Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, jackob1997 napisał:

Ja mam skrzynkę bezpieczników  oryginalną od c360 i wszystko działa bez zarzutów.

bezpieczniki.jpg

To nawet ursusowskie nie jest , widać po tych precyzyjnych cięciach , że trzeba było powiekszac żeby wlazla. Ten ciągnik już chyba dużo w życiu przeszedł :D Ktoś wie od czego to ? 

jakaś polska cięzarowka może? 

Opublikowano

Witam. Chciałbym zrobić pewne udoskonalenie w c 360 w skrzyni biegów. Mianowicie ten traktor 95% swojej pracy w polu wykonuje na biegu 3, ponieważ 2 jest za wolna a 4 za szybka. Mam takie maszyny jak zgrabiarka karuzelowa, przetrząsacz karuzelowy, czy kosiarka dyskowa, które spokojnie śmigały by po równych łąkach na biegu troche wolniejszym niż 4.     Koszę na 3 szosowej obroty 1700 i  jak by  tylko  był bieg pośredni to bym go z chęcią włożył.   

Czy jest możliwość przerobienia, dorobienia  takiego koła zębatego do skrzyni  żeby bieg 4 był wolniejszy ?      Myślę że na drodze zmiana biegu z wolniejszej 4 na zwykłą 5 nie sprawiała by problemu (chyba ze pod wielkim obciązeniem, ale on w takim nie chodzi.    

Opublikowano (edytowane)

Napewno masz przełożenia zwolnic 11-59.Ja mam 10-60 i 4 koszę,kosiarka czeska ale teren musi być równy,3 jest w takim wydaniu dla mnie za wolna,natomiast do karuzelowego w 4 dobrze idzie.

Ze zrobieniem nadbiegu nie ma problemu,są zakłady które wycinają i hartują tryby.Proponuję zostawić 4,3 i dwójkę a przerobić 1,.Musiałbyś policzyć na dolnym wale ilość zębów koła 3 biegu,każde zwiększenie koła o 1 ząb=1Km/h więcej,gorne koło musiałbyś o jeden odejmować 

Założenie opon 16.9/85/28 zwiększy prędkość o 3km 

-zmiana wałka i koła zwolnic na 10:60 zmniejszy prędkość o 3km/h

-zmiana na 4011 przełożeń zwolnic 12:58 Doda 3km/h

Na koniec mam coś ekstra, zmiana przełożeń 14:56 da porządnego kopa, zwiększysz prędkość o 9 km na każdym:D

Edytowane przez Alamo
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

To możliwe. Nie mówiąc o tym że przełożenia zwolnicy 11/59 też nie ma. 40-ka ma 12/55 a 60-ka 11/56. Co dziwne według instrukcji ostrówek jest o jeden kilometr szybszy na piątym biegu?????

Edytowane przez seweryn20
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

 

zmodyfikowac zwolnice by cala skrzynia byla wolniejsza to ostateczna sprawa.  gdyz wtedy bedzie 3 wolniejsza.     3 zostaje jak byla a 4 bieg chce troche zwolnic...

ja mam dokladnie ursus c 355, jesli papiery sie zgadzaja.   jak to sprawdzic dokladnie jakie mam przelozenie ??

 

Edytowane przez wiki868
Opublikowano

Rdziłem zająć się 1,popatrz na zdjęcie,to górny tryb 4 biegu,chcąc spowolnić 4 bieg należałoby pomniejszyć tą zębatkę ,jak widzisz nie ma z czego,jakbyś wytoczył mniejszą o jeden ząb,to miał byś zbyt cienką ściankę,zębatka by pękła

kolo-zebate-iv-biegu-c-360-z-19-19.jpg

Opublikowano (edytowane)

Naturalne dolny trzeba zwiększyć.Daje mu przykład na górnym trybie,że nie ma tu pola manewru by zwolnic ją

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

czyli ktory trzeba zwiekszyc ??  daj zdjecie

 

to kolo?    trzeba bylo by zrobic b y mialo o jednego zeba wiecej ?? czyli srednica zewnetrzna nieco sie zwiększy. jest miejsce na to ?

kolo-zebate-iv-biegu-ursus-c360-c4011-c355-50419680.jpg

dlaczego wczesniej wspomniałeś o biegu pierwszym  ?  co ma wspolnego z czwartym ?  mowimy caly czas o modyfikacji w c 360

 

Opublikowano (edytowane)

Tak na tym kole musiałbyś zrobić ząb jeden więcej-na górnym jeden mniej.Ale tak jak pisałem,czwórki nie przerabiaj,nowy górny tryb będzie miał za cienkią ściankę,pęknie.Zrób to na 1 biegu.

1bieg - 1,116 - 4,773

2bieg - 1,661 - 7,102

3bieg - 2,314 - 9,896

4bieg - 3,553 - 15,192

5bieg - 5,934 - 25,375

Jak widzisz między dwójką a 3 jest niecałe km różnicy,policz ilość zębów drugiego i trzeciego biegu, kół dolnego wału,tą różnicę między nimi dodaj do ilości zębów koła 3 biegu i wytocz  takie koło,g órne koło będzie trzeba zmniejszyć,przypuścmy: na dolnym dajesz dwa więcej,na górnym dwa mniej.Wymontuj oba współpracujące koła 1 biegu idz,czy wyślij do zakładu i powiedz jak ma być,taką zmianę montujesz na pierwotnym miejscu.

 

Uważam że najlepiej będzie dodać jeden ząb więcej na dolne koło 3 biegu, na górnym jeden mniej,taka prędkość będzie optymalna.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

dlaczego wczesniej wspomniałeś o biegu pierwszym  ?  co ma wspolnego z czwartym ?  mowimy caly czas o modyfikacji w c 360. jestem troche zielony w tym.

 

 

czyli mowisz zeby przyśpieszyć trójkę a czwórkę nie ruszać ??

Opublikowano

Pierwszy jest najmniej potrzebny, dlatego najlepiej na jego miejscu dokonać zmian.Masz 5 na żółwiu, na której ciągnik ma niemal taką samą prędkość jak na 1.Policz ilość zębów dolnego koła 3 biegu,dodaj jeden ząb,zdawczą górną odejmij o jeden,wytocz takie koła,bedziesz miał szybszą trójkę,coś pomiędzy trójką a czwórką.

Opublikowano

zrozumiałem,  muszę ci serdecznie podziękować.  myślę ze to zda egzamin. 

a jesli te koła umieszczę w miejscu jedynki, nie zmieni sie nic ze wstecznym ??

 

kolo dolne III biegu ma 36 zebow,    IV biegu ma 42 zeby, wiec trzeba by zrobic dolne na 39 zebów, 

a górne na 22 zeby 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v