Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie o to chodzi. Jak coś piszesz to tak żeby wszyscy zrozumieli, a nie napiszesz jakaś bzdurę i wychodzą nieporozumienia. Wyluzuj. Masz chaotyczny sposób pisania, sam sobie potrafisz zaprzeczyć w jednym poście. Ktoś zwróci ci uwagę to od razu atakujesz. To jest forum i wymieniamy się spostrzeżeniami.  

Opublikowano
10 godzin temu, asharot napisał:

Pewnie że się lekko skręca bo każde takie dodatkowe przejście gwintownika osłabia gwint.

Pierwsze słyszę. 

Na narzędziowni stwierdzeniem przegwintować określamy poprawę starego gwintu i nikt nie ma problemu zrozumieć. Jesli chodzi o zmianę rozmiaru to usłyszysz przegwintuj na większy.   W świeżych otworach  powiedzą ci zrób gwint, natnij gwint a nie przegwintuj.    To gwara i znając kilka narzędziowni różni się ona pracownicy na każdej z nich używają określeń jakie się przyjęły i problemu nie ma. Wasza dyskusja jest w tym przypadku idiotyczna może warto było by wrócić do tematu.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Panowie mam problem z ślizgającym się sprzegłem w 60. Na 2 biegu orze sie normalnie na 3 nie ruszy bo sie slizga z talerzowka to samo 2 jedzie 3 nie ruszy musi miec ciezko ogólnie zeby sie slizgało. Ogólnie ciągnik wziąłem na jesieni od dziadka bo stał u niego juz z 4 lata prawie wgl nie używany. Wyregulowałem stopnie od sprzęgła bo każdy "piesek" był w innej parafii. Myślicie że sprzęgło całkiem do wymiany? Czy zrąbało się bo robił nim dziadek na nie wyregulowanych "pieskach"? Myślałem że moze uszczelniacz poszedł i idzie olej na sprzęgło ale to by raczej był blok uchlapany a nie jest. 

Opublikowano

Sprzęgło wyregulowałem dobrze raz sie własnie rozregulowało w orce jak miał ciezko jak sie slizgało ale to na jednym od regulacji pieskow nie było kontry ale makreciłem nakretke wyregulowałem i jest git. Ojciec cos mowił że może wina wycisku? 

Opublikowano

Co z tego jak całe tarcze są w oleju może tarcze siedzą te z okładziną z azbestu one strasznie chłoną olej.Jak ma odrzutnik za kołem zamachowym to może stamtąd się sączyć olej 

Opublikowano (edytowane)

Jak wycisk był do tyłu i pieski bardziej odstawały od sprzegła to haulec wystarczyło wcisnąć i sie slizgało, wiec opóściłem bardziej i podciagnąłem wycisk tak ze nie odstają bardzo.

Tak tak tym sie wzorowałem

Edytowane przez misiekbz2
Opublikowano
1 minutę temu, jackob1997 napisał:

@Roki212 tu regulacja niema znaczenia za bardzo,istotniejszy jest fakt że ciągnik jeździł wcześniej na niewyregulowanym sprzęgle i to może być  główną przyczyną ślizgania się go 

Czemu nie ma znaczenia? wystarczy że ma wyrobione w łapkach te zagięte części co stykają się z łożyskiem wyciskowym i ustawi wg książki z zachowaniem tych odległości łapka/łożysko będzie się ślizgać

Opublikowano
1 minutę temu, Roki212 napisał:

Czemu nie ma znaczenia? wystarczy że ma wyrobione w łapkach te zagięte części co stykają się z łożyskiem wyciskowym i ustawi wg książki z zachowaniem tych odległości łapka/łożysko będzie się ślizgać

tu się zgodzę,ale przyczyną takiego stanu rzeczy jest to że się jeździ na rozregulowanym sprzęgle i się łapki oraz docisk sprzęgła wyrabiają 

Opublikowano
2 minuty temu, misiekbz2 napisał:

Tylko własnie nie wiem czy właśnie te pieski nie są nie rowno wyrobione przez to ze chodził wczesniej na nie wyregulowanym 

to czy są równo wyrobione czy nie zależy od tego  w jakim stopniu było sprzęgło nie wyregulowane 

Opublikowano
3 minuty temu, misiekbz2 napisał:

Tylko własnie nie wiem czy właśnie te pieski nie są nie rowno wyrobione przez to ze chodził wczesniej na nie wyregulowanym 

Porównaj swoje z nowymi na oko widać jaka odległość będzie

Opublikowano

No wgl było nie wyregulowane kazdy żył swoim zyciem :D 

Czyli pieski mogą być za blisko sprzegła i tez bedzie poslizg? Bo jak sa za daleko to wiem że jest i to przy małym obciążeniu już

Opublikowano

Nie patrz na książkę.Ciągnik ma swoje lata,więc sprzęgło będzie rozregulowane.Chcesz sprawdzić stan tarczy,odpuść pierwszy stopień,p odciągnij łożysko oporowe na 2mm od łapek,jak czwórka i wsteczny będzie ciężej wchodzić,bedzie znaczyło że masz maksymalnie popuszczone.Jak będzie się ślizgać nadal,tarcza do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v