Skocz do zawartości
jarek33

przypalona nać ziemniaka

Polecane posty

jarek33    3

witam panowie,mam duży problem a mianowicie sprzedawca śor wprowadził mnie ostro w błąd i doradził abym do śor titus w dawce 50 gr na ha dodał litr zeagran który jest przecież na kukurydze.spytałem się go kilku krotnie i gość powiedział że bedzie to db mieszanka,owszem podziałała na chwasty ale i mocno przypaliła nać ziemniaków.Teraz moje pytanie czy macie jakieś db rade czym wspomóc ziemniaki aby szybko odpiły sie??Zastosowałem dzisiaj asahi w dawce 500ml na ha plus jakoś odżywke fosforowo potasowo co jeszcze moglibyście mi poradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

dzisiaj byłem i opieprzyłem własciciela hurtowni a ten pracownik miał szczęście bo go akurat nie dzisial w pracy nie było.Nać jest tak przypalona w 40 procentach ale wydaje mi się że już więcej nie schnie.Planuje teraz co kilka dni stosowac asahi i mam nadzieję że to pomoże bo jak nie to nieciekawie bedzie z tym sprzedawco.Baran jeżeli był nie pewny tego co mówił to nie powinien polecac takiej mieszanki.

.

Edytowano przez jarek33

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mikad    227

Ten asahi czy jak mu tam pomoże jak umarłemu kadzidło. Trzeba spokojnie czekać na nowe odrosty. Nawiasem mówiąc to sprzedawcy możesz teraz skoczyć, przypalone ziemniaki to tylko i wyłącznie twoja wina bo zastosowałeś środek niezgodnie z etykietą. Jakby sprzedawca doradził Ci pryskanie glifosatem to też byś tak zrobił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

mikadale bzdety piszesz,czy niewiesz że np w niższych dawkach chwasoxu możesz smiało pryskac ziemniaki lub np dicoherb ktorym również w niższych dawkach nie spalisz ziemniaków a o tych kombinacjach wiem od calego szefa hurtowni.Takrze nie pisz że to moja wina,bo jeżeli ja czegoś nie jestem pewny to niewprowadzam kogos w błąd.To tak jakbyś poszedł do dr i przepisał ci lek od serca na bolące gardło.Sprzedawca jest od tego aby doradzić o tyle że z głowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Bla, bla, bla. Jeżeli wykładnią dla Ciebie jest to co powie szef hurtowni to gratuluję i życzę dobrej zabawy z chwastoxem i innymi mieszaninami w ziemniakach a nasza dalsza dyskusja nie ma sensu.

Na marginesie, popraw błędy bo kłują w oczy.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

Jak tak Tobie kłują to nie czytaj a nie wymandrzasz się.Jakbyś się nie dotycztał w tym co pisałem to chciałem uzyskać poradę czym zasilić ziemniaki aby jak najszybciej wróciły do stanu przed pryskaniem na chwasty.A wracając do asahi to wydaje mi się że go nawet nie używałeś bo akurat u mnie nacinka zaczyna juz przybierac ciemnozielony kolor i pnie sie powoli do góry.Wiesz odnośnie tych byków to chyba powinieneś zostać nauczycielem jez.pol.Wiesz mikad to jest forum po to aby pomagać innym a TY mam wrażenie że nie jestes z tych ludzi ktorzy pomagają innym a raczej czepiają sie jakich błachostek typu błę

dy.

Edytowano przez jarek33

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    73

a nie pomyślałeś że skoro nie jest zarejestrowany to się nie stosuje? A pozostałości śor w ziemniakach?

Nie wiem czemu aż tak popaliło. Ja akurat pryskałem kukurydzę zeagranem 1,5l i poleciałem z 20 krzaków ziemniaka celowo to się tylko troszkę powykręcały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

Saszeta jeżeli gość wmawiał mi kilka razy że taka kombinacja jest sprawdzona to posłuchalem się go.A jego szef powiedział że dla jego pracownika pomylił sie napewno chwastox z zeagranem.Wiesz zazwyczaj słuchałem rad sprzedawców ochrony roślin ale po tym przypaleniu bedę ostrożniejszy.To dziwne że u ciebie nie ppzypaliło ziemniaka no chyba że to był tylko czysty zeagran bez żadnego titusa.W każdym bądz razie cieszę się że moje ziemniaki powoli dochodzą do siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    73

u mnie był z narvalem. Po oprysku chwastoxem 0,8l/ ha też się wykręcą ale wstaną na pewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pmichal56    14

Do poprzedniego stanu już nie wróca, i plonu też nie bedzie, A pisze to bo zeszłym roku sasiad mi przypalił i pryskał właśnie tym gó-- em kukurydze i z 2rajek był ale proch. to dorze że zeszłym roku ziemniak był tani to skończyło sie na rozmowie, No niestety ale wtopa z tym opryskiem była, a tak w ogóle szkolenie ze stosowania śor masz bo ja tak to tam wałkuja jak krowie na rowie ze etykiete trzeba czytać a nie oglądać. I pamietaj nigdy nie wierz do końca ludziom bo możesz sie przejechać. Chociać sprzedawca tez nie jest bez winy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

wiesz michał gdyby nie sprzedawca to napewno ZASTOSOWAŁBYM SIEĘ DO ETYKIETY ALE SKORO ON ZAPEWNIAŁ MNIE ŻE BEDZIE OK TAKRZE POSŁUCHALEM SIĘ GO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolko    0

witam panowie,mam duży problem a mianowicie sprzedawca śor wprowadził mnie ostro w błąd i doradził abym do śor titus w dawce 50 gr na ha dodał litr zeagran który jest przecież na kukurydze.spytałem się go kilku krotnie i gość powiedział że bedzie to db mieszanka,owszem podziałała na chwasty ale i mocno przypaliła nać ziemniaków.Teraz moje pytanie czy macie jakieś db rade czym wspomóc ziemniaki aby szybko odpiły sie??Zastosowałem dzisiaj asahi w dawce 500ml na ha plus jakoś odżywke fosforowo potasowo co jeszcze moglibyście mi poradzić?

Kolego, przeciez etykieta jest od tego zeby ja czytac. Jak czytac nie bedziesz tylko sluchac co kazdy powie to niedlugo spalisz sobie wszystko co masz na polu i do kogo bedzie pretensja? Druga sprawa to dawka asahi 0,5 l na ha to z tego co wiem z badan to za duza bo roslina tego nie wchlonie, spora czesc pojdzie na straty. Lepiej mniejsza dawka a czestsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

Kolego Bolko piszesz o czytaniu etykiety a co pisze na etykiecie?Że stosuje sie asahi od 0,5l do 0,6 l ha.Także i ty nie koniecznie dostosowujesz się do tego co jest tam napisane.Wystarczy tylko prześledzic agrofoto i też znajdziesz takie posty w których piszą ludzie że np stosują chastox w zaniżonych dawkach i nic sie z ziemniakiem negatywnego nie dzieje.Pozatym sam też kilka razy pryskalem np titusem i za np tydz chwastoxem w niższej dawce na komose i było spoko.Drugi przyklad mam mieszanke strączkowo zbożowo i chciałem ją jakoś skrócic przedzwoniłem do przedstawiciela syngenta aby doradził czy można zastosować moddusa,powiedział że w dawce 0,2 -0,3 litra na ha można i nic sie jej nie stanie.I faktycznie wszystko jest ok.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nigdy nie należy polegać tak do końca na czyiś niby doświadczeniach, a zwłaszcza tych doradców co mają coś do sprzedania. Nawet koledze czy sąsiadowi, bo w innym roku, w innych warunkach klimatycznoglebowych i odmianowych, dana kombinacja ŚOR może zupełnie inaczej zareagować na daną odmianę i potem są pretensje do garbatego że ma proste dzieci. To co nie ma rejestracji w danej odmianie zwłaszcza takie jak w jednoliściennych, a zastosowany w dwuliściennych i odwrotnie, to należy postępować baaaaaaaardzo ostrożnie, jak już, to najpierw próba na małym poletku.

@jarek33 akurat Chwastox Ekstra ma rejestrację w ziemniaku, oczywiście przed wschodami ziemniaka, bo potem to i różnie może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Chwastox zastosowany w ziemniakach powschodowo powoduje deformację wiązek przewodzących liści a tym samym trudności w transporcie produktów fotosyntezy oraz stosowanych dolistnie nawozów. Ktoś kto niezbyt dokładnie przygląda się roślinom pewnie tego nie zauważy ale wystarczy obejżeć liść z bliska i doskonale widać wężykowate zniekształcenia. Takie zabiegi można stosować na przydomowych poletkach a nie w towarowej uprawie gdzie każdy kilogram bulw jest na wagę złota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

kolego mat nie mogę zgodzić się z tym że chawastox extra ma rejestrację w ziemniaku przedwschodowo.Ma tylko rejesr**ję w zbożach ozimych i jarych.Nigdzie nie znalazłem informacji o ziemniaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek33    3

Żle napewno nie szukałem bo wszedłem na stronę sklepu rudnik i tam sprawdzałem i nic tam nie pisze.Chyba że od niedawna została zmieniona rejestracja chwastoxu i jeszcze rudnik nie wprowadził zmianki.Mat a Ty jakie stosujesz śor w uprawie ziemniaka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pmichal56    14

Ktoś kto stosuje chwastox w ziemniakach nie wie do końca jakie konsekwencje poniesie, a najlepiej niech ten ziemniak opryskany chwastoxem wsadzi za rok to wtedy zobaczy dlaczego nie pryska się chwastoxem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poosa21    53

Wiesz o czym ty piszesz? U mnie kilka lat stosowałem chwastox w ziemniaku jak miały 20cm wysokości krzaki i zdażało sie że sadziłem tymi sadzeniakami i spadku plonu czy słabszych wschodów nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolko    0

Kolego Bolko piszesz o czytaniu etykiety a co pisze na etykiecie?Że stosuje sie asahi od 0,5l do 0,6 l ha.Także i ty nie koniecznie dostosowujesz się do tego co jest tam napisane.Wystarczy tylko prześledzic agrofoto i też znajdziesz takie posty w których piszą ludzie że np stosują chastox w zaniżonych dawkach i nic sie z ziemniakiem negatywnego nie dzieje.Pozatym sam też kilka razy pryskalem np titusem i za np tydz chwastoxem w niższej dawce na komose i było spoko.Drugi przyklad mam mieszanke strączkowo zbożowo i chciałem ją jakoś skrócic przedzwoniłem do przedstawiciela syngenta aby doradził czy można zastosować moddusa,powiedział że w dawce 0,2 -0,3 litra na ha można i nic sie jej nie stanie.I faktycznie wszystko jest ok.

Kolego mozesz mi wierzyc albo i nie ale to co pisze to wcale nie jest bezpodstawne bo to juz zostalo stwierdzone na podstawie badan ale to juz jest dluzsza rozmowa o tym. Twoja sprawa. pozdro

 

Kolego Bolko piszesz o czytaniu etykiety a co pisze na etykiecie?Że stosuje sie asahi od 0,5l do 0,6 l ha.Także i ty nie koniecznie dostosowujesz się do tego co jest tam napisane.Wystarczy tylko prześledzic agrofoto i też znajdziesz takie posty w których piszą ludzie że np stosują chastox w zaniżonych dawkach i nic sie z ziemniakiem negatywnego nie dzieje.Pozatym sam też kilka razy pryskalem np titusem i za np tydz chwastoxem w niższej dawce na komose i było spoko.Drugi przyklad mam mieszanke strączkowo zbożowo i chciałem ją jakoś skrócic przedzwoniłem do przedstawiciela syngenta aby doradził czy można zastosować moddusa,powiedział że w dawce 0,2 -0,3 litra na ha można i nic sie jej nie stanie.I faktycznie wszystko jest ok.

No akurat na temat Asahi to mi nic nie mow bo wiem ze to co pisze na etykiecie i to co jest w rzczywistosci to dwie rozne rzeczy. I to nie jest moj wymysl a jesli nie wierzysz to mozna o tym poczytac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez elektrotech
      stosowałem Sencor,Dancor...ale jakos nie bardzo jestem zadowolony..
      co stosujecie????
    • Przez ZYLA
      Witam.
      Mam problem z ziemniakami, a mianowicie w szczególmosći w irdze jest mnóstwo bulw porazonych tym schorzeniem.
      Nie wiem co robic, jak z tym walczyć, od czego ta rdza się robi. U sąsiadów też występuje, ale nie w takim nasileniu jak u mnie gdzie niemal co trzecia bulwa jest porażona.
      Prosze Was o pomoc, może wy wiecie coś wiecej
       
      Dorzucam link z fotką:
      Irga
    • Przez plapla123
      Witam.
      Mam problem z niektorymi ziemniakami:
      http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/22/f9hd.jpg
      http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/577/dnda.jpg
      Czy ktos wie co moze byc przyczyna takich deformacji?
    • Przez direx7
      Panowie zna ktoś skupy ziemniaków skrobiowych w mazowieckim, lubelskim? bardzo proszę o pomoc
×