Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ja już tak dawno zaglądałem że pogubiłęm się w jego budowie hehe. Na mój rozum że im łapka dalej od łożyska to nie powinno się ślizgać tylko będzie właśnie nie rozłaczać i ciężej będzie wbić bieg 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

dzięki

 

 

 

a tarcze to panowie nie wiedzą jak mają być poprawnie założone bo w instrukcji dłuższym do silnika inni mówią że dłuszym do szkrzyni inni że 1 stopnia do skrznii dłuższym a 2 do silnika dłuszym a jeszcze inni  że odt dwie dłuższym do szkrzynii i komu mam wieżyć nie chce rozpołowiać co dziennie traktora bardzo proszę o poprawną odpowiedz.

Edytowane przez jan1234567890
Opublikowano
23 godziny temu, Adi96 napisał:

To będzie działało,ale na pewno potem ma wpływ jeśli tarcza się zużyje.

Jaki wpływ co ty opowiadasz tyle lat już tak jeżdżę i nic a ciągnik pracuje z prasą. Raz jak obróciłem te tarcze od jazdy to wcale nie wysprzeglał

Opublikowano

Nie wiem po co zadawać takie pytanie,rozbierasz sprzęgło więc tak samo składasz.Wyjęcie pokrywy jest bardzo proste,na jej dole jest zaślepka żeliwna na cztery śruby,pod nią zdejmujesz pierściń,ściagasz pokrywę,bierzesz klucz na imbus,trzy śruby,i ściągasz z piastą wałki.

Opublikowano

Chłopie TY piszesz o tym uszczelniaczu od tygodnia.... jak Ci się nie chce to nie rób albo daj zarobić mechanikowi... ja wczoraj wieczór poszedłem do garażu, otwarłem piwo, a że silnik mam w remoncie to po godzinie czy dwóch bluzgania na te komunistyczną myśl techniczną miałem to rozebrane. W MFie zrobiłbym to za 30 min.

Uszczelniacz jest dość płytko... może i by go wydłubał, ale co z tego jak nie wiadomo w jakim stanie powierzchnia wałka, łożyska

Opublikowano

Wydłubać to on może jedynie uszczelniacza między wałkami sprzęgłowymi,uszczelniacz na wałki musi zdejmować.Trzeba zobaczyć stan obudowy łożyska,łożysko.Ile jest na AF że o coś się pyta i robi to tygodniami

  • Like 1
Opublikowano

uszczelniacze są dwa, jeden w pokrywie , drugi pomiędzy wałkami, gdzieś wcześniej jest moje zdjęcie co dokładnie tam siedzi pomiędzy wałkami, w starym typie oczywiście, w nowym może być inaczej.

lukbold Tak samo jak Ty na tą czeską a nie komunistyczną myśl techniczną bluzgaasz 2 godziny tak ja 3 godziny na wszystkie mniejsze fregussony z jakimi mam w pracy do czynienia, najgorzej robi się zwolnice w mf 255 w terenie przy -20 :) 

Opublikowano
37 minut temu, lukbold napisał:

Chłopie TY piszesz o tym uszczelniaczu od tygodnia.... jak Ci się nie chce to nie rób albo daj zarobić mechanikowi... ja wczoraj wieczór poszedłem do garażu, otwarłem piwo, a że silnik mam w remoncie to po godzinie czy dwóch bluzgania na te komunistyczną myśl techniczną miałem to rozebrane. W MFie zrobiłbym to za 30 min.

Uszczelniacz jest dość płytko... może i by go wydłubał, ale co z tego jak nie wiadomo w jakim stanie powierzchnia wałka, łożyska

no wiesz muszę się przygotować 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v