Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Juz ktoś tu przerabial temat hydroakumulatora na podnośnik, najpierw mu wyliczyli i okazal sie za mały , jak sie nie mylę dopiero 1l lub 1,5l zdawalo egzamin. Wpiąć można w zaślepiony trójnik z którego wychodzi rurka na siłownik główny , no chyba że jest juz tam podpiety siłownik wspomagający. Dodatkowo rozwazylbym zawor elektryczny. 

Ja niedawno przerabialem temat oleju do przedniego mostu , w instrukcji nie znalazłem , że musi byc ls to inny typ mostu. 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

W starszych widziałem hydroakumulator na podnośniku i z elektrozaworem. W nowszych nie widziałem. 

LS zawsze idzie do moztu, nawet serwisytak sobie o tym wspominają. 

Nie wiem co ja miałem ale blokada nie dział mi. Wina oleju. 

Opublikowano

Wpiąć się chce między rozdzielaczem a siłownikiem. Chciałem dołożyć jakiś trójnik i się wpiąć, ale jako że nie mam siłownika wspomagającego (co jest dla mnie dziwne w tak dużym ciągniku) zrobię chyba tak jak Dastan radzi. Oczywiście elektrozawór też będzie, chociaż zastanawiam się nad jego sterowaniem. Albo to zrobię na oddzielnym przycisku albo podepnę do przycisku podnoszenia, aby za każdym razem w momencie podniesienia się załączało.

Opublikowano (edytowane)

Czujnik poziomu ramion bedzie ci szalał jak wjedziesz w dziurę i ci sie ugnie podnośnik. Komputer musi wiedzieć ze jest amortyzacja. W większych mx był przycisk który po włączeniu właśnie miał takie zadanie

 

 

Edytowane przez Ziel
Opublikowano (edytowane)

Jedynym problemem może być czujnik limitu podniesienia. Po wcisnieciu przycisku podniesienia, czujnik położenia ramion nie działa. Pytanie z jakim opóźnieniem działa ten czujnik i czy wysyła sygnał ciągły czy impulsowy.

Edytowane przez materrol
Opublikowano
1 godzinę temu, materrol napisał:

Jedynym problemem może być czujnik limitu podniesienia. Po wcisnieciu przycisku podniesienia, czujnik położenia ramion nie działa. Pytanie z jakim opóźnieniem działa ten czujnik i czy wysyła sygnał ciągły czy impulsowy.

Tam nie ma osobnego czujnika limitu podnoszenia jest tylko ten jeden odczytujacy pozycje ramion. W tamtym wątku dopytywałem jak mu to dziala czy ehr nie szaleje starajac sie wyrownać wysokosc , ale twierdzil ze dziala wszystko dobrze. Jeszcze trzeba tez uwazać aby ramiona nie byly w maksymalnym polozeniu , zeby był bufor ruchu jak by bujało . Oryginalne obnizaja nieco wysokosc i dopiero wtedy amortyzują. Można by zwyczajnie sciagnac pokrywe tego czujnika i sprawdzic czy ehr wariuje jak nim sie rusza .

Opublikowano

Faktycznie, masz rację, źle trochę zrozumiałem instrukcje, gdy pisali o 'upper limit control'. Myślałem, że chodzi o jakiś czujnik, a to chodziło o te pokrętło co steruje wysokością podniesienia. Może ehr działa z lekkim opóźnieniem i zanim zareaguje, ramię zdąży wrócić do swojej pozycji. W czym przeszkadza maksymalne położenie? Amortyzator zadziała tak, że ramiona ugną się lekko w dół a nie w górę.

Opublikowano

Przerabiał ktoś instalacje żeby nie załączało przedniego napędu przy wciskaniu hamulcy? I nie chodzi mi tu o odłączenie czujnika światła ponieważ zależy mi na stopie  

Opublikowano

Mi nie złąnczaa, ale to dlatego że jakiś kabel sie przetarł zrobił zwarcie, spalił ewzystor którego nie można kupić,  i tak elektryk musiał zrobić. 

Nie jest to fajne bo hamulce są dużo słabsze, i jak jedzie się z  30 to ciężko go zatrzymać. 

 Ja był kombinował  przy elektrzaworze napędu,  że przy wcisnieciu  hamulca podaje prąd na cewkę i wtedy nie załącza sie napęd. . Po prostu trzeba zastosować przekażnik każdy elektryk to zrobi. 

Opublikowano

Przy pedale hamulca masz 2 czujniki i wystarczy odłączyć tylko jeden. Nie polecam tego robić bo przedni napęd bardzo dużo pomaga przy hamowaniu i nie obciąża tak tylnych tarcz hamulcowych.

Opublikowano

Jak nie obciąża tylnych tarcz?  O.o To one odpowiadają za hamowanie  całego ciągnika.

Co do odłączenia jednego czujnika to zgodzę się, światła stop będą sie świecić  zgodnie ze stanem na podłączonym czujniku a napęd włączać sie nie będzie, tylko po co takie coś robić jak producent miał tu na uwadze względy bezpieczeństwa.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Mój błąd, jest tak jak piszesz, tarcze hamują cały ciagnik.

większości ciągników tak ma że przednie hamulce działają przez przedni napęd.

Edytowane przez Ziel
Opublikowano

Ogólnie to robilem trochę w skrzyni i jedynie zużycie kosza widać na koszu od przedniego napędu od przesuwania tarczek, więc poco ma trzeć za każdym naciśnięciem hamulca choćby w polu. W takim razie obwód czujnika puszczę przez jakiś przełącznik żeby można było tą funkcję uruchomić do transportu. Dzieki

Opublikowano

@Matnik, nie poprawiaj w ten sposób fabryki, bo to zaykła głupota. Zanim jakiekolwiek zużycie sie pojawi na koszu przedniego napędu, to co najmniej 12tys h musi być.

Co do hamowania, to np w McCormickach MTX były wersje BPower, które miały tarcze dodatkowo w przednich zwolnicach.

Co do amortyzacji, to aby działała poprawnie ta ori, to muszą być sprawne sworznie tensometryczne, gdyż ona na podstawie sygnału z nich opuszcza podnośnik amortyzując. Jeśli działa poprawnie to działa bardzo dobrze. 
Tak jak koledzy pisali, prawdopodobnie podnośnik będzie głupiał jeśli dołożymy hydroakumulator, ale tego nie sprawdzałem nigdy, polegam tylko na znajomej mi teori sterowania tego EHRu.

Opublikowano
9 godzin temu, Ziel napisał:

Wie ktoś z jakim momentem dokręca sie koło zamachowe i tłumnik drgań w case mx?

 

Koło zamachowe 130-144Nm

Tłumik drgań 88-112Nm

 

2 godziny temu, Rowan napisał:

@Matnik, nie poprawiaj w ten sposób fabryki, bo to zaykła głupota. Zanim jakiekolwiek zużycie sie pojawi na koszu przedniego napędu, to co najmniej 12tys h musi być.

Co do hamowania, to np w McCormickach MTX były wersje BPower, które miały tarcze dodatkowo w przednich zwolnicach.

Co do amortyzacji, to aby działała poprawnie ta ori, to muszą być sprawne sworznie tensometryczne, gdyż ona na podstawie sygnału z nich opuszcza podnośnik amortyzując. Jeśli działa poprawnie to działa bardzo dobrze. 
Tak jak koledzy pisali, prawdopodobnie podnośnik będzie głupiał jeśli dołożymy hydroakumulator, ale tego nie sprawdzałem nigdy, polegam tylko na znajomej mi teori sterowania tego EHRu.

Nie mam oryginalnej amortyzacji, dlatego chcę ją zrobic na hydroakumulatorze :)

Opublikowano

Ok, życzę Ci powodzenia i czekam na efekty 🙂 Jeśli będzie jakiś problem, to będziemy szukać rozwiązania, bo sam jestem ciekaw. Zastanawia mnie też ciśnienie w hydroakumulatorach jakie będzie najbardziej optymalne. No bo niestety, ale maszyny ktore zawieszamy maja dużą rozpiętość wagową.

Opublikowano

Kolega karol2306 robił taką amortyzacje, w tym temacie to opisał:

Butla 1,4l, ciśnienie ok 100bar , pisze że podnośnik nie świrował, zagadaj do niego jak mu się to spisuje po czasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v