Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Próbuje znaleźć olej do przedniej osi, według specyfikacji ma być

SAE 85W-140 EP API GL-5  lub MIL- L-2105 (MS 1316)

Tyle tylko, że nie bardzo da się coś znaleźć przynajmniej z lepszych firm w tej specyfikacji, być może nie opisują wszystkiego sam nie wiem. Znalazłem coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/fuchs-agrifarm-gear-85w-140-5l-9123470166?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Chemia+-+Płyny+eksploatacyjne&gclid=EAIaIQobChMIx4SNkICR7wIVU-d3Ch0SygONEAQYASABEgJwi_D_BwE

Ale nic nie piszą o dodatku EP ani o tym, że może być stosowany w mostach o ograniczonym poślizgu. W hurtowniach nie mają pojęcia..

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Lukas85 napisał:

Ja kupowałem wszystkie oleje do Case w qagro.pl

No fakt, jest tam taka Akcela tylko w bańkach 20l, potrzeba 7l... dlatego szukam coś innego, jednak w tych specyfikacjach się gubię. Nie wiem na którą specyfikacje się patrzeć

-SAE 85W-140

-EP

-MIL- L-2105

-MS 1316

Co ciekawe w tych specyfikacjach nie ma wzmianki, że może byc stosowanych to tarcz LS

Edit:

Na stronie Fuscha jest wyszukiwarka, do tego modelu zalecają takie, ale nie LS:

AGRIFARM GEAR SAE 85W-140 lub

TITAN SUPERGEAR SAE 85W-140

 
Edytowane przez Dastan
Opublikowano

To czegoś tu nie rozumie, albo podane oleje w specyfikacji producenta spełniają wymogi LS, albo nie są przez producenta wymagane. Nawet oryginalna Akcela nie ma takiej specyfikacji

Opublikowano

Ludzie... Dajcie spokój, każdy olej 85w 140 będzie dobry. Nie szukajcie dziury w całym, norm itp. Problemy w mechanizmem blokującym się pojawiają razem z luzem na zwrotnicach, a nie z wybraniem nieodpowiedniego oleju. No chyba, że ktoś zalał silnikowy. Albo hydrauliczny i cieknie.

@tomek73, gwarantuje Ci, że jak wyciągniesz mechanizm różnicowy, to tarczki będą w stanie idealnym. Problem leży w zwrotnicach. Tam wszystko jest na milimetry. Nie dogniatają Ci półośki tarczek i nie blokuje. Cały problem...

  • Like 1
Opublikowano

Zwrócę na to uwagę przy wymianie w takim razie. Wymiana tych tarczek to skomplikowany temat? Tak pytam na przyszłość 

Opublikowano

Nie znam zasady blokowania w Case wiem jak było w MTZ i myślałem że tu podobnie, przód samoblokujący, a to może i zwolnice, a na nich mam wszystko nowe, te łożyska na zwrotnicach. 

 Kolega w JD 6800 zmienił olej na nowy z serwisu zalecany do tego przodu,  i przód zaczął się  sam blokować, blokada  nie odpuszczała. Zaczeli czytać po necie i wyczytali że ten olej z serwisu tak robi, i  użytkownicy wlewali inny olej,. Kolega wlał ten inny olej i blokada odpuściła. i jest dobrze. 

Opublikowano

No ale jak, pomyślcie sami. O ile mogą troche kleić na innym oleju, to blokować całkiem nie będą. Z resztą to działa tak, że odpuszczać ta blokada ma tylko przy skręcie, jak półoś się odsunie w stronę koła i popuszcza mechanizm. Po prostu półośki są dogniatane przez zwrotnice, prez co one w środku dogniatają tarczki, ot cała filozofia mechanizmu blokującego.

Opublikowano

Może faktycznie zależy to od typu blokady, Fusch do tych mostów (case właściwie carraro) zaleca 85W 140 podczas gdy np. we wspomnianej JD 6800 już Fusch SAE 90LS .

Opublikowano (edytowane)

Też się zastanawiałem jak te tarczki są blokowane, w osiach sztywnych zrozumieć można ale w amortyzowanych to mi ni cholery nie działa, no chyba ze powienem os opuścić i dopiero wtedy powinna zadziałać.Sam nie wiem. W ostatnich tygodniach sporo się nawyciągałem ciężarówek i ani razu nie zblokowało mi przedniego mechanizmu   luzów na swożniach i tulejach  na wahaczach nie ma.

Edit, teraz siedzę i oglądam schemat tego mechanizmu i mam wrażenie ze przyblokowywanie nie jest bezpośrednio  przez półoś jak pisze  @Rowan a te tarczki dociskane są do obudowy przez koła koronowe, im większe obciążenie tym większa siła rozpierająca wewnątrz samego mechanizmu i nacisku na tarczki. Tak to odczytuję.

 

front.JPG

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Co może być przyczyna nie włączenia się walka Wom na 540 obrotów  w Case cx?

Jak włączę na 54O to kręci się bardzo wolniutko i mogę go w rękach zatrzymać 

na 1000 chodzi normalnie 

Opublikowano
49 minut temu, Rafik napisał:

Widocznie coś nie zatrybiło, jakby hydraulika zdechła to na 1000 też by nie chodził

Hydraulika działa bo hudropak siewnik podnosi i znaczniki tez działają  

Gdzie jest sterownik lub ten elektrozawór?

Opublikowano
13 minut temu, jaco512 napisał:

lebek pisze o CX, tam powinno być mechaniczne przełączanie Wom..

Tak zgadza się Wom załączany i przełączany  jest mechanicznie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v