Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam oddalem ostatnio do mechanika c 360, zeby zmienić łożysko oporowe sprzęgła. Przy wciskaniu pedału bylo je ewidentnie słychać, bylo rozklekotane. Założone jest nowe i teraz jakoś dziwnie buczy przy wciskaniu, bardzo głośno. Lozysko oporowe kupilem do niczego czy czekac i jeszcze sie to rozchodzi? 

Opublikowano

Z racji że w okolicy ciężko o mechanika wziąłem się sam za wymianę tarcz sprzęgłowych. Tarcze zostały wymienione dłuższym końcem do koła zamachowego, poszły nowe sprężyny,kołki wytłaczające, grzybki zostały stare bo nie było na sklepie dostępnych. Problem w tym że nie mogę ustawić sprzęgła. Ustawiałem pierwszy stopień na 4mm a drugi na 10mm i efekt jest taki że jest zgrzyt i nie chce się włączyć bieg, wałek  działa bez zgrzytu jak należy. Następnie próbowałem pierwszy stopień ustawił na 3mm i 7mm i nic się nie zmienia ciągle zgrzyt i biegi nie wchodzą. Jedynie na 3mm wchodzi 1bieg  polowy lecz z grzytem i ciężko załączyć. Co mogłem źle zrobić , czy jednak czekanie ponowne rozpołowianie?

Opublikowano

Ja ustawiałem na 6 i 10mm ale i tak po wymianie będziesz musiał ustawiać kilka razy zanim się wszystko ułoży 

U siebie jak zmieniałem tarcze to jak przez pomyłkę założyłem tarcze odwrotnie to tak było że przy wciśnięciu sprzęgła coś jak by tarło i biegu nie dało się wbić normalnie. Tarcze powinny być skierowane tą dłuższa częścią "piastki" do silnika 

Opublikowano

Jestem pewien że tarcze założyłem dłuższą częścią do silnika. Próbowałem kilka razy ustawiać na 3mm,4mm,5mm,7mm. Cały czas jest zgrzyt, chyba będę musiał jutro z powrotem rozjechać.

Opublikowano

Na razie nie rozpoławiaj, szczelina nie jest tak istotna co do zgrzytania lecz to, żeby wszystkie trzy dźwigienki od pierwszego stopnia były w jednej płaszczyźnie względem łożyska wyciskowego. Mam jeszcze jeden pomysł, poluzuj cięgiełko od pedału, wtedy odsunie się łożysko od dzwigienek, przybliż dzwigienki do łożyska srubami regulacyjnymi na te 3-4mm i sprawdź. Oczywiście będziesz musiał przysunąć dzwigienki od 2 stopnia, jeśli wałek będzie zgrzytał.

Opublikowano

To z tym luzowaniem cięgiełka już robiłem i też ustawiałem dźwigienki w jednej płaszczyźnie i to samo. Myślę że błąd popełniłem tak jak pisze robert1226 przy zjeździe ciężko szło kilka razy próbowaliśmy zjechać i do końca nie chciał się zejść razem więc dopiero jak zakręciłem śrubki to nimi ściągnąłem silnik z skrzynia, lekko szło więc myślałem że wszystko w porządku będzie. Docisk zakładałem do koła zamachowego jak był rozjechany za pomocą wałków.

Opublikowano

Tawot dawałem ale nie przyszło mi głowy żeby bieg włączyć. Myślę sobie że źle zrobiłem bo cofnołem łożysko oporowe do skrzyni i wtedy ustawiałem a przecież było u mnie przerabiana dźwignia sprzęgła, została wydłużona żeby lżej chodziło i wydaje mi się że łożysko w takim wypadku musi być bliżej silnika? Czy dobrze myślę może mieć to wpływ na ustawienie?

Opublikowano (edytowane)

Rozjechalem dziś i okazuje się że tarcza nie jest wygięta. Czy łożysko oporowe po wciśnięciu sprzęgła całego powinno dochodzić do końca , czy tak jak na zdjęciu? 

IMG_20220215_111840_832~2.jpg

Edytowane przez Axd529
Opublikowano

Panowie co jest grane, wymieniłem tarcze na nową, ustawiłem 4mm od łożyska i problem jest taki żeby ciągnik jechał to musiałem odkręcić to mocowanie od kabiny razem ze stopniem bo trzeba tyle sprzęgło wcisnąć i wadziło. Wysprzegla normalnie tak jak powinno być. Co znowu tarcze skrzywiłem?

Opublikowano

Dwa lata temu sprzęgło było robione przez pewną osobę i wtedy to sprzęgło działało. Ślizgała mi się tarcza wom bo poszedł uszczelniacz i dlatego rozjechałem, założyłem nowa tarcze 1 stopnia bo końcówka była starego, nowy docisk założony bo stary był popękany, łapki, grzybki, sprężyny. Ściągałem pokrywę skrzyni biegów żeby uszczelnić i teraz jak jeździłem to biegi szosowe są na polnych a polne na szosowych. Ten reduktor od biegów szosowe, polne działa odwrotnie ale nie wiem czy to ma coś do sprzęgła?

Opublikowano

Przyjedź do mnie to ci zrobię bo już po tych opisach to ciężko coś sensownego powiedzieć .

Jak co reduktor odwrotnie założył pierwsze słyszę , ale to i tak nic do sprzęgła .

A może ty nie te łapki ustawiasz.

Opublikowano
1 minutę temu, thor1984 napisał:

jaki koszt wymiany sprzęgła czyli rozjechanie, wymiana tarcz, łopatek i innych dupereli? Chodzi mi tylko o koszt robocizny?

a to zależy jak kto się ceni.

Opublikowano

 

Wujek brał mechaników w tamtym roku, to brali 5dych/h od łebka (było ich dwóch) wujek tylko pokazał co ma być zrobione i nic się nie dotykał. Cena niezależna od tego, co do zrobienia. Przy sprzęgle dużo roboty nie ma. Zresztą to i nie jest jakoś strasznie skomplikowane. Sama wymianę to można spokojnie samemu zrobić. Mechanika wziąć co najwyżej do regulacji. Czy nawet, jak już samemu nie chcesz się bawić, to chociaż samemu rozjechać, zawsze to godzina mniej do zapłaty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v