Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak juz poprzednik napisal,wszelkie naprawy zaczynamy od przeczytania instrukcji obslugi :) ew.instrukcji serwisowej.

 

inaczej ciesza sie mechanicy do ktorych jedziemy z "naprawionym sprzetem" a agrofoto i inne podobne fora pecznieja od tematow po naprawie niedzial,rozpadlo sie itp

Opublikowano

ale z prawej strony trzeba rozebrać blokade i jak to zrobic?

Blokady nie musisz rozbierać tylko położyć ciężki odważnik na blokadę obrócić kołem żeby się zazębiła i możesz ściągać zwolnice.Co do instrukcji napraw piszę żeby odkręcić pół oś i zwolnica schodzi bez pół osi ale czasami mocno łożyska trzymają i tak wyjdzie z pół osią.

Opublikowano

ja jestem teraz właśnie na tym samym etapie, robie obie strony, zrzuciłem pochwy i zwolnice, na każdą stronę wchodzą dwa simeringi, jeden w pochwie, i jeden w zwolnicy, silikonowy simering kosztuje około 7zł, to masz 28zł za cztery, łożyska wymieniałem oba w zwolnicy od półosi, koszt jednego około19zł (polskie). Dolicz do tego dwa oringi, uszczelki, w 150zł sie zmieścisz, chyba ze chcesz od razu zrobić hamulce, to wtedy są dodatkowe koszta.

 

Ja sie zastanawiam, czy nie nabić po dwa simeringi w pochwie, chce mieć pewność że jak to poskładam to nie będzie znowu ciec, robił ktoś w ten sposób? a drugie pytanie, może i banalne, ale jak najlepiej przykręcić pochwę, na samej uszczelce? silikonie? czy silikon + uszczelka ?

Opublikowano

Blokade można łatwo złożyć odkręcając pokrywke nad nią, mniej doświadczony może skorzystać z porady @balcerka i zablokować przytrzymując jakimś drutem pedał blokady.

 

@bartolinii ja mam po dwa simeringi w pochwie w C-328, nawet jak były zużyte to z mostu nie było wielkich wycieków, zawsze to lepsza szczelność. Co do przykręcenia pochwy to sama uszczelka w zupełności starczy, tam nie ma ciśnienia żeby potrzebny był silikon

Opublikowano

wystarczy spokojnie jeden siemmerring, tylko trzeba uważać, żeby go nie zniszczyć przy montażu. Spokojnie da się złożyć pochwę ze zwolnicą i z półośką w środku a dopiero potem montować do mostu całą stronę. Wtedy dużo łatwiej nie uszkodzić siemmerringu i nie będzie przeciekać.

Opublikowano

Witam, pozwole się podpiać pod temat, zrobiłem w c-330 hamulce, jestem na etapie składania, prawa strona już złożona, chce zakładać lewą pochwę, ale zauważyłem że cały ten mechanizm różnicowy, tam gdzie wchodzą półosie, ma spory luz, można go lekko dzwigać do góry ( zdjęcie -> http://oi62.tinypic.com/xnyjhz.jpg ) ma to jakiś wpływ na to że po złożeniu, nadal moge mieć wycieki przez simeringi od pochwy, z powodu tego luzu? Jak ten luz skasować, lub chociać zmniejszyć ?

Opublikowano

Jak przykręcisz pochwę to łożysko oprze się o bieżnię która jest w pochwie i nie powinno być luzu jeśli dalej występuje to musisz zdjąć pokrywę podnośnika i tam są takie nakrętki z zabezpieczeniami którymi się reguluje luz łożysk i luz międzyzębny na ataku

Opublikowano (edytowane)

Zmieniałem sobie olej w zwolnicach i przy dokręcaniu korka kontrolnego poziomu oleju przy prawej zwolnicy coś tak dziwnie się miękko dokręcał, no ale dokręciłem w miarę mocno i zostawiłem po przejażdżce coś mi zaczęło tam podciekać to odkręciłem bo myślałem że podkładka źle siadła, ale się okazało że są 3 pęknięcia na gwincie

 

IMG0807JP_exrnehq.JPG

 

nałożyłem grubo kleju do gwintów i zakręciłem delikatnie korek.

Czy taki zabieg wystarczy? a jak by nie wystarczył to co robić?

 

http://s6.ifotos.pl/img/IMG0807JP_exrnehq.JPG

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

Odkręcasz dekielek, pod dekielkiem masz 2 śruby (na schemacie 39) to jest zabezpieczenie. Po wykręceniu odejdzie Ci taka blaszka , no i później nic nie pozostaje jak użyć jakiegoś pobijaka , (żeby nie uszkodzić wałka ) i mocno pobijać aż w końcu wałek wyskoczy. Uszczelniacz tam musi być .

Opublikowano

Witam tak jak w temacie coś gdzieś stuka jak jadę z górki i puszczę gaz asz strach jechać . Dodam że w dzień wcześniej dolewam olej do zwolnic i skrzyni pojechałem na pole i ledwo co przyjechałem zrobiłem zwolnice wszystkie łożyska i uszczelniacze wymieniłem co się dzieje ! Dodam że jak wlewalem olej do skrzyni to odkręcilem dekiel bo mi bieg się za kleszczył i może te widełki przedstawiłem za bardzo do tylu

Opublikowano

Po twojej wypowiedzi wynika, że raczej nie wiesz, gdzie stuka "coś, gdzieś stuka". Jeżeli nie jesteś przekonany, że to ze zwolnic to po twoim opisie "gdzieś stuka, jak jadę z górki i puszczę gaz" wygląda na typowy objaw zużytego wałka atakującego.

Opublikowano

Na początek postaraj się zlokalizować odgłosy.

Wałek atakujący znajduje się za skrzynią biegów, w tylnym moście pod korpusem podnośnika z ramionami. Radzę ci podnieś ten kospus a zobaczysz w jakim stanie jest wałek. Jeżeli jest zużyty należy go wymienić razem z kołem talerzowym sprzedawanym w komplecie.

Poniżej zamieszczam zdjęcia po zdjęciu korpusu:

post-81345-0-63659100-1409865796_thumb.jpg

post-81345-0-42154400-1409865864_thumb.jpg

Opublikowano

Roboty jest sporo, dwie osoby w jeden dzień dadzą radę, pod warunkiem, że mają jakieś pojęcie o mechanice. :D

Czasem są problemy z wybiciem starego wałka i trzeba koniecznie odkręcać prawe koło z pochwą tylnego mostu.

Opublikowano

Może hamulce nie odbiły i słyszysz jak okładziny trą.

Ruszając tylnym kołem zawsze jest luz, bo po drodze jest kilka elementów zazębionych, na których musi się skasować luz i dopiero jest opór skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v