Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Alchemik

Jumz D65 filtr oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Alchemik    31

Jak rozebrać dalej odśrodkowy filtr oleju w silniku d65?

Wygląda inaczej niż na rysunkach w instrukcjach od MTZ i Jumz.

Podobno powinno iść zdjąć ten element z osi, bez użycia większej siły, a nie chce wyjść, a może jednak jest tam jakieś zabezpieczenie?

 

5622657300_1370186666_thumb.jpg

 

 

2480030400_1370196755_thumb.jpg

Według nr. z dna szklanki wychodzi że to filtr od mtz 82, ale pokrywkę fizycznie mam inną i ośka jest krótsza.

Coś jak w linku:

http://www.agrodetale.lt/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=18405&Itemid=53&lang=pl

Do czego służą tłoczki dociskane sprężynami na dole obudowy filtra oleju(widoczne w linku)? Pracują równolegle do zaworu przelewowego regulującego ciśnienie smarowania, czy tworzą jakieś ciśnienia odpowiedniej wartości na potrzeby filtra?

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Nie ma tam żadnego zabezpieczenia oprócz nakrętki podtrzymującej filtr po jej odkręceniu sam filtr powinien wyciągnąć się ręką. A się kręci się ten filtr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Filtr się kręci. Nie ma luzu innego jak góra - duł. Po odkręceniu nakrętek można go przesunąć ok 0,5 cm w górę i uderza w coś twardego (po podniesieniu o-ring u dołu jest odsłonięty).

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

W mtz-cie po odkręceniu nakrętki nie zdejmiesz filtra. Przez bąka odzie ośka, pod nim jest łeb na klucz. Musisz odkręcić całą ośkę żeby zdemontować bączka z ciągnika. Te tłoczki o które pytasz to zawory przelewowe. Jeden jest ustawiony zdaje się na 7 bar i zabezpiecza sam filtr oleju. potem jest następny na wyjściu z filtra a wejściu do chłodnicy oleju i jeszcze jeden na powrocie oleju chłodnicy do magistrali silnika ustawiony zdaje się na 3 bary.

Bąk który jest na foto jest z mtz-ta a podstawa z jumza silnik D65 zdaje się. Nie dostaniesz się do sześciokanta na klucz. Musisz na ośce gdzie jest gwint zakontrować dwie nakrętki i odkręcić ośkę. Wyjdzie razem z bąkiem.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Podejrzewałem, że musi być zabezpieczenie, albo trzeba wykręcić ośkę. O tym, że można go zdjąć bez niczego słyszałem od właściciela innego Jumza, a nie wiedziałem że ktoś w tym wymienił filtr na taki od MTZ.

Dysze wprawiające w ruch wirowy są od spodu? Na dysze podawany jest olej filtrowany, czy prosto z pompy? Przez chłodnicę olej cały czas płynie, czy jest jakiś termostat ( w tym jumzie chłodnica od uruchomienia zaczyna robić się ciepła)? Pewnie któryś zawór pracuje jako zabezpieczenie puszcza olej bez filtracji jak filtr się przytka.

 

W tym silniku ogólnie uszkodzone były koła rozrządu i jest czyszczony z opiłków.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Masz założony filtr od silnika d-240. On nie ma dysz na zewnątrz a w środku w górnej części. Dla tego nie traci oleju na napędzanie bąka. Bąk z dyszami powinieneś mieć w oryginale.

Na chłodnicę nie ma żadnego termostatu. Idzie od razu po uruchomieniu silnika.

Nie ma takiego zabezpieczenia jako tako. Jest zawór przelewowy u ciebie zdaje się w podstawie są tylko dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Tak środek jest z d240 (chociaż ośka wygląda na krótszą), a obudowa zewnętrzna z jumza. Dziś i jutro raczej nie będę go rozkręcał, ale informacja przyda się w niedługim czasie. Do silnika trafi nowa pompa oleju trzeba go wyczyścić wewnątrz i wyregulować zawory itp. W tym Jumzie pewnie jeszcze nie jedno mnie zaskoczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja to pisze dla mojego taty bo tata nie obsługuje sie laptopem wał korbowy panewka są idealne filtr oleju niemam zielonego pojęcia jak go sprawdzić pompa kręcona renko nie morzna zatrzymac wylotu oleju nasz belarus jest z 2008 3000 godzin prosze o odpowiedz :rolleyes: :)

 

ja to pisze dla mojego taty bo tata nie obsługuje sie laptopem wał korbowy panewka są idealne filtr oleju niemam zielonego pojęcia jak go sprawdzić pompa kręcona renko nie morzna zatrzymac wylotu oleju nasz belarus jest z 2008 3000 godzin prosze o odpowiedz :rolleyes: :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

W podstawie filtra oleju są zawory bezpieczeństwa. Sprawdź czy się nie zacięły. Najlepiej do tego całą podstawę wyjąc. Ogólnie po 3000 nie ma prawa się nic stać. A jeśli ten ciągnik to mtz to napisz w temacie poświęconemu jemu. Na bank zajrzy do niego więcej osób.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki jeden zawur od magistrady był zwyczjnie odkręcony

 

a jak wiesz to bym prosił jak je ustawić

:rolleyes:

 

a jak wiesz to bym prosił jak je ustawić

:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

A wiem.

Zawór z lewej strony podstawy filtra na 7 bar. Zabezpiecza filtr oleju przed ciśnieniem większym niż siedem bar. Z prawej strony ten od góry zabezpiecza chłodnicę oleju jeśli mnie pamięć nie myli jest nieregulowany. I z prawej dolny to ciśnienie w układzie smarowania silnika. 2-3 bara. Ogólnie tak by zmieścić się w zakresie zielonej skali wskaźnika ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak zawór zabezpieczający filtr się rozregulował to czy ma wpływ na spadek ciśnienia w całym układzie .Teraz jak mu podkręciłem w układzie silnika to na zimnym na max prawie 5 a na min 4,ale po rozgrzaniu w orce na max 4 a na mini 1 z hakiem.Czyli cały problem jest na mocno rozgrzanym silniku,jakby mocno grzał się olej bo koniec orki pług w górę chwila i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Na jakim gatunku oleju chodzi ten ciagnik? Musicie sprawdzic, czy zaslepienie na chwile przewodu smarujacego sprezarke daje jakis skutek? (tam raczej nie ma co sie rozwalic, ale sprawdzic nie zaszkodzi) Jak jest w nim smarowana klawiatura, na rurke czy przez stopke? Moze tam jest cos luzne i gubi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej to turdus -shpd - 15w40 dwa razy wymiana po 500 godzin rocznie .Przewodu nie patrzyłem ale przez sprężarkę nie idzie ,klawiatura nie wiem ale jutro sprawdzę .Silnik to D-245.5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to przecież napisałem już dwa razy że bąk jest z silnika d-240.

posiadam w mtz silnik d 240 z tym filtrem i niepokoi mnie fakt że filtr głośno brzęczy słychać po zgaszeniu silnika nawet z ok 70metrów miałem wcześniej również mtz 80 z takim samym filtrem i tam było cicho. czy to efekt zużycia jakiejś części filtrze czy tak ma być? by to usunąć trzeba kupić cały nowy filtr czy tylko podstawę? za odp z góry dziękuję. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×