Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z ciśnieniem mojego władka...

Przy zimnym silniku ciśnienie jest od 1.5-3,5 około czyli chyba idealnie bo tak piszę w instrukcji obsługi że ciśnienie na obrotach nominalnych powinno mieć od 1,5 do 3,5. Czy wy się z tym zgodzicie ?

 

Problem zaczyna się gdy ciągnik jest rozgrzany ( od 60*,70* 80* (przy 80* daje odpocząć trochę władkowi)) A wieć przy wyższej temp ciśnienie jest rzędu 0,8 (lub nawet trochę mniej i na maksymalnych obrotach z 2.Czy jest to złe ciśnienie i czy u was też przy rozgrzanym silniku takie ciśnienie występuje ?

 

to załącznik i instrukcji obsługi

xqDA1WG.jpg

Pozdrawiam Michał ! ;)

Opublikowano (edytowane)

Co do tematów to ciężko coś z nich wynieść jak nie kłutnie to bzdury :)

 

Ja też już 4 rok obrabiam nim 7h ornego i narazie (odpukać) nic się złego nie dzieje ale zaczełem czytać te tematy i trochę się wystraszyłem :)

Jedyny problem to że nieraz przy naprawdę! ciężkiej robocie przy wkręcaniu go na maksymalne obroty strasznie czarno dymi i silnik klekocze jak miał by się rozpaść .Ale stane chwile dam mu trochę odpocząć ,kilka przygazówek i jest dobrze na jakiś czas.

 

Co prawda "cisnę" tego ruskiego i nie ma zemną łatwo :) Ale chyba jeszcze silnik nie jest dojechany żeby mieć problemy z ciśnieniem.Ciągnik jest z 91r :)

Edytowane przez MrMichal
Opublikowano

Masz instrukcję, w niej wszystko ładnie opisne, Twój sprzęt ma ciśnienie z granicach normy wię jest OK. nie ma się czym martwić, gorzej u mnie, bo dokręcając przewód olejowy na głowicy zerwałem w niej gwint i nie wiem jak to naprawić bez ściągania jej. Czy jest to mozliwe, jakieś kleje, czy coś innego?

Opublikowano

Jeśli ciśnienie mu nie spada zupełnie na zero i po przegazówce dopiero drgnie znad zera, to silnik jest w porządku.

 

 

Jedyny problem to że nieraz przy naprawdę! ciężkiej robocie przy wkręcaniu go na maksymalne obroty strasznie czarno dymi i silnik klekocze jak miał by się rozpaść .Ale stane chwile dam mu trochę odpocząć ,kilka przygazówek i jest dobrze na jakiś czas.

 

Co prawda "cisnę" tego ruskiego i nie ma zemną łatwo :) Ale chyba jeszcze silnik nie jest dojechany żeby mieć problemy z ciśnieniem.Ciągnik jest z 91r :)

 

 

Jeśli temperatura jest w normie, to można cisnąć, ale jeśli po takiej "harówie" Silnik zapala ze stukaniem, to znaczy, że był przeciążony.

 

Ja kiedyś za dzieciaka mając jakieś 14 -15 lat tez katowałem Władzia ile się dało.

 

http://djzbigi.wrzuta.pl/audio/3XGP7u1XTaq/odpalanie_po_przegrzaniu

 

To jest nagranie mojego autorstwa, Na początku próba odpalenia z rozpędu z górki, a potem z rozrusznika.

Motor był silnie zagrzany po bronowaniu zaoranego pola w wyniku zaolejenia cylindrów, a wskaźnik temp. niesprawny

Opublikowano (edytowane)

ja w wieku 12-13 lat pierwszy raz sam obrobiłem 7h w sensie że za orałem (jeszcze ładniej orałem niż mój sąsiad) posiałem itp no i oczywiscie zwiozłem zboże (nie mam kombajnu) i w całej wsi byłem chwalony za to że ledwo wystaje za kierownicy a już wszystko robie w polu :) kiedyś poprostu kochałem to robić teraz trochę się zmienia ale nadal lubie to robić :) Teraz wole samochody ale jeszcze 2 lata do prawka ;) Kiedyś był to moja rajdówka i się popierdzielało po lasach :)

Co do przegrzania to kilka razy zapewnie to zrobiłem (niedawno naprawiłem zegar temp) ale raczej podczas pracy dawałem mu odpocząć

Wycieków nie mam żadnych naszczęście trochę cieknie ropa z tyłu pompy ale cieżko tam podjeść i narazie nie ruszam :)

Edytowane przez MrMichal
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Podczepię się pod temat.

Mój władek 85r. przebieg ok. 500mtg bardzo zaniedbany u poprzedniego właściciela pijaczka.

Ale do rzeczy, podczas jazdy i czasami postoju ciśnienie oleju potrafi spaść z 4 na1, ale po chwili wraca spowrotem na 4.

Olej zalany to ultor cg-4 15 motogodzin temu.

Dodam jeszcze że zdarza to się coraz częściej :( i trochę mnie to niepokoi

Jakieś pomysły co to może być?

Edytowane przez hacki
Opublikowano

Zwróć uwagę czy dzieje sie to w czasie jazdy gdy traktor sie przechyli... U mnie tak sie zdarza że czasem gdy sie bardziej przechyli w lewa strone i smok nie ma z kąd wziasc oleju i cisnienie spada .... ;)

Opublikowano

Zmierz ciśnienie innym manometrem.

Z prawej strony w misce oleju nad korkiem spustowym masz 2 śrubki trzymające dekielek do którego z drugiej strony przymocowane jest sitko smoka pompy olejowej. Spuść olej i odkręć i zajrzyj.

Ile oleju masz w misce olejowej?

Sprawdź, jak nie znajdziesz to będziemy zaglądać do zaworu pompy i samej pompy.

Opublikowano

Nie trzeba przechylić ciągnika żeby spadło ciśnienie.

Jak wymieniałem olej to wlazło 6l. i jest prawie na maximum.

 

Będę kiedy miał chwilkę czasu to odkręcę i sprawdzę. Może smok zalepił się nagarem? Bo olej był w ciągniku jeszcze "fabryczny" :blink: jak go kupiłem....

Opublikowano

To brakuje mu 1litra oleju. Dolej i w tedy zobaczymy czy są spadki ciśnienia.

Do miski leje się 7 litrów oleju.

Popraw sobie miarkę, za głęboko wchodzi. Bodajże przy 7 litrach w misce powinno być na miarce połowa skali.

Opublikowano

Powitać :)

Dolałem oleju tak by było na maximum i wymieniałem miarkę oleju - stara dobrze wskazywała.

 

Oczywiście bez zmian- ciśnienie skacze jak chce.... jeszcze kupiłem kompletny czujnik ciśnienia z przewodem- zaraz lecę zmienić.

Opublikowano

Tak więc, wymieniłem czujnik z przewodem i jest lepiej ale jeszcze nie to. Tak więc zerwałem miskę i moim oczom ukazał się smok wygięty do góry- wg. moich pomiarów był równo z lustrem oleju. Po wyprostowaniu ciśnienie trzyma jak powinno... 4.0 na niskich i 4,5 na wysokich obrotach :)

Opublikowano

A taka, że ktoś robił silnik i składał go wyjęty z ciągnika leżący na ziemi bez miski i przekręcał go opierając na smoku wyginając go do góry. Lub inne działania przy naprawach bez miski.

 

Kolego @hacki zaglądałeś do dekielka-filtra smoka o którym pisałem?

Opublikowano

Ciągnik ma 500mth i raczej nikt nic tam nie robił,

Ale teoria moja jest taka że, ktoś przywalił mocno miską w okolicach dekielka smoka........ miskę wymieniono a smok został wygięty.....

 

mtracz- odkręcałem ale nic nie było widać, więc zerwałem miskę i okazało ze smok był wygięty ok. 5 cm do góry

 

a siatka na smoku była cała porozrywana

Opublikowano

To moja teoria jest taka że ktoś podniósł go na lewarku ale że miska się ostro poddawała i zrezygnował a smok już się poddał a miska wróciła do normy bo uderzenie w miskę powoduję od kształcenie trwałe sam tak miałem a co smoka i statki to mechanik raczej przy wymianie miski by zauważył.

Opublikowano

Zaglądanie do tego dekielka miało właśnie ujawnić jakieś nieprawidłowości przy smoku. Nawet jeśli sitko było by zdrowe, a ciężko wyszło, to ponownie nie dało by się go założyć oznaczało by właśnie podgięty smok. Przez otwór powinno być widać koniec smoka. Dlatego chciałem byś właśnie tam zajrzał jako pierwsze bo to mniej pracy niż niepotrzebne rwania miski, ale widać że się tu potwierdziło.

Opublikowano

Tzn. chodziło mi oto że jak odkręciłem dekielek nie było widać smoka - był tak mocno wygięty.

Zgięło go w 2 miejscach...

foto siatki:

 

20131117231.jpg

klik na foto to się powiększy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v