Polecane posty

Witam.

Zastanawiam się na zakupem ciągnika i mam problem z wyborem między Claasem Arion 430 oraz Valtra A114 lub N104

ewentualnie New Holland T5.

 To będzie mój główny ciągnik więc zależy mi na wytrzymałości tego ciągnika dlatego moje pytanie który ciągnik był by najlepszy  w przedziale 100-120 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi89    7
Napisano (edytowany)

Ja osobiście byłbym za Valtrą serii N  no ale to pewnie najdroższy ciągnik z wymienionych chociaż i gabarytowo pewnie największy. Wszystko zależy z jakimi maszynami i na jakim areale ciągnik miałby pracować. Sam musisz się zastanowić do czego ci konkretnie ten ciągnik jest potrzebny. Mi się osobiście Valtra podoba i z tych wymienionych właśnie ją bym wybrał

Edytowano przez edi89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NewVario    34
Napisano (edytowany)

Szczerze? Jako użytkownik modelu T5.100 EC w najlepszej wersji wyposażeniowej (brakuje ISOBUS)., powiem Ci, tak całkowicie szczerze, że najlepszym wg. mnie rozwiązaniem byłby wybór pomiędzy Claas Arion 430, przednia miękka oś, tuz, ze skrzynią dyna 6, bądź valtraN114E z miękką osią, a dlaczego?  New Holland ma świetne spalanie, jednakże przednia miękka oś jest niedopracowana, skrzynia działa poprawnie ale nie jest to poziom płynności działania jaki przypada na XXIw. Odnosząc się do dwóch wyżej wymienionych: 

Valtra:

plusy :

DMC masz 10t, co w przypadku głównego ciągnika jest ogromną zaletą, świetny silnik, ładny design, gwarancję 5 lat na cały ciągnik za dopłatą ok. 3 tyś (co przy obecnym stopniu skomplikowania maszyn jest bardzo ważne, 1 rok nie wystarcza - mówię Ci to jako kolega po fachu, a także inżynier elektronik.) , dobre finansowanie fabryczne, największa zaleta: Tryb ECO. Co to w praktyce oznacza? Po roku zlecasz profesjonalnej firmie zajmującej się optymalizacją parametrów ciągnika, przygotowanie dla Ciebie indywidualnej mapy, która pozwoli Ci na wykrzesanie ok. 135-140km, co będzie bezpieczne dla całego ciągnika i skrzyni. Zlecasz im wgranie tej mapy na tryb ECO. 

Na co dzień masz ciągnik o mocy ok 110-115km, natomiast, gdy będziesz wykonywał orkę, czy jakąś inną ciężką pracę, wciskasz guzik ECO i masz dużo większą moc, po skończonej pracy wychodzisz z trybu ECO i masz znów 110km. Jaka korzyść ? Mniejsze spalanie w ciężkich pracach, na co dzień mniejsze spalanie w lekkich pracach niż po optymalizacji w ciągniku co ma tylko 1 tryb pracy.

Możliwość wyboru wersji ACTIVE, gdzie masz osobny olej hydrauliczny do skrzyni, osobny do hydrauliki - chyba nie muszę rozwijać tematu ? Piękna sprawa.

minusy:

obrywające się przednie skrętne błotniki, skrzynia, która długo myśli przy zmianie zakresów, cena.

Claas:

plusy:

wg. mnie najlepsze silniki dostępne na rynku ze stajni FPT, najoszczędniejsze. Lepsza skrzynia biegów, niż w Valtrze, o 4 biegi więcej, co pozwoli lepiej dobrać prędkości pracy. Niższa cena niż w Valtrze.

minusy: 

niski DMC 8.5 tony, taki jak w NH, u mnie na wsi taki jeden model niezawodnością nie grzeszy (zdarza się w dzisiejszych czasach). Otwarty obieg hydrauliki.

 

Co mogę doradzić od siebie ? 

Polecam wziąć gniazdo ISOBUS, ja tego nie zrobiłem i bardzo żałuję .... ponieważ nigdy nie wiemy co będzie potrzebne, a wg. mnie rolnictwo precyzyjne to przyszłość i wcale nie trzeba mieć 100ha i więcej by się to opłaciło.

 

Zapomniałem dodać najważniejszego, niestety wielu z Nas patrzy na pieniądze, różnica między ceną NH, Claas, Valtrą  to będzie przeskok co 50 tysięcy, co daje nam ok. 100k różnicy między NH, a Valtrą.  Ale pamiętaj jedno, ja już się w życiu przekonałem, że jesteśmy zbyt biedni, by było nas stać na tańsze rzeczy. 

Edytowano przez NewVario
Filozofia końcowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Przekeeeek    52

dobra to może ktoś się orientuje jaka była by różnica pomiędzy w/w valtrą i claasem a nh, ale nie T5 a T6?  Może w tą stronę warto popatrzeć... W mojej okolicy valtra nie ma dobrej opini. Pracuje kilka egzemplarzy serii T, znam trzech właścicieli  i u  jednego cały czas się pieprzy układ paliwowy, w drugiej przynajmniej raz też układ paliwowy siadł, a trzeci właściciel nie jest zadowolony za całokształt i teraz przyprowadził johna. Jak się go zapytałem czy valtra jest taka zła to odpowiedział mi "jest trochę lepsza od zetora" i że te słowa powiedział mu inny użytkownik serii T, a on się z nimi zgadza. (jedem miał, a drugi nadal ma forterrę).  Rozmawiałem niedawno z gościem, który przez lata był wyższym rangą handlowcem ursusa, później pracował w farmtracku, kiedy zeszło na temat valtry odpowiedział mi, że marketingowcy valtry w Polsce zrobili bardzo dobrą robotę, bo z marki, która na zachodzie jest uważana za solidnego woła do roboty bez fajerwerków zrobili u nas markę premium. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    408

O różnych rzeczach słyszałem na temat valtry ale żeby zajezdzić jeden z najprostszych układów paliwowych to już trzeba być specem, 

No chyba że mają valtry t0-t2 z elektryczną pompką paliwową która wytrzymuje 3-5 tys. Mth i o to im chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przekeeeek    52

Nie wiem jakie to valtry, kilka lat już mają. w jednej wtryski były wymieniane, chyba jeszcze na gwarancji zresztą, bo facet dostał zastępczą valtrę od dealera na czas naprawy a w drugiej chyba i wtryski i pomp, tyle, że już po gwarancji. Serwis obarczył winą złej jakości paliwo, co jest mało prawdopodobne bo facet ma kilka johnów, dwa kombajny claasa, holmera i w pytę innego sprzętu i wszystko śmiga na tym samym paliwie a układ w valtrze się pieprzy. Może teraz to tylko pompka- nie wiem. Fakt faktem ta druga valtra robi pewnie dużo mth bo facet ma duże gospodarstwo, iluś pracowników i różnorakie usługi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NewVario    34

U mnie też są pracownicy, a jednak Case się praktycznie nie psuje pomimo 1tyś h/ rok, co do t6 Kolego to straszna "drożyzna" t6.145 AC, w dobrej opcji wyposażenia ale nie maksymalnej na GPS mi wyceniano ostatnio na 360 netto, więc przesada.


"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
    • Przez CaseBizon
      Witam co może być przyczyną tego że na komputerze pokazuje że jest otwarta klapa Ale czasami jest dobrze? Przez to zaczyna wcześniej owijac siatka. Który czujnik jest za to odpowiedzialny? Drugim moim problemem jest to że prasa nie liczy wszystkich bel, dzieje się tak jakoś rok po kupnie. Kupiliśmy ja nowa.
    • Gość
      Przez Gość
      witam, ile w przybliżeniu kosztuje wystrojenie kombajnu new Holland do koszenia kukurydzy? heder, sita itd
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj