Skocz do zawartości

mtz 82 jak odpalać z każdego biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam proszę o podpowiedź jak mogę przerobić mtzta tak aby odpalał z kazdej pozycji dźwigni biegów. Wiem, że się da się tylko nie wiem jak. Aktualnie muszę ustawić dźwignię na I (czyli biegi terenowe) wtedy rozrusznik kręci. A jak to przerobić aby kręcił na sprzęgle w każdej pozycji ? Mtz rok 1990. Nie moje zdjęcie ale wygląda podobnie gallery_16123_70_112311.jpg

Edytowane przez krzysiokal
Opublikowano

Znaleźć na skrzyni włącznik blokady rozruchu i zewrzeć na stale obydwa przewody na nim. Będzie w tedy zapalał na każdym biegu i luzie.

Bądź znaleźć przekaźnik blokady rozruchu i przewód idący do włącznika blokady rozruchu przeciąć i podłączyć do masy. Będzie taki sam efekt.

Opublikowano

tylko po co to , tak jak masz jest bezpiecznie choć może upierdliwe ale to co bezpieczne czasami jest upierdliwe , jak przerobisz może skończyć się samostartem ciągnika , jeden tak zrobił , powstało spięcie w instalacji , ciągnik na biegu więc ruszył i gościa przejechał , chłop dochodzi do siebie ale gdyby miał to zabezpieczenie to do wypadku by nie doszło

Opublikowano

Jeżeli chodzi o takie zabezpieczenie to już lepiej przycisk pod pedał sprzęgła, wciskasz sprzęgło i zapalasz a nie szukasz odpowiedniej pozycji, lub tak aby ręcznie naciskać 2 przyciski w celu aby dziecko nie odpaliło.

Opublikowano

Jak dojdzie do zwarcia w instalacji w tym obwodzie to i to zabezpieczenie nie pomoże. Bo zwarcie omija zabezpieczenie i prąd płynie na skróty.

Czyli podstawa to sprawna instalacja, zaraz obok umiejętnej obsługi.

Opublikowano

Znam przypadek jak facet dłubał coś przy rozruszniku przy zetorze, nie pamiętam modelu ale miał 130KM. Ciągnik był na biegu i wyjechał z garażu razem z murowaną ścianą :) Dobrze że go nie przejechał. Tak jak wyżej jestem za tym żeby było zabezpieczenie na sprzęgle. wszystko inne faktycznie jest wkurzające.

Opublikowano

Ale jak grzebiesz przy rozruszniku to zabezpieczenie przy sprzęgle nie pomoże. Na grubym prąd jest stale i bez większego problemu da się go przerzucić na kabel elektromagnesu. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest wyłącznik masy a już na pewno zdrowy rozsądek.

Opublikowano

ok dzięki koledzy wiele mi pomogliście. A włącznik masy posiadam więc bez problemu bedew coś tam majtrował żeby pod sprzęgło zrobić tak jak to w zetorach jest :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez suffeks
      jazda na zającu bieg mi zaczął wyskakiwać ciągle, nie ważne czy przyspiesza czy zwalnia. wyskoczy na N i podczas jazdy wrzucę na bieg do przodu i jedzie i znowu za jakiś czas wyskoczy 
      poziom oleju dobry, nie ważne czy ciepły czy zimny 
      pomysły? 
    • Przez pulek227
      Witam
      Mamy taki problem z odpaleniem ciągnika mianowicie po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają po chwili gasną i jak chce zakręcić rozrusznikiem to nic się nie dzieje. Dopiero jak przypadkowo bujnalem kabina to trochę zakręcil.
      I wygląda to tak że jak przechyle troche kabinę to kręci i pali normalnie a jak kabina jest normalnie to po przeleceniu kluczyka nic się nie dzieje 
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v