przez eddi87
      Panowie do 3-4 tys jakiej dwójki obrotowej szukać co by dokupił do niej jeszcze odkladnie, piersi, lemiesze.
    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v