Skocz do zawartości
janKesz44

Claas Rollant 46 Mocowanie Przekładni Głównej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

janKesz44    0

Witam!

Proszę o pomoc w ustaleniu jak jest mocowana główna przekładnia ta do której dochodzi napęd z wałka z ciągnika. Bo całkowicie mam urwaną, wygląda że tam powinny być dwie śruby M12 mocujące przekładnie do wspornika w ramie ale tam są dużo większe otwory, może powinny być jakieś tulejki? Nigdzie nie można znależć katalogu, może ktoś ma chociaż jakiekolwiek informacje albo zdjęcie, cokolwiek. Z góry dziekuję i pozdrawiam Całe super forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Miałem ten sam problem w mojej 250-tce tam są dwie śruby m14 i powinny być tulejki (dorabiałem je u tokarza).Doradzam ci że danie nowych śrub i tulejek nic nie da, po zrobieniu 200-300 bel przekładnia znów się wyrwie.Ja w swojej przekładnii przewierciłem te otwory na wylot, odkręciłem pokrywe przekładni, wkręciłem od środka śruby utwardzane 10.9, wsadziłem tulejki i docisnołem od zewnątrz nakrętką. Lecz to jescze nic nie dało.Dorobiłem dwie podpory przekładni, jedną od dołu tuż przy wałku wychodzącym do ciągnika, a drugą od góry dociskającą przekładnie w obudowe do dołu.Narazie zrobiłem 500 bel i działa. Radze zrobic ci to samo jesli chcesz spokojnie pracować.Mi przekładnia wyrwała się dwa 3 razy wiec wiem co mówie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


janKesz44    0

Witam!

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Do 6441Marcin6441 , też udało mi się to znaleźć ale nie ma żadnych opisów ani numerów części, można to jakoś uruchomić. Dzięki

Do fendt412vario, mi udało się wykręcić końce tych urwanych śrub i są to M12, nie dowierzałem że inżynierowie Claasa zaprojektowali coś takiego, nie dość że jeden wspornik to jeszcze na dwóch śrubkach i myślałem że może poprzedni właściciel coś przerabiał, ale dzięki za odzew i rozjaśnienie sprawy, jutro będę coś kombinował dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

generalnie oberwanie się przekładni prowadzi do skrzywienia się wałka bocznego ktorego nie uda się wyprostować na 100% i po 20tyś beli następuje zużycie trybów przekłani głównej. 2 tryby przekladni hipoidalnej kosztują 13.000zł. dorobienie 5000zł a przekładnia używana 3000-5000zł. trzeba się z tym liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ChiquitaB    50

kolega pewnie nie mam wałka ze sprzęgłem i dzięki słabszemu mocowaniu przekładni macie ją jeszcze całą, chodzi mi o to 250

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez luxik123321123
      Witam mam mały kłopot Celtis 456 2007r. nie wiem gdzie podpiąć 2 przewody elektryczne a boje sie zeby czegoś nie spalić chodzi o jeden gruby przewód z oczkiem 10 sprawdzałem go miernikiem na przejście i wychodzi w trzech pinach w okrągłej kostce spinanej przy kabinie, oraz 3 kable z oczkami 10  spiete razem jeden z nich po przedzwonieniu miernikiem ma przejście na masie jak dotykałem go i sruby przy skrzyni to dzwonił. Ktoś by mi podpowiedział? obydwa te przewody dochodzą obok skrzynki akumulatorowej i nie wiem czy do masy je podpiąć czy do klemy +
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
    • Przez kimono111
      Przyczepa 18t, 3 osie.
      Resor przypomina ten ze zdjęcia, koniec zaznaczony na czerwono jest bardziej zaokrąglony. Moje pytanie: co znajduje się bezpośrednio pod nim? Jak to się nazywa? Z drugiej strony widzę tylko fragment metalowego elementu o grubości 2 cm. Zależy mi na czasie. Z góry dziękuję.

×