Skocz do zawartości
krzysiokal

mtz 82 jak odpalać z każdego biegu

Polecane posty

krzysiokal    0
Napisano (edytowany)

Witam proszę o podpowiedź jak mogę przerobić mtzta tak aby odpalał z kazdej pozycji dźwigni biegów. Wiem, że się da się tylko nie wiem jak. Aktualnie muszę ustawić dźwignię na I (czyli biegi terenowe) wtedy rozrusznik kręci. A jak to przerobić aby kręcił na sprzęgle w każdej pozycji ? Mtz rok 1990. Nie moje zdjęcie ale wygląda podobnie gallery_16123_70_112311.jpg

Edytowano przez krzysiokal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Znaleźć na skrzyni włącznik blokady rozruchu i zewrzeć na stale obydwa przewody na nim. Będzie w tedy zapalał na każdym biegu i luzie.

Bądź znaleźć przekaźnik blokady rozruchu i przewód idący do włącznika blokady rozruchu przeciąć i podłączyć do masy. Będzie taki sam efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    7

tylko po co to , tak jak masz jest bezpiecznie choć może upierdliwe ale to co bezpieczne czasami jest upierdliwe , jak przerobisz może skończyć się samostartem ciągnika , jeden tak zrobił , powstało spięcie w instalacji , ciągnik na biegu więc ruszył i gościa przejechał , chłop dochodzi do siebie ale gdyby miał to zabezpieczenie to do wypadku by nie doszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    450

Jeżeli chodzi o takie zabezpieczenie to już lepiej przycisk pod pedał sprzęgła, wciskasz sprzęgło i zapalasz a nie szukasz odpowiedniej pozycji, lub tak aby ręcznie naciskać 2 przyciski w celu aby dziecko nie odpaliło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jak dojdzie do zwarcia w instalacji w tym obwodzie to i to zabezpieczenie nie pomoże. Bo zwarcie omija zabezpieczenie i prąd płynie na skróty.

Czyli podstawa to sprawna instalacja, zaraz obok umiejętnej obsługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Znam przypadek jak facet dłubał coś przy rozruszniku przy zetorze, nie pamiętam modelu ale miał 130KM. Ciągnik był na biegu i wyjechał z garażu razem z murowaną ścianą :) Dobrze że go nie przejechał. Tak jak wyżej jestem za tym żeby było zabezpieczenie na sprzęgle. wszystko inne faktycznie jest wkurzające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Ale jak grzebiesz przy rozruszniku to zabezpieczenie przy sprzęgle nie pomoże. Na grubym prąd jest stale i bez większego problemu da się go przerzucić na kabel elektromagnesu. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest wyłącznik masy a już na pewno zdrowy rozsądek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiokal    0

ok dzięki koledzy wiele mi pomogliście. A włącznik masy posiadam więc bez problemu bedew coś tam majtrował żeby pod sprzęgło zrobić tak jak to w zetorach jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam serdecznie panowie.... Do dziś z moim władkeim już od dłuższego czasu nie było problemu aż do dziś ! Chciałem go odpalić podczas kręcenia rozrusznikiem (rozrusznik oryginalny ) usłyszałem jakieś takie 2 pstryknięcia tak jak by coś się przepalało traktor nie odpalił za pierwszym kręceniem więc dałem mu chwile odpoczynku i chciałem spróbować jeszcze raz a tu nie miła niespodzianka żaróweczka od masy od razu zgasła jak tylko kluczykiem przekręciłem masa ginie nawet gdy próbuje włączyć światła przy każdym chodź by minimalnym po boże prądu od razu masa ginie. Wykluczyłem przepalony włącznik masy lub poluzowany ponieważ założyłem drugi i to samo nawet jak kabel od akumulatora i ten drugi cienki co idzie pod ten włącznik masy dotykałem do blach i próbowałem go odpalić włączyć światła od razu żaróweczka gasła i zero prądu ;[ Nie mam pojęcia skąd doszło to dziwne strzelenie nie było one jakieś bardzo głośnie ale dające się do usłyszenia. Panowie ciągnik potrzebny natychmiast. Błagam pomóżcie. Liczę na waszą szybką pomoc Kuba12345
    • Przez bizonzo56user
      chciałbym z ojcem wyremontować naszego mtza i chciałbym się dowiedzieć ile może to kosztować trzeba zrobić hamulce,cała instalacja ele nowa,malowanie całego ,zamiana kabiny bo stara jest zgnita ,uszczelnienie,hydraulika,silnik był zrobiony wiosną,jak można go wyczyścić ze starego zaschniętego oleju i jak go przygotować do malowania.I jakiej farby użyć
    • Przez adiksutil16
      Witam. Mam taki problem że nie potrafię odpalic po dłuższym postoju swojego 6 garowego perkinsa. Jak próbuje pąpować pompką to zaraz się zaworek odzywa na filtrze cały filtr ma paliwo i z tamtąd nie schodzi. Schodzi na odcinku wtryskiwacze-pompa i nie wiem czy nie pompa-filtr paliwa. Żeby odpalić muszę odkręcać przewody zasilające od wtrysków, pokręcić aż się paliwo pokaże i dopiero wtedy zakręcam przewody i odpala, a i kombajn później kopci troche na niebiesko jakby miał za dużo paliwa. Miał ktoś taki kłopot?
    • Przez ZETOREXX85
      Witam
      Posiadam StalTecha U006 4x40.Klasa ziemi 3-5.Jaki bieg jest odpowiedni do orania tym pługiem z Zetorem Proximą 85?Aktualnie jeżdżę na 2-3 biegu szosowym
    • Przez Morimoto20
      Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam wszystkim nam zapewne bardzo znany ciągnik Władimirec T-25. Od razu muszę Wam powiedzieć że jestem praktycznie zielony w sprawach mechaniki ciągników. Piszę do Was ponieważ mam pewien problem z odpalaniem ciągnika. Zacznę może od początku. W październiku 2014 roku pojawiły się problemy z odpaleniem władka a do tej pory odpalał po kilku próbach (nawet w lato było czasem ciężko z rana go odpalić już nie mówiąc w zimie...). Przyszedł mechanik i powiedział że to wina słabych akumulatorów. (Akumulatory zostały wymienione ok 2 lat temu. W ciągniku włożone są dwa akumulatory 12v 195 ah). Wtedy również próbował przepompować paliwo pompką ręczną ale nawet nie chciała drgnąć. Więc po kolei luzował przewody paliwowe aż w końcu mógł przepompować i poleciała ropa. Po naładowaniu akumulatorów ciągnik zapalił. Dwa dni później jak próbowałem odpalić problem był ten sam. Rozrusznik kręcił ale zatykało władka przy wciśnięciu odprężnika i tak próbowałem kilka razy aż rozrusznik zaczął wolniej chodzić i zaczęło w nim coś dziwnie trzeszczeć delikatnie. 
      Obecnie problem wygląda tak że zbliża się okres prac polowych i próbowałem  odpalić po zimie władka i to samo co w tamtym roku. Akumulatory zostały naładowane po zimie zakręcone poziom wody sprawdzony klemy przeczyszczone i nic. Podczas uruchamiania wyciągam odprężnik przekręcam kluczyk w stacyjce zaczyna kręcić wciskam odprężnik i zatyka go. Najgorsze jest to że nie leci dym z rury. Próbowałem tak kilka razy i bezskutecznie. A i zapomniał bym dodać że przy odpalaniu nie słychać przepływu paliwa w obwodzie. 
       
      Teraz mam do Państwa kilka pytań. Zapewne coś nie tak dzieje się z rozrusznikiem bo nie raz kręci szybko normalnie a nieraz tak wolno i coś jak by trzeszczało delikatnie w środku ( rozrusznik jest oryginalny od władka). Jest szansa aby naprawić rozrusznik oryginalny aby chodził jak dawniej czy tylko wymiana na jakieś nowe "szybkoobrotowe"?  Drugie pytanie dotyczy pompki ręcznej którą nie można przepompować paliwa. Trzeba ją wymienić na nową czy wchodzi w grę naprawa pompy paliwowej albo wymiana przewodów paliwowych (jeśli to możliwe). Zapewne ciągnik też jest zapowietrzony więc czy po odpowietrzeniu i przepompowaniu paliwa pompką paliwową jest szansa go odpalić na rozrusznik czy przez zaciąg? 
       
      A i jeszcze jak by ktoś był w stanie powiedzieć mi co zrobić aby władzio odpalał w miarę przy troszkę niższych temperaturach późną jesienią i wcześniejszą wiosną.
       
      Jeśli piszę niedorzecznie to bardzo Was wszystkich przepraszam. Ale postarałem się jak najlepiej opisać swój problem. 
      Niestety nie mam nikogo w domu kto pomógł by mi na chwilę obecną rozwiązać ten problem więc kieruję się z nim do Was wszystkich Dzięki Waszej pomocy może spróbuję coś naprawić sam jeśli nie będzie to nic poważnego i wymagającego fachowej pomocy mechanika. 
      Z góry wszystkim zaangażowanym w pomoc dziękuję i pozdrawiam. 
×