Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Z tego co widzę to skończyła się regulacja na cięgle i przespawał ramię żeby to zrekompensować. Po prostu były luzy w układzie sterowania i tyle.

Jeśli nie chce ci podnieść odkręć blachę z wycięciami i opisem zyskasz jeszcze kawałek ruchu dźwigni w tył. Sprawdź czy podnośnik ruszy. Jeśli tak to podciąg na dźwigni i tyle.

U mnie ramię na osi idącej już do regulatora opierało się o kabinę. Wyjąłem tą oś i przespawałem lekko krzyżak. Działa jak złoto.

Opublikowano

gelo707 , działa mi podnoszenie regulatorem. przed przespawaniem niebardzo chciało podnosić i nie było podrywu. tulejka plastikowa jest w tym wsporniku.

teraz gdy mam nowy rozdzielacz pod kierownicą podnoszenie regulatorem jest jeszcze szybsze .

seweryn20 po "modernizacji" tego łącznika znalazł się podryw( bo wtedy tylko o niego mi chodziło) i lepsze podnoszenie regulatorem było bonusem.

mechanik twierdził że dziesiątki razy robił podryw w mtz. mój mtz jest z 92 roku miał 2490 godzin jak go kupiłem , hm chyba nie było luzów na dźwigniach, ale wszystko możliwe

seweryn20 regulator lepiej mi podnosił jak podkręciłem tą śrubę rzymską ( na klucz 13) i wyciełem w blaszce miejsce że wajcha dalej idzie

Opublikowano

Witam, podepnę się do tematu, coby nowego nie zakładać. Mam taki dylemat, zmierzyłem ciśnienie na wywrocie, no wyjściach bocznych tam gdzie jest podłączony tur i na 3 sekcji w turze i wszędzie pokazuje w granicach 150-170, a mimo to tur jest bardzo słaby, podnosi wolno. Dzisiaj wyciągnąłem zawór przelewowy w rozdzielaczu i wsadziłem go z powrotem, jest trochę lepiej, ale to nie to co być powinno. Pompa nowa. Zastanawiam się nad rozdzielaczem, bo chodzi od 92r. ale w takim razie dlaczego jest takie ciśnienie na wyjściach?  Coś proponujecie?

Opublikowano

Tura mam pod boczne wyjścia przy prawych drzwiach i środkowa dźwignia na zapadce. Hm podkręcić, ale 170 a 180 niewielka różnica, a on nawet tony nie podnosi. Próbowałem 2 big bagi to nie ma szans, jak narzucę je paleciakiem na siebie to tyle mogę podnieść...

Opublikowano

Jeśli TUR podnosi wolno przy ciśnieniu 150 bar, to znaczy, że jest problem z przepływem, za mała wydajność albo zdławienie. Może pompa ma za mały wydatek, bo jest wyrobiona ? Pompa zębata musi byc szczelna, żeby miała wydatek.

Opublikowano

Pompa jest nowa, a dwa bagi po 500kg do udźwigu tura 1600kg to chyba niewiele. Bo to nie chodzi o to, że wolno, ale i nie da rady podnieść, w tej chwili udźwig to jakieś 600-700kg, czyli dramat.

Opublikowano

... zmierzyłem ciśnienie na wywrocie, no wyjściach bocznych tam gdzie jest podłączony tur i na 3 sekcji w turze i wszędzie pokazuje w granicach 150-170, a mimo to tur jest bardzo słaby, podnosi wolno....

 

Co da zmierzenie ciśnienia na przewodach jeśli pomierzyłem wszędzie gdzie się dało i wszędzie była tak samo? Tur podnosi wolno nawet na pusto, czasami bardzo wolno czasami trochę szybciej, ale ogólnie jest daleki od ideału. Właśnie zastanawia mnie rozdzielacz i że może w nim jest jakaś nieszczelność i olej idzie nie tam gdzie trzeba, ale wtedy chyba nie byłoby takiego ciśnienia?

Ogólnie hydrozagadka :D

Opublikowano

Napisałeś że mierzyłeś na wyjściach zewnętrznych ciągnika więc w tym momencie ominąłeś rozdzielacz tura. Jeżeli na siłowniki docierało by ciśnienie to tur by podnosił a najwyraźniej go tam nie ma. Znajd miejsce gdzie si traci lecąc manometrem punkt po punkcie sprawdzając też rozdzielacz tura. 

Opublikowano

seweryn20 Pisałem, że sprawdzałem na 3 sekcji w turze!

tomek73 Sprawdzałem w JD i ma 200, i spokojnie podnosi 2 tony, więc te 170 w MTZ powinno sobie poradzić z toną która wisi przy samej ramce tura.

Tak czy siak dzięki Panowie za chęć pomocy :)

Opublikowano

Trzecia sekcja ale to ta która używasz? Sprawdź tą która jest odpowiedzialna za podnoszenie które tak cię męczy. Jeśli jest ciśnienie, jeśli nie ma przecieków na siłownikach to nie masz co winić hydrauliki. 

Prędzej konstrukcję tura bo nie wiem co to masz założone. 

Zresztą sam pomyśl.... jest ciśnienie a nie podniesie. 

Opublikowano

Ciśnienie w układzie to jedno, a wydatek to drugie. Za szybkość działania tura odpowiada wydatek na wyjściu. Jeśli zawór się nie otwiera do końca, nie będzie wydatku, mimo, że będzie ciśnienie. Rozdzielacz od tura też może mieć swój zawór bezpieczeństwa (zazwyczaj każdy rozdzielacz ma). Jak piszesz, że na wyjściu z sekcji ciśnienie jest, to zajrzyj do rozdzielacza od TUR-a, może tam jest problem. Zmierz ciśnienie nie wyjściu z sekcji, do której podłączasz ładowacz, a potem ciśnienie za rozdzielaczem ładowacza. Tylko to mi po namyśle przychodzi do głowy. Może zacina się zawór w tym właśnie drugim rozdzielaczu.

Kręcenie bez namysłu zaworem bezpieczeństwa to proszenie się o kłopoty. To, ile powinien podnieść TUR przy ciśnieniu 160 czy 170 bar , na jakie fabrycznie ustawiany jest zazwyczaj  MTZ, można policzyć. W parametrach ładowacza też podawane jest ciśnienie nominalne potrzebne do pracy. Nie ma co przesadzać, bo coś puści, najmniejszy problem, jeśli tylko strzeli przewód.

Może spróbuj podłączyć sekcję podnoszenia TUR-a bezpośrednio pod wyjście z ciągnika i zobacz, czy da radę podnieść widły i czy będzie działać szybciej, czy wolniej.

Opublikowano

Seweryn właśnie o to chodzi, że jest ciśnienie a z tura d*pa. Podnoszenie, jak i 2 sekcja działa słabo. I nie jest to wina konstrukcji, bo kiedyś działało dobrze.

Jahooo mierzyłem tak jak mówisz i wszędzie są podobne wartości. A może właśnie w którymś rozdzielaczu jest problem i nie podaje odpowiedniej ilości oleju? A, że pompa nowa to ciśnienie jest ok, to by miało sens, chociaż się na tym nie znam. Stawiam na ten w ciągniku, bo już 23 lata ma i kilka lat z turem używanym codziennie.

Opublikowano

No panowie jest problem ogromny. W Belarusie 82 mam problem z podnośnikiem nowa pompa ciśnienie 180 bar a po 4 ha siania przestał podnosić agregat ledwo ledwo trzeba było pomagać wajchą przy rozdzielaczu ma ktos jakiś pomysł?  

Opublikowano
ejczbio

Zajrzyj w rozdzielaczu do grzybka zaworu przelewowego, jak jest wybity grzybek i gniazdo, to będzie ubytek oleju. Wmiana nie jest ani skomplikowana, ani droga.

UrsusCzesio

A kolego, jaki olej masz w hydraulice? Zwykły silnikowy po 4h pracy leje się jak woda, jak ostygnie, znów będzie OK. Warto zmienić na hydrauliczny.

Opublikowano

To masz jakieś przecieki w hydraulice, stawiam na zawór przelewowy w rozdzielaczu. U mnie czasem się zacina, wystarczy opuścić i ponownie podnieść i idzie jak burza. Nie zdarza sie to za często, więc na razie nie ruszam.

Opublikowano (edytowane)

jahooo sprawdzałem, wyjmowałem go. A sytuacja  wygląda tak: został ominięty rozdzielacz pod siedzeniem i dalej była lipa. Zamieniony rozdzielacz pod kierownicą na prawie nowy z jumza i dalej to samo czyli siły brak. Jutro ma być przełożona druga pompa by wyeliminować czy aby to nie ona, pomimo, że jest nowa. Jak to nie podziała to kuźwa nie wiem, rozdzielacz przy turze zostaje, ale nie sądzę by to on robił taki bałagan. Zobaczymy jutro.

EDIT: MTZcior zreanimowany, pompa okazała się źle dobrana! Do tego wymieniony rozdzielacz od jakiejś jumzo-koparki i śmiga to teraz dobrze, tylko pompa strasznie głośna. Tonę na palecie pyknął dzisiaj bez zająknięcia, więcej nie próbowałem ;)

Wszystkim pomagającym wielkie dzięki, pozdro chłopaki :)

Edytowane przez ejczbio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bny
      Witam
      Zakupiłem Koparkę budowlaną Białoruś i mam problem.
      Podczas kopania, po kilku cyklach pracy osprzętem koparkowym, wywala uszczelkę pod główną pompą, która znajduje się od strony zbiornika oleju.
      Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bądź ma pomysł co może być powodem?
      Pozdrawiam
      Andrzej
       
    • Przez grzech9931
      Witam,
      Mam problem z hydrauliką w ciągniku John Deere 4050. Po powrocie z pola, na drugi dzień nie działa hydraulika (ramiona, przedni tuz i zewnętrzne gniazda oraz wspomaganie). Zostały wymienione filtry oraz olej. 
      Ciągnik jak postoi dłuższy czas to po odpaleniu słabo ale delikatnie podniesie. Ale po opuszczeniu już drugi raz nie daje rady. Tak jakby brakowało oleju...
      Co mogę zrobić? ;(
    • Przez lukasztusin123
      Witam.
      Valtra Valmet 8150, gdzie zamontowana jest pompa, która odpowiada za ciśnienie oleju w skrzyni biegów?  Czy ta sama pompa odpowiada za skrzynię biegów, oraz za całą resztę hydrauliki w traktorze? (wspomaganie, podnośnik itd.)
    • Przez Suchorski_15
      Witam, mam pytanie odnośnie ładowarki teleskopowej jcb 526-55 kupiliśmy ja okolo roku temu I od początku był Z nią problem, 
      Jeden z nich to właśnie hydraulika. Chodzi o to że gdy naladujemy pełną łyżkę (2.20m) np obornikiem to ma ciężko podnieść, lecz gdy wychylimy trochę łyche do wysypu odrazu podnosi Z lzejszymi ladunkami nie ma problemu. 
       
      Drugi problem jest taki że gdy uruchomimy skręt na wszystkie koła I chwilę pojezdzimy to skręty się zacinaja w sensie ze tylne koła są skręcone w prawo A przednie na wprost I trzeba od nowa je regulować co może przyczyna tych problemów? Pozdrawiam
    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v