Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To by wskazywało na zużycie tarczy WOM. Zmniejszyła się grubość tarczy przez co zmniejszył się także luz miedzy dźwigniami a łożyskiem wyciskowym (wyrównał się z luzem pierwszego stopnia). Wyreguluj sprzęgło i zobacz czy to coś da. Jeżeli nie trzeba będzie wymienić tarcze.

Opublikowano

w mojej c 360 po wciśnięciu do połowy spżęgła z okolic docisku wydobywa sie stukot ,gdy wcisne sprzęgło do opory stukot ustaje wymieniłem dociski 1 i 2 stopnia ,łożysko,tarcze ,tzw.kaczą łape , i pokrywe na wałek wychodzący z skrzyni . nie mam już pojęcia co to może byc , biegi mi łandie wchodzą

licze na waszą pomoc :D

Opublikowano

witam, szukałem na tym jak i na innych forach informacji o tym jaki jest prawidłowy układ tarcz sprzęgłowych w ciągniku ursus 4003 (360)

moj problem polega na tym ze po zalozeniu (prawdopodobnie dobrze) tarcz sprzegłowych, ciągnika nie można wysprzęglić. Przy odpalonym ciągniku słychać trzaski i nie ma mowy o wbiciu biegu, dokonywałem też regulacji ale to nie dało skutku. w tarczach są piasty i po jednej stronie są wyższe kołnierze a po drugiej niższe, wiem że to 2 stopniowy układ i chciałbym zapytać jak tarcze należy założyć? dorzucam tez poglądowy obrazek :)

 

tu mój ciągnik

090921111251.th.jpg

a tu obrazek poglądowy w ułożeniu jak ze zdjęcia,tarcze założyłem jak na obrazku poglądowym, czy dobrze założyłem tarcze ?

pogladowy.th.jpg

 

EDIT:

znajomy ojca do którego właśnie dzwonił stwierdził ze tarcze obydwie powinny isc kołnierzami wyższymi w strone silnika, to dziwne bo przy sciąganiu starych tarcz, ta I stopnia szła kołnierzem wyższym do skrzyni biegów/kabiny.

 

jak to wkońcu ma być, bo każdy na wsi co innego mówi a codziennie rozpoławiać ciągnika mi sie nie chce, aczkolwiek doszedłem juz w tym do perfekcji :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Obie tarcze wyższymi kołnierzami powinny być w jedną stronę - w stronę silnika.

Opublikowano

powiem tak, gdy tarcza od wom'u była założona wyższym kołnierzem do skrzyni to tak jak by tarła o tą tuleję w ktorą wchodzą wałki więc ta napeno ma być kołnierzem wyższym w stronę silnika, bardziej mi zależy na tej tarczy od napędu, jak widzę i tu nie ma jednej wspólnej wersji ale juz kilka razy rozbierałem ciągnik i została mi właściwie tylko jedna konfiguracja do wypróbowania, czyli obydwie tarcze wyyższymi kołnierzami w strone silnika, bo żadna inna kombinacja nie dała efektu w postaci dobrego wysprzęglania, zastanawia mnie tylko dlaczego przy takim samym ustawieniu na starych tarczach sprzegło bardzo dobrze chodziło... dzięki za odpowiedzi...

 

EDIT:

 

no i wyjasnilo sie, tarzce mają być założone obydwoma wyższymi kołnierzami piast w strone silnika, zanim zaczniemy regulować srubami naciągającymi łapy, musimy ustawić odpowiednio położenie łożyska dociskowego za pomocą cięgna łączącego docisk łożyska z pedałem sprzęgła, regulacji tej dokonuje sie skracając lub wydłużając odpowiednio ciegno, tak aby odległośc luźnego ruchy pedała wynosiła ok 35 mm, potem dopiero regulujemy I i II stopien łapami. dla jazdy zaleca sie ustawienie ok 4 mm odleglosci w stanie jałowym, od łożyska do łap, a dla II stopnia ok 10 mm, ale w zaleznosci od upodoban mozna oscylowac z tymi wartosciami, oczywiscie w granicach rozsądku... dziekuję.. :)

Opublikowano

Mam problem cieknie mi z wałka trzymającego pedał sprzęgła i ręcznego nei wiem jak to dokładniej nazwać ale chyba wiecie o co chodzi ten wałek wchodzi do skrzyni i do niego są przymocowane cięgła od ręcznego i sprzęgła a ciągnik to c360. I tutaj pytanie czy tam jest tylko jakiś uczelniacz czy cos który można by wymienić bez rozkładania skrzyni tzn chodzi mi czy da rade to zrobić nie rozbierając skrzyni (właśnie w tamtym miejscu mi cieknie)itp.. ?

 

No i nastepne pytanie czy da rade dokupić caly pedał sprzęgła bo mój sie rozpadł a raczej przetarł i ile to może kosztować ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Odpowiedź 1: Należy spuścić olej ze skrzyni biegów, Zdjąć dźwignie sterujące hamulcami oraz pedał sprzęgła i wyjąć wałek. Po obu stronach skrzyni biegów będą widoczne simmeringi, które należy wymienić a następnie zamontować wszystko w odwrotnej kolejności. I tutaj pojawia się mały problem. Jeżeli nigdy nie robiłeś tego typu naprawy jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że uszkodzisz uszczelniacze przy wkładaniu wałka.

Odpowiedź 2: Proponuję zobaczyć w sklepie z częściami. :)

Opublikowano

co do wałka Elektrotechnik dobrze gada. ale może wystąpić jeden problem wałek może być zużyty i nawet po wymianie uszczelniaczy może cieknąć a wtedy to tylko wymiana tego wałka lub kombinacje

Opublikowano

Apropo tego walka. U mnie narzazie nie cieknie, ale wkurzające jest jedno. Z lewej strony jest już to dość wypracowane wszystko. I wciskając sprzęgło, obraca się także chyba cały wałek trochę. Co za tym idzie lubi zablokować kola ręczny hamulec. Czy konieczna jest wymiana całego walka wraz z pedałem sprzęgła?. Czy macie możne jakieś domowe sposoby na naprawienie tego. Nie chciałbym ruszać tam nic dopóki olej nie cieknie.

 

Mam 2 opcje.

 

1. Zawiesić pedał sprzęgła w innym miejscu. Wtedy ten wałek byłby jedynie do ręcznego.

 

2. Zrobić ręczny na lince, tak, aby ominąć całkowicie ten wałek przy użyciu ręcznego.

 

 

 

 

Tez macie taki problem?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Się nie smarowało to się zużyło. :):):) A teraz poważnie. Nie wiem czy warto kombinować z przenoszeniem pedału lub z linką do ręcznego. Najprościej założyć nowy wałek i ewentualnie nowy pedał sprzęgła, tym bardziej, że to wszystko nie zużywa się w ciągu roku czy dwóch. Po wymianie przez 10 albo więcej lat będziesz miał z tym spokój.

Opublikowano

:):):) akurat mysle, ze 360 jest takim specyficznym traktorem, ze jemu smarowania na zewnatrz kadluba nie brakuje.

 

Jest tak stary, ze ma prawo sie to wyrobic.

 

ale dobra wiadomosc ze pedal sprzegla to koszt ok 18 zl. Walek pewnie tez wiecej jak 20 nie bedzie kosztowal. Tylko boje sie, ze jak sie ruszy to juz zacznie cieknac wszystko pokolei .

Opublikowano

Witam aby ten walek wyjąć to wystarczy zciągnąc pedaly wszystkie i wyciągnąć go do siebie ? A czy w sierodku nic nie wypadnie do skrzyni czy coś ? bo musze wymienić te uszczelniacze na tym walku więc myśle że włoże je od zewnątrz i wsadze potem wałek zgadza się ?

Opublikowano

Ja jak wymieniałem te uszczelniacze to wałka nie wyjmowałem całkowicie tzn. po zdjęciu pedału sprzęgła i tuleje z drugiej strony przesunąłem wałek tak aby jedna strona wałka weszła do skrzyni(np. od strony sprzęgła), następnie wybiłem uszczelniacz wysunąłem wałek na który nałożyłem ów uszczelniacz i dopiero wtedy "wbijałem" uszczelniacz do obudowy skrzyni(np. za pomocą tej tulei co jest z drugiej strony).Z drugą stroną robiłem podobnie ,oczywiście najpierw trzeba spuścić olej ze skrzyni.

Opublikowano

Trzeba wymienić wałek i uszczelniacze ,Ale uwaga wałki które są w sprzedaży mają feler ,Polega to na tym że innaczej są rozmieżane kliny i może to powodować niszczenie uszczelniacza, aby temu zapobiec trzeba zastosować dodatkowe podkładki (jeżeli dobrze pamiętam to pasują podkładki od rotacyjnej)

Opublikowano

wałka nie trzeba wymieniać jeśli nie jest zużyty! wymieniamy tylko w wypadku zużycia ja osobiście nie wymieniałem tylko użyłem tokarki i przerobiłem na iny rozmiar i chodzi już ze 2 lata

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v