Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

ale to zadna modyfikacja skoro te deski byly montowane orginalnie a kontrolka pozycyjnych czy mijania to zbytek bo w 12stce mam kontrolki mijania i drogowych swieca nawet jesli odłaczy sie lampy czy zarowka spali i tak naprawde zbedny odbiornik

Wg mnie przydatny odbiornik bo widać odrazu jakie światła się palą.

Opublikowano

Paweł Mariusz co ty tak żeś na niego wsiadł, co by nie zrobił to tobie źle, daj młodemu spokój, ma chęci i zapał, niech się uczy. A to że coś tam tobie nie potrzebne nie oznacza że jemu się nie przyda. 

Opublikowano (edytowane)

przeciez ta kontrolka nie wykaze ci ani problemu w lampach ani z bezpiecznikami swieci bo swieci a lampy echo zadnej reakcji jak twoj stop czy kierunki jedziesz bez swiatel mimo ze cos ci na pulpicie swieci

 

a po 2 po co bez przerwy cytujesz skoro wystarczy @nick albo bezosobowo i kady wie o co kaman

 

kolego @bratrolnika nie siadłem na nikogo poprostu tlumacze ze jak tylko naprawia sie własne zaniedbanie i przywracanie do stanu org to zadna modyfikacja

Edytowane przez PaweMariuszMokrzycki
Opublikowano

@bratrolnika  nikt na mnie nie wsiadł a to że zwrócił uwagę na kilka spraw to ma akurat rację ,z tymi chęciami i zapałem to racja ale z tą nauką to niekoniecznie bo czego ja mam się niby uczyć. ja w elektryce w ursusie sam wszystko naprawiam co się sypie,światła z tyłu wszystkie naprawiłem bo zadne nie świeciło,bo przewody były ponadrywane a teraz prawie wszystko działa z tyłu,to samo z reflektorami z przodu też część kabli była pourywana co również naprawiłem i działają i jeszcze przewód ten od rozrusznika do altka (tu mój błąd bo pomyliłem się co do jego przekroju,ma on 6mm2)lutowałem bo odpadł i się trzyma bez zarzutu już 3 lata.Jeszcze ze spraw elektrycznych to wymieniałem rozrusznik gdyż oryginalny R11a wyzionoł ducha oraz wymieniałem akumulatory i to tyle jeśli chodzi o sprawy typowo związane z elektryką w ciągniku. Inne czynności związane z ciągnikiem tj.czyszczenie odstojnika paliwa,wymiana filtra oleju,czyszczenie filtru magnetycznego podnośnika, filtru powietrza,wymiana oleju w filtrze powietrza czy w skrzyni i silniku również nie sprawią mi żadnego problemu.Myślę że temat wyczerpałem ;)

 

Opublikowano

@PaweMariuszMokrzycki Zgodziłbym się z tobą w stu procentach gdyby nie ten fragment ''przywracanie do stanu org''.Niezgodzę się jednak z tobą w zupełności gdyż ja nie mam zamiaru przywracać ursusa do stanu oryginalnego,gdyż wtedy zakładanie tej deski od 3p nie miałoby najmniejszego sensu gdyż w ursusie c4011 jest inna deska niż ta w c360 i c360 3p.Musiałbym również zmienić maskę na tą od c4011 oraz silnik (z tym niema problemu akurat bo stoi w stodole  silnik s4001).Ja przerabiam go wg własnego upodobania że tak się wyrażę.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, DTaras napisał:

Kupa śmiechu... Światło pozycyjne powinno być w dwóch obwodach na ukos chyba, że pojazd lub zestaw ma powyżej 12 m to mieć postojowe. Ciągnika to jednak nie dotyczy. Przede wszystkim nie robiłbym puszki tylko poprowadził wszystkie przewody jedną stroną do lampy a następnie odpowiednie do drugiej i wszystkie odgałęził do złącza. Wszystko można zrobić na mocniejszym supersealu. Odgałęzienia zgrzałbym lub zlutował na blaszkę i zabezpieczył koszulką termokurczliwą. Każde odgałęzienie odsunięte o kilka cm od siebie aby nie pogrubiać przewodu a całość w plecionkę lub miękki samochodowy peszel. Szczelne i trwałe. Przekaźniki z bezpiecznikami od reflektorów z przodu i zasilone z przewodu 6 mm kw. po bezpieczniku 30A z aku. Sterowanie oryginał albo nowy 0,75 mm kw. Przekaźniki w wersji IP67 (ja najczęściej biorę z odzysku). Bezpiecznik przy przekaźniki na każdą lampę... Przełącznik do kierunków bierze się z kaprurkiem z TME albo Allegro albo montuje przełącznik zespolony od renault 19.

Następny "Super mechanik" jak byś miał bo czynienia z C-360 to byś wiedział że rozłączanie przewodów od tylnych lampa ma się odbywać szybko i sprawnie.

Odkręcanie błotników przy tym ciągniku to rzecz powszednia.

Cytat

kupię kontrolki i wskaźnik temperatury to będę kończył zabawę z tą deską

Życzę prawidłowych wskazań, żeby dojść do tego żeby nowe zegary prawidłowo wskazywały temperaturę musiałem przerobić czujnik i nie byłem jednostkowy przypadek.

Edytowane przez asharot
  • Like 1
Opublikowano

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie.  Nic dziwnego że w zachodnich ciągnikach instalacja ma 30 lat, przewody pękają ze starości ale działa a wy się cieszycie bo instalacja działa 2 czy 3 rok xD To tylko utwierdza mnie w fakcie że w Polsce rolnik sr* na swój ciągnik który daje mu jeść, złączy coś na kostki elektryczne za 1zł w której przewody gniją od wody i oleju i jest super. 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, bears napisał:

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie.  Nic dziwnego że w zachodnich ciągnikach instalacja ma 30 lat, przewody pękają ze starości ale działa a wy się cieszycie bo instalacja działa 2 czy 3 rok xD To tylko utwierdza mnie w fakcie że w Polsce rolnik sr* na swój ciągnik który daje mu jeść, złączy coś na kostki elektryczne za 1zł w której przewody gniją od wody i oleju i jest super. 

Co ja wcześniej wstawiłem, he?O.o

Jednym z głównych problemów w tych instalacjach jest stacyjka, nie wytrzymuje obciążenia zacisku "15".

Z samym ciągnikiem jaka tako sobie radzi ale już z przyczepą jest masakra przy tylu świałach STOP i kierunkowskazach.

Następny to przełącznik kierunkowskazów. Ja sobie poradziłem przez zamontowanie przekaźników od zacisku nr "15" i przełącznika świateł kierunku jazdy.

Taki montaż to już "wyższa technika"

Nawet z dodatkowym wyposażeniem 4xH4 nie ma potrzeby szaleństwa z przekrojem przewodów. Wszystko  należy robić z ogólnymi zasadami tworzenia instalacji elektrycznych i mieć trochę pojęcia w głowie.

IMG0720JP_qxaxqwe.jpg IMG0723JP_qxaxqww.jpg

 

 

Edytowane przez asharot
Opublikowano

@asharot Takie pytanko,a co ma zacisk 15 stacyjki do obciążenia,u mnie stacyjka jest od nowości i działa bez zarzutów.Przy większej ilości świateł STOP i kierunków to się zgodzę że stacyjka dostaje trochę w d**ę ale nie z zaciskiem od kontrolki ładowania.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, jackob1997 napisał:

@bears  A skąd wiesz że gniją, ja słyszałem o śniedzeniu przewodów od wody lub oleju  a nie o gniciu.

Somsiad mi tak powiedział, podobny to super elektryk.

2 minuty temu, jackob1997 napisał:

@asharot Takie pytanko,a co ma zacisk 15 stacyjki do obciążenia,u mnie stacyjka jest od nowości i działa bez zarzutów.Przy większej ilości świateł STOP i kierunków to się zgodzę że stacyjka dostaje trochę w d**ę ale nie z zaciskiem od kontrolki ładowania.

Zasila wszystko czym steruje stacyjka wraz z innym stykiem?

Edytowane przez bears
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, bears napisał:

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie. 

hehe ciekawe jak Twój sprzęt wygląda?

mój obejrzysz w galerii ,dziś wrzucone 

zacisk 15 idzie od rozrusznika ,w jednej wiązce z tym od kontrolki ładowania ,ale to oddzielne przewody

Edytowane przez Tomasz78
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, bears napisał:

Somsiad mi tak powiedział, podobny to super elektryk.

Zasila wszystko czym steruje stacyjka wraz z innym stykiem?

Chociaż jeden który ma pojęcie o tym co się tutaj pisze B|

Reszta niech się uczy od najlepszych ^_^

IMG9071JP_qxaxqqp.jpg IMG9087JP_qxaxqqh.jpg IMG9494JP_qxaxqqr.jpg

Edytowane przez asharot
Opublikowano
6 minut temu, Tomasz78 napisał:

hehe ciekawe jak Twój sprzęt wygląda?

Nie wygląda i dlatego nie udaje znafcy na forum mając jednocześnie padake na podwórku udając mądrzejszego niż jestem :) 

Opublikowano
12 minut temu, bears napisał:

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie.  Nic dziwnego że w zachodnich ciągnikach instalacja ma 30 lat, przewody pękają ze starości ale działa a wy się cieszycie bo instalacja działa 2 czy 3 rok xD To tylko utwierdza mnie w fakcie że w Polsce rolnik sr* na swój ciągnik który daje mu jeść, złączy coś na kostki elektryczne za 1zł w której przewody gniją od wody i oleju i jest super. 

Twoja wypowiedź jest niesprawiedliwa,10 lat temu wchodzę do sklepu,prosze o instalację,dostaję,biorę,płacę,jako młody laik nie myślałem czy jest gruba czy cienka,do dziś nie wiem jak grubą mam.Po tylu latach jest cała,nie poszarpana,na swoim miejscu.Chyba z trzy razy przyszło mi odkręcać tablicę,gdy przychodził czas na kolejną stacyjkę.Uważam że instalacja drugie 10 lat powinna wytrzymać,chyba że zacznę dawać ciągnik dla pseudo elektryków, na szczęście sam znam się na tym,i nie raz naprawiałem i widziałem jak ludzie potrafią zrobić tornado pod zegarami 

Opublikowano
10 minut temu, Tomasz78 napisał:

zacisk 15 idzie od rozrusznika ,w jednej wiązce z tym od kontrolki ładowania ,ale to oddzielne przewody

Pomyliłeś zaciski,,to zacisk 30 idzie do rozrusznika,jest on w jednej wiązce z tym przewodem który idzie od kontrolki ładowania do altka.

Opublikowano

Nie wiem o co ta gownoburza tutaj....

 

Dlaczego demontaż błotników w 60, na porządku dziennym?

 

Dla mnie największym niewypałem w ciągnikach, które posiadam są gniazda bezpieczników. A po rozciągnięciu mas przewodem tylko klosze wymieniam a wszystko jeszcze w oryginale.

Opublikowano
3 minuty temu, withanight napisał:

Nie wiem o co ta gownoburza tutaj....

 

Dlaczego demontaż błotników w 60, na porządku dziennym?

 

Dla mnie największym niewypałem w ciągnikach, które posiadam są gniazda bezpieczników. A po rozciągnięciu mas przewodem tylko klosze wymieniam a wszystko jeszcze w oryginale.

a to hamulca nima, a to cylinderek przecieka, a to simering na pół osi przecieka, a to ręczny nie trzyma, a to łożysko w zwolnicy chrupie, a to blokada wysiadła,  a to zwolnica się rozkręciła itp itd...

Opublikowano
5 minut temu, asharot napisał:

a to hamulca nima, a to cylinderek przecieka, a to simering na pół osi przecieka, a to ręczny nie trzyma, a to łożysko w zwolnicy chrupie, a to blokada wysiadła,  a to zwolnica się rozkręciła itp itd...

jakie to szczęście , że ojciec cudowny egzemplarz trafił exportowy :D od 88 nie była ściągana ani kabina ani blotniki. Wiązki jeszcze Ori.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v