Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, a chciałbym podpytać bo zapytałem ile dołożenie tej pneumatyki jednoobwodowej i zawołali mi 1600zl netto i teraz zastanawiam się czy warto tutaj znalazłem za 400zl link: https://sklep.mizar.com.pl/zestaw-doposazenia-jednoprzewodowy-przerobka-hamulcow-dwuobwodowych-na-hamulce-jednoobwodowe-p-42015.html

Dużo zabawy żeby to samemu zrobić lub ile może zawołać jakiś mechanik za to? 

Opublikowano

Witam. Będę zmuszony wymienić we wszystkich przyczepach hamulce na dwuprzewodowe. Pytanie jakiej firmy złącza wybrać ? Jest duża różnica w cenie pomiędzy najtańszymi, a Wabco- czy warto dołożyć i kupić Wabco ? Kupiłem jedno żółte złącze jakieś no name za 18 zł i w cholerę ciężko się zapina pod ciągnik.. Przy ciągniku są złącza Wabco. 

Opublikowano
Dnia 16.02.2022 o 17:33, Nowak5425 napisał:

Witam. Będę zmuszony wymienić we wszystkich przyczepach hamulce na dwuprzewodowe. Pytanie jakiej firmy złącza wybrać ? Jest duża różnica w cenie pomiędzy najtańszymi, a Wabco- czy warto dołożyć i kupić Wabco ? Kupiłem jedno żółte złącze jakieś no name za 18 zł i w cholerę ciężko się zapina pod ciągnik.. Przy ciągniku są złącza Wabco. 

Proponuję Knorr, Wabco słabe złącza mają.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, muszę zmienić zawór hzs i tu moje pytanie jaki zamontować 2 czy 4? Przyczepa d-732 głównie współpracuje z belarus 820. Montując hzs 2 na pewno będzie pasować do pracy z c330, ale czy to będzie chodzić wtedy z belarusem, który nabija do 8 bar.

Edytowane przez rafal0
Opublikowano

HZS-2 masz do jednoobwodowych, HZS-4 jedno jak i dwuobwodowych. I skoro głównie z belarusem to możesz zastosować HZS-4 tylko nie wiem jak zachowa się wtedy po podpięciu do C-330. Druga możliwość to brać HZS-2 a w belarus ciśnienie ustawić tak na 6,5 bara i wtedy przy jednym jak i drugim powinno być ok

Opublikowano
4 godziny temu, rafal0 napisał:

Panowie, muszę zmienić zawór hzs i tu moje pytanie jaki zamontować 2 czy 4? Przyczepa d-732 głównie współpracuje z belarus 820. Montując hzs 2 na pewno będzie pasować do pracy z c330, ale czy to będzie chodzić wtedy z belarusem, który nabija do 8 bar.

W razie problemów zawory HZS mają wewnętrzną regulacje.

Opublikowano
Dnia 9.07.2022 o 18:12, izydor6280 napisał:

wygląda na 4, szczególnie że nie widać odhamowania a zapewne jest na regulatorze

W miejscu gdzie ma być luzownik ktoś wkręcił przewód.

Opublikowano

Panowie szukam przyczepy minimum 12ton ładowności maxymalnie 18t, co polecacie zwykła, tandem, skorupa? Co u was się sprawdza, potrzebuje do przewozu rzepaku, pszenicy, kukurydzy, nie sieje buraka i nie sądzę ziemniaków ale te skorupy mi się podobają, może ktoś ma coś ciekawego na sprzedaż?

Opublikowano

Dzień dobry. Podepnę się do tematu. Mianowicie problem mam z hamulcami w pronarce. Hamulce są, żadnych niesczelności. Problem pojawia się po zwolnieniu pedału hamulca, te nadal trzymają, po odłączeniu przewodu i próbie spuszczania ciśnienia na zaworze sterującym też nic, dopiero odkręcenie przewodu przy siłowniku spuszcza ciśnienie i hamulce puszczają. Gdzie może być problem? Zawór rozbierany, czysty.

Opublikowano
17 minut temu, Piotruniu25 napisał:

Miałem tak samo w D47 i po wymianie zaworu problem znikł.

Tyle że go rozbieralem, stan wizualny nowka sztuka, zero rdzy, brudu a nowy akurat do pronarki trochę kosztuję. 

Opublikowano
Dnia 14.01.2023 o 09:02, romi napisał:

Dzień dobry. Podepnę się do tematu. Mianowicie problem mam z hamulcami w pronarce. Hamulce są, żadnych niesczelności. Problem pojawia się po zwolnieniu pedału hamulca, te nadal trzymają, po odłączeniu przewodu i próbie spuszczania ciśnienia na zaworze sterującym też nic, dopiero odkręcenie przewodu przy siłowniku spuszcza ciśnienie i hamulce puszczają. Gdzie może być problem? Zawór rozbierany, czysty.

u mnie to samo wczoraj woziłem pszenicę i jak u kolegi wyżej hamulce zablokowało .  odpiąłem przewód (hamulce jednoobwodowe) powietrze nie chce się spuścić tym zaworkiem wyciąganym przy zaworze sterującym. przyczepa się odblokowuje dopiero jak spuszczę powietrze z butli i z tylnego siłownika. Odkręciłem ten zawór do spuszczania [powietrza który jest przed samym zaworem sterującym, powietrze zeszło ale tak jak wcześniej dopóki nie spuściłem z butli i z tylnego siłownika dalej hamowała. co teraz robić nowy zawór czy może tylko regulator siły hamowania sprawdzić. Drugie pytanie czy założyć zawór HZS-4 on jest tani bo taki od Pronarki to 600 zł kosztuje.

Opublikowano

to bez znaczenia można do niego podłączyć jeden czy dwa obwody hzs 4 kosztuje 200 zł., a co do ciągnika to 4514, ma manometr i nabija ciśnienie normalnie,

Opublikowano
Dnia 26.04.2023 o 20:37, pitr80 napisał:

u mnie to samo wczoraj woziłem pszenicę i jak u kolegi wyżej hamulce zablokowało .  odpiąłem przewód (hamulce jednoobwodowe) powietrze nie chce się spuścić tym zaworkiem wyciąganym przy zaworze sterującym. przyczepa się odblokowuje dopiero jak spuszczę powietrze z butli i z tylnego siłownika. Odkręciłem ten zawór do spuszczania [powietrza który jest przed samym zaworem sterującym, powietrze zeszło ale tak jak wcześniej dopóki nie spuściłem z butli i z tylnego siłownika dalej hamowała. co teraz robić nowy zawór czy może tylko regulator siły hamowania sprawdzić. Drugie pytanie czy założyć zawór HZS-4 on jest tani bo taki od Pronarki to 600 zł kosztuje.

Skoro Przyczepa pronar to raczej nie taka stara więc wyczyszczenie zaworu powinno pomóc. U siebie w D-47 musiałem wymienić na nowy bo nie dało się go odratować.

Opublikowano
11 godzin temu, pitr80 napisał:

to bez znaczenia można do niego podłączyć jeden czy dwa obwody hzs 4 kosztuje 200 zł., a co do ciągnika to 4514, ma manometr i nabija ciśnienie normalnie,

Manometr na wężu do przyczepy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v