Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli wyskakuje tylko 5 bieg to ściągnięcie pokrywy skrzyni nic nie da ,bo przyczyną są zużyte ząbki na wałku sprzęgłowym ,piąty bieg w sześdzesiątce nieidzie przez żadne tryby ,jest załączany bezpośrednio z wałka sprzęgłowego poprzez sprzęgiełko wielokłowe które łączy wałek sprzęgłowy z wałkiem atakującym to tak w skrucie ,często przyczyną wyskakującej piątki jest też łożysko igiełkowe na wałku sprzęgłowym ,wymiana wałka sprzęgłowego wraz z łozyskami i uszczelkami to jakieś 250-300 zł ,plus 5 godzin roboty,

Edytowane przez PABLO555
Opublikowano

5 bieg jest biegiem bezpośrednim, nie ma tam kół tylko nacięte sprzęgła na końcu wałka oraz element popularnie zwany przesuwką, w przypadku zużycia łożysk podporowych wałka sprzęgłowego oraz wałka głównego również może dojść do wyskakiwania 5 biegu. W tej skrzyni za "utrzymywanie biegu" odpowiedzialne są wałek i koło zębate. zapadki służą do utrzymywania stałej pozycji listwy. 

 

Od razu odpowiem na pytanie z przed kilku lat, uszkodzony tylny może powodować wypadnie biegów. 

Opublikowano

witam mam problem. w ursusie c360 otoz problem jest dt chce wlaczyc z wstecznego na 1 .Dzieje sie tak ze wajcha wbija sie pod skosem i jest tylko jedynka.Musze wtedy odkrecic ta pokrywe 4 srubki. i przesunac wodzik i zalozyc pokrywe ponownie. Moze tez sie to oddbyc bez popchniecia wodzika. ale ciezko zalozyc .Co to moze byc wyrobione ? z gory dzieki za odpowiesz

Opublikowano

admon1212 napisał:

no to może wybierak też być wyrobiony albo wajch być wygięta i nie wrzuca biegu do konca

a moze byc ta obudowa wyribiona poprostu jak wlaczasz 1 to ze skosa sie wlaczy i juz jest tylko jedynka

Opublikowano

Witam mam taki mały problem w mojej c355 robiłem mały remont w skrzyni miedzy innymi wymiana wałków sprzęgłowych i wszystkich dostępnych łożysk po drodze zmieniłem także wodziki wszystkich biegów no i oczywiście sprzęgło tez zmieniłem na nowe. Problem polega na tym ze po złożeniu wszystkiego i przejechaniu sie traktorem zaczął wyskakiwać reduktor i nie mam zielonego pojęcia, dlaczego dodam ze w skrzyni wszystkie tryba były w porządku, w czym może tkwić problem????Prośże o pomoc 

Opublikowano

Zatrzask jest za miękki i nie trzyma,lub nowy wodzik reduktora ma minimalne przesunięte nacięcie lub widełko zanitowane dalej,do końca nie włącza reduktora

Opublikowano

Cześć,

Problem u mnie występuje od początku posiadania tej machiny. Zainteresowałem się nim teraz bo muszę uszczelnić skrzynię, będę zwalał dekiel i może naprowadzicie mnie na przyczynę moich problemów i uda się to za jednym zamachem naprawić. Otóż chodzi o przełącznik żółw/zając. Wszystko oczywiście działa ale biegi szosowe na tej dźwigni wchodzą bardzo płytko. Jak je załączam to mam wrażenie jakby łapały na samiutkim końcu. W dodatku za każdym razem podczas ruszania, ta wajcha od reduktora biegów, podskakuje mi do góry. Po prostu ją podbija. Spotkał się ktoś z Was z czymś takim i wie czym to może być spowodowane? 

Opublikowano

U mnie właśnie się nie rozłącza. Jeżdżę tak już ze 20 lat i jest ok. Jedynie jedynka mi wyskakiwała często ale wymieniłem zatrzaski w skrzyni i jest ok. Ale te biegu szosowe chciałbym zrobić bo mówię, załączają się na samej górze położenia tej dźwigni i cały czas mi ona strzela przy ruszaniu i podbija ją do góry. 

Opublikowano

Witam,

A jaki problem może być jak ta dźwignia zmiany z terenowych na szosowe ciężko wchodzi? Teść nieraz musi sobie pomóc młoteczkiem żeby przeskoczyło, może to jakaś pierdoła, wymienię mu i będzie zadowolony.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v