Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

rok temu zakupilem sobie MF255 po generalnym remoncie, nakulalem nim ok 100mth jednak ostatnio pojawil mi sie problem z kontrolka cisnienia oleju.

Mianowicie kiedy silnik jest zimny jest ok , kontrolka sie nie wlacza, jezeli sie rozgrzeje zaczyna mrugać i swiecic - zwlaszcza na niskich obrotach, po zwiekszeniu obrotow kontrolka gasnie.

co moze byc przyczyna? silnik pracuje ladnie ..tj wg mnie (mechanik ze mnie mierny ;/)jak zbadać i gdzie cisnienie oleju ??

dzieki za sugestie

pozdrawiam

Opublikowano

Kupić zegar i założyć, są specjalne zestawy w sklepie i na alegro ok 100zł, i będzie zegar i kontrolka. Przyczyn może być kilka- filtr filtron, olej superol, czujnik ciśnienia kończy żywot.

Opublikowano

Te silniki tak mają. według mnie nie należy sie tym przejmować. miałem kilka ciągników z tym silnikiem w każdym mrugała na gorącym i nic sie nie działo złego ale jeśli Ci to przeszkadza to zrób kolejny remont silnika przeszlifuj wał wymień panewki i na trochę wystarczy za ok 100-200 mth znowu zacznie mrugać Może wlej bardziej lepki olej - doraźnie pomoże.

Opublikowano

Kupić zegar i założyć, są specjalne zestawy w sklepie i na alegro ok 100zł, i będzie zegar i kontrolka. Przyczyn może być kilka- filtr filtron, olej superol, czujnik ciśnienia kończy żywot.

 

mozna kupic czujnik z zegarem ale pytanie moje zasadnicze brzmi ...gdzie to wkrecic i zalozyc ?? (jak wczesnie wspomnialem jestem mierny z mechaniki)

 

pozdrawiam

Opublikowano

Jak chcesz koniecznie kupować ten zegar to czujnik trzeba wkręcić w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia, ale od samego mierzenia ciśnienia zegarem to ono nie wzrośnie skoro go nie ma to go nie będzie.

Opublikowano

Te silniki tak mają. według mnie nie należy sie tym przejmować. miałem kilka ciągników z tym silnikiem w każdym mrugała na gorącym i nic sie nie działo złego ale jeśli Ci to przeszkadza to zrób kolejny remont silnika przeszlifuj wał wymień panewki i na trochę wystarczy za ok 100-200 mth znowu zacznie mrugać Może wlej bardziej lepki olej - doraźnie pomoże.

 

Remont silnika ???? Dobry żart. Mam mf od 1986 roku, od nowości. Zmień kolego czujnik przy bloku na nowy i ciśnienie wróci. Koszt góra 20 zł :)

Opublikowano

Najpierw wymień czujnik ciśnienia oleju ewentualnie manometrem można zmierzyć ciśnienie. U mnie w c330 akurat kontrolka ciągle się świeciła i nieraz mrugała. Wymieniłem czujnik oleju i wszystko jest dobrze :)

Opublikowano

@maniek33 a ile ty nim robiłes od nowości? Ile ma mth zrobione? Bo skoro masz go od 86 roku i jeszcze bez remontu to widac mało nim robisz. Ja swoim w rok kręciłem po 600- 700 mth przeważnie w uprawach i prasie kostce czyli pełny gaz bez przerwy i wiem że tak po 7 tyś mth to nie ma czym robić.

Opublikowano

Panowie po co mu ten zegar? To że pokaże mu jakąś wartość to coś zmieni? Będzie niepotrzebnie tylko uwagę odwracać. Kup czujnik a na pomiar ciśnienia jedź do mechanika on Ci powie czy jest ok czy nie. Jak dobry MF to ciśnienie trzyma do remontu, góra padnie ale ciśnienie będzie ok.

Opublikowano

Głupoty piszesz.Zegar i czujnik to dwie kontrole.Spali się żarówka od kontrolki to zegar pokazuję a nóż niech się spali a spadnie ciśnienie w silniku i co wał zatarty.Zegar to zegar i nigdy nie zastąpi go kontrolka.Mam w swojej c 360 to i to i chwale sobie bo jak pękła sprężyna na zaworze redukcji ciśnienia to zegar pokazywał nie całe 2 atmosfery i było wiadomo że coś jest nie tak a kontrolka już nie pokaże.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Też mi kontrolka mrugała na wolnych obrotach. Wymienione kilka czujników, w końcu kupiłem zegar, okazało się ze ciśnienie spadało do 0. Nie jeździłem z tym długo, góra 10mth. Zdjąłem misę. Okazało się ze popuściły śruby na deklu pompy olejowej. Efektem było to że oryginalny wał ledwie załapał się na drugi szlif.

Po złożeniu, założony wał po szlifie, nowe panewki, dokręcone zgodnie z instrukcją, trzyma ciśnienie 4atm na zimnym i 2.5atm na gorącym (na wolnych obrotach). Chodzi tak już ponad 500mth. Więc niech nikt nie mówi że te silniki tak mają z tym mruganiem kontrolki.

Teraz mam założony zegar na stałe, i podobnie jak kolega wyżej bardzo sobie chwale takie rozwiązanie i polecam każdemu.

Edytowane przez zenekc330
Opublikowano

Panowie wypowiadający sie w tematach o MF a nie posiadający takich ciągników - jest wielka różnica pomiędzy jakością siników perkinsa i tych skopiowanych z zetora montowanych w C360. Mało kiedy zdaża się aby silnik w MF wymagał naprawy kapitalnej na wskutek zużycia się łożysk wału korbowego. W C360 jest to normalne i stosowanie zegaru jest jak najbardziej wskazane. Natomiast w MF wystarczy tak jak robi to fabryka - czyli zwykła kontrolka. Jeśli coś się stanie i spadnie ciśnienie to ona się zaświeci. Wtedy gasi się silnik i dzwoni po mechanika lub szuka przyczyny. Montowanie zegaru nie zwiększy ciśnienia, ciągłe pokazywanie mierzonej wartości jest dobre dla kontrolera a nie rolnika który ma się skupić na pracy. Jak ktoś chce to polecam taki zestaw: panel z zegarami od 1. cisnienia oleju silnika, 2. ciśnienie hydrauliki, 3. Dokładna temp. cieczy w silniku, 4. Lusterko.

Opublikowano

Ty mów święte słowa to on powie moja krowa.Mów mu o kościele a on powie moje ciele.Będą żniwa sobota po południu i oświeci ci się kontrolka oleju w mf i będziesz dzwonił po mechanika a tu wszyscy w polu a ty będziesz szukał drugiego ciągnika żeby cię ktoś z pola z holował bo się kontrolka oświeciła a potem okazuję się że czujnik tylko padł a mechanik przyjechał w niedzielę pod wieczór i się zdenerwowałeś że to tylko czujnik a tak z zegarem wiesz wszystko.odpaliłem bizona chodzi i nagle sygnał trąbi.Nogi bym połamał bo myślałem że ciśnienie spadło.Ja na pomost a tu 4 atmosfery.Czyli czujnik padł.i co beż zegara szukał bym mechanika albo zegara żeby zmierzyć a tu tylko czujnik padł.Ale co tu ludziom po rozumie jak i tak go nie ma.Ale mądrować się potrafiom.

Opublikowano

A ja mam i zegar i kontrolkę, i wcale zegar nie rozprasza uwagi. Jakby iść tym myśleniem że zegar rozprasza uwagę to trzeba wywalić i obrotomierz, wskaźnik paliwa i temp płynu. A ja mam jeszcze wskaźnik ładowania, zegar i termometr i prosto jadę.

Opublikowano

Jeśli ciśnienie spadnie naprawde to na pomost dobiegnięcie nic nie da i tak będzie juz po silniku. Ja tam przejeździłem mf em 255 kilka lat. Awarje czujnika przeżyłe i bez zegara wytrzymałem. Prawda jest że jakość wałów jes o niebo lepsza niż w c 360 i podobnych wynalazkach. W mojm nawqet na ciepłym kontrolka od rozrusznika gasła pomimo, że tuleje juz słabsze były. Silnik pochodzący z lat 60 ubiegłego wieku to technologiczna i jakościowa przepaść względem konstrukcji ursusa c 330 czy 360.

Opublikowano

"Ale mądrować się potrafiom" - nie miałem zamiaru sie tu wymądrzać. Wiem tylko tyle że jak ktoś się nie zna to i zegar mu nic nie da. Jak silnik jest sprawny to czy z kontrolką czy zegarem będzie tak samo pracował. Ja mam zegar w domu, jak się coś dzieje to wtedy sprawdzam. Jakość czujników jest tragiczna, tych tanich oczywiście. Często oryginalne od nowości działają po kilkanaście lat a nowy rok lub dwa. A miałem kiedyś w C360 taką sytuację że 3 wymieniłem w jednym tygodniu i dopiero w innym sklepie zakupiłem i działał długie lata. Ale jak ktoś się nie zna i nie wie jakie ma byc to ciśnienie to i z 0,5 atm. będzie jechał dalej bo przecież zegar coś tam pokazał. Jak ktoś chce to niech sobie i 10 zegarów założy, to tak samo jak z ładowaniem - po co wam ten zegar, kontrolka gaśnie jak ładuje - co więcej wam potrzeba? Jak będzie ładowanie 13,8 a nie 14,2V to coś się stanie? To ciągnik rolniczy, pracujący po kilka lub kilkanaście godzin dziennie więc się aku naładuje. Co innego jak jest nowszej generacji z elektroniką to może być problem przy mniejszym ładowaniu.

"Róbta co chceta"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v