Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak odkrecisz okienko z lewej strony w skrzyni zaswiec latarka do srodka, zobaczysz wtedy lozysko oporowe i docisk, lekko docisnij sprzeglo to bedziesz widzial ktore lapki dotknie pierwsze, sa to lapki od jazdy..

Opublikowano

jeśli sprzęgło jest w oryginale to możesz ustawić tak jak jest w instrukcji a jeśli przedłużałeś dźwignię od sprzęgła żeby lżej się wciskało to musisz ustawić na ,,oko" i sprawdzić jak i kiedy wysprzęgla i w razie czego poprawić ustawienia

Opublikowano

jeśli masz przedłużone to oryginalne ustawienia nie przejdą bo nawet nie wysprzęgli drugiego stopnia wiem o tym bo musiałem od razu ustawić sprzęgło bo jest bardziej czułe na ustawienia łapek

Opublikowano (edytowane)

Kolega Radek ma częściowo rację, bo skok sprzęgła pop przedłużeniu się zmienia. Po takim "ulepszeniu" należałoby wstępnie cięgnem o pedału przybliżyć łożysko do łapek na ok 5mm a dopiero później regulować łapki, aby równo opierały się o łożysko i rozprzęgały docisk. Mogę potwierdzić, że 4mm dla I stopnia i 10mm dla II stopnia to odległości podane w instrukcji.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

POMOCY!

Witam wszystkich, mam problem, dziś po skoszeniu łąki gdy chciałem zawrócić kulałem się ciągnikiem do tyłu (z górki) na włączonym biegu, coś się stało i nie rozsprzęgla biegów, a WOM tak, czy ktoś mógłby mi poradzić jak to naprawić i proszę o szybką odpowiedź, gdyż potrzebuję go do pracy na łące :/

Opublikowano

Witam nie wiem jak prawidłowo złożyć sprzęło, wiem jak mają iść pokolei elementy i wogule, tylko jak to wszystko skręcić, dzisiaj próbowałem i zniszczyłem dwie nowe tarcze bo chyba za mało skręciłem sprężyny

Opublikowano

Mam problem z sprzegłem w usrus 360

Gdy wrzucę 5 i wcisnę hamulec to nie zduszę tak traktora a on stoi w miejscu ewidentnie sprzęgło ślizga. Z piątki nie da się też ruszyć pod górę bez obciążenia. Jest to jeszcze odczuwalne na 4 ale na niższych biegach już tego tak nie czuć.

Co może być nie tak? Stało się to nagle.

Może jest jakaś regulacja żeby zwiększyć siłę docisku tarczy sprzęgłowej?

Sprzęgło jest dobrze wyregulowane i napewno gdy nie jest wciśnięte to łożysko nie dotyka docisku.

Opublikowano

Z 5 biegu się nie rusza.Sprzęgło sprawdza się w inny sposób.Naciskasz hamulec,(może być ręczny jeżeli masz dobry) wbijasz ten 5 bieg i puszczasz sprzęgło.Jeżeli Ci zgaśnie to dobrze.A jeżeli nie i będziesz odczuwał że sprzęgło ma poślizg to prędzej masz spalone niż wytarte.Ja bym na razie nic nie kombinował...

Opublikowano

No to jak jest spalone to już wymiana tarczy.Dobrze by było przejrzeć w jakim stanie jest koło zamachowe,docisk,tarcza drugiego stopnia,łapki,sprężynki,łożysko oporowe i łożysko wałka sprzęgłowego.rozbierzesz-będziesz widział.Ale jak mówisz ze ciągnik jeździ no i w miarę ma siłę to możesz dać sobie spokój na razie.

Opublikowano

Witam mam taki problem wymieniłem sprzęgło 1 i 2 stopnia w moim 3p i gdy pojechałem się przejechać usłyszałem metaliczny stukot.

Proszę o pomoc.Ps 3 dni wcześniej wymieniłem uszczelkę pod głowica czy to może być coś związane z tym. :(

Opublikowano

Ale to ty wiesz skąd ten odgłos dochodził.

My możemy się domyślać i może być wszystko.

Określ dokładniej i sprawdź co przestało działać. Na dzień dzisiejszy mogę doradzić sprawdzenie powietrza w oponach. :blink:

Patrz tam gdzie było coś robione.

Robiłeś sprzęgło zajrzyj tam.

Robiłeś uszczelkę zajrzyj pod przykrywkę klawiatury i sprawdź poprawność luzu zaworowego jak i same ich działanie.

Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v