brutus44

Zmiana rozstawu kół w powerce z ładowaczem czołowym

Polecane posty

brutus44    5

mam ustawiony rozstaw kół ten fabryczny na 1500 mm.Ta śruba ograniczająca skręt jest moim zdaniem wykręcona na max-ale nie dziwota bo jakby była wkręcona to przednie koło tarło by o mocowanie tura.Opony mam 18,4R34 tył i 13,6R24 przód.Moje wrażenia z jazdy okropne-mały skręt i przy składaniu balotów wysłodków to już 2 razy bym leżał chyba gdybym nie wypuścił balota bo boczne koła były w powietrzu.Teraz mam pytanie czy ktos z Was zmieniał rozstwa kół bo ja tak myśle zrobić tylko nie wiem czy to coś da -czy ciągnik będzie miał lepszy skręt? Bo stabilniejszy będzi na pewno.A jeżeli to na jaki rozstaw? Ja myślę na1725 mm tył i 1835 przód .Co Wy na to? Diler jak kupowałem zetorka to mówił ze nie mam nic robić z kołami jak jest na gwarancji bo strace ją i ,że to jest niekorzystne bo może coś się tam urwać-czy mnie wkręcał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

nie mam tura, za to mam szerszy rozstaw kół w ciągniku 4x4, tył jak najbardziej można by się pokusić o rozstawienie, ale z przodem, to bym się zastanowił jak już to tylko symbolicznie na 1600-1700 to ales bo nie wiem jakie masz budynki dzwi wjazdowe itp sprawy ale szeroki przód to masakra z wykrecaniem w lesie, w ciasnych bramach podwórkach itp. zwłaszcza z przyczepą jak masz za mały skręt to się wkręca ograniczniki a nie kniecznie poszerza rozstaw kół, może najpierw spróbój lepiej tył dociążyć, znamy ma poszerzoną już u dielera proxe trochę dziwnie to wygląda a też narzeka że mało nie przerwócił, dobre obciążniki na tył albo nawet na stałe jakaś nie wielka przeciwwaga na ramiona tuz czy coś żeby dociążyć tył przede wszystkim, takie uroki ładowacza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Brzydko to może wygląda, ale nie na takich oponach! Tu aż się prosi o rozszerzenie. Masz identyczne opony jak ja. Zmieniaj rozstaw i nawet się nie zastanawiaj. Ja w dwóch proximach to robiłem (sąsiad pozazdroscił :P) . 2/3 godz. pracy samemu i po problemie. Odkręcasz felgi od piast i zamieniasz lewe koło z prawym. Po tej operacji oczywiscie przestawiasz o jeden otwór błotnik, odkręcając cały wspornik od przedniego mostu. Tym najprostrzym sposobem zyskujesz ok 7cm rozstawu, może niewiele ale dużo zmienia.

Jeśli przed zmianą twe felgi wyglądają tak

zetorproxima2.jpg

 

To po zmianie tak :D

PROXIMA-POWER-120-0130-8bit.jpg

 

Wtedy możesz skręcić bardziej ograniczniki dotąd aż błotnik nie będzie wadził o ramę tura. Skręt dużo lepszy, wygląd też i na stabilności również zyska. Na poprawę stabilności to tylko dobry obciążnik.

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

kolego ja mam prawie na max rozstawiona powerke i to zaraz po odbiorze od dilera, nikt nic nie mówił ze niemożna tylko trzeba według instrukcji

tylko ze ja mam dodatkowe tylu wąskie ogumienie do opryskiwacza bo lata w opryskiwaczu i rozsiewaczu

a musiałem poszerzyć bo nie pasowała w burakach

plusy to takie:

jest stabilniejsza w ładowaczu

większa zwrotność np:w ładowaczu i opryskiwaczu

 

minus:

to mniejsza nośność osi na szerszym rozstawie

chlapie po lusterkach i szybach jak błoto

 

co do śrub ogranicznika to masz wszystko opisane w instrukcji na ile maja być wkręcone przy danej szerokości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brutus44    5

dzięki wszystkim za porady

mnie cos pikło i po południu pojechałem do wulkanizatora by mi przekręcił te koła.Samemu mi się nie chciało i bałem się bo coś o kręgosłupie wiem jak potrafi boleć a policzyłem ,że 60 śrub mam odkręcić i przykręcić z odpowiednią siłą.Nie mam też klucza dynamometrycznego. Sam balot waży 1200kg +chwytak więc chciałem by to było dobrze podokręcane. .Zrobiłem na rozstaw 1650 tył i odpowiednio przód.Przez to tyle roboty.Łatwiej by było przekręcić opony z lewej na prawą-ale rozstaw wtedy zmienił by się minimalnie.Wtedy to pewnie sam bym się tego podjął.Błotniki sam w domu przekręciłem i ograniczniki wkręciłem jak podają w tabeli.Jutro jeszcze popróbuje czy można je jeszcze ciut wkręcić bo jeszcze widzę,że można to poprawić.Wnioski-kąt skrętu kół wreszcie jest zadawalający.Ciągnik poszerzyłem o 15 cm-choc pierwotnie myslałem o 22 cm.Ale ojciec kręcił nosem ,że płóg może nie zabrać .Proximka jakby od razu więcej na "oko" mocy i muskułów dostała ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brutus44    5

o to właśnie chodzi-mam wiele do odorywania-dużo płotów.Mam małego lemken i za duzą skibę nie można mu ustawić bo zaczyna tańczyć.Przedtem brał mi ciut za opone więc nie szalałem z rozstawem.Ale zobaczymy na jesieni-jeżeli będzie brał za koło po regulacji to nie wykluczam,że jeszcze powiększe rozstaw o kolejne 3,5 cm na koło.Na razie jestem zadowolony ze poprawy skrętu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez happymisiek
      Witam. chciałbym kupić ciągnik ok 80 km koniecznie z turem.ciągnik ma głównie pracować przy turze.Rozważam Ursusa 5714 lub 5524 . Co o tym myślicie o tym wyborze słyszałem że są oszczędne i nie ma problemu z ewentualnymi naprawami.
    • Przez MAti348
      Witam zamierzam kupić ładowacz czołowy do mojego Zetora Forerry 11441 z 2005r. Sprzedawca oferuje mi tura Trac-Lift 220sln stąd moje pytanie, ponieważ większość zakłada 260 a nie 220, czy są jakieś znaczące różnicę pomiędzy tymi dwoma modelami ładowaczy i jaki polecacie do takiego ciągnika, Może ktoś ma na sprzedaż używany ładowacz w rozsądnej cenie do tego ciągnika ?
      Z góry dziękuje za pomoc !
       
      Pozdrawiam Mati34811
    • Przez darkdevil
      witam ma pytanie czy w waszych fergusonach odcina wam olej z ładowacza po wciśnięciu hamulców np. jak podnoszę ładowacz do góry i nacisnę hamulec to ładowacz się zatrzyma i potem dalej ruszy dodam że rozdzielacz od ładowacza wpięty jest zaraz za pompą hydrauliczną i dopiero do rozdzielacza w ciągniku . wcześniej tez tak trochę było tylko delikatniej bo były słabe hamulce a teraz jak podciągnąłem hamulce to tak gwałtownie szarpie jak używa się ładowacza i naciska na hamulec . ma ktoś pomysł na to czy to wina tego ze ma wyjście na hamulce hydrauliczne do przyczep i cały olej idzie tam po naciśnięciu hamulca
    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
    • Przez Kondzik
      Witam.  Przymierzam się  do kupna ładowacza czołowego i padło na firmę  Stoll i stąd moje pytanie. Jakie macie doświadczenia że sterowaniem elektronicznym? Czy jest warte swojej ceny? Z mojej dotychczasowej pracy ładowaczem (trac lift przy zetorze proxima) wiem że bardzo często nie otwiera się zaworów do końca aby precyzyjniej operować turem. Rozumiem, że siłą rzeczy przy sterowaniu elektronicznym nie da się zrobić czegoś  takiego.  Jak wtedy wygląda praca? Czy nie ma problemu z precyzyjnymi pracami? Nie występuje zbytnie rzucanie, szczególnie lekkim ciągnikiem? Dodam tylko że mam zamiar założyć ww ładowacz do Kuboty m7040. Z góry  dzięki za odpowiedź. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj