Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w sumie miałem trzy motory od Kumuruna. D-50,D-242,D-240.
D-50 z żarowymi w głowicy palił nawet gitarowo, a jak miał jeszcze rozruch na 24v to już w ogóle. Na 12v też znośnie zimę znosił.
D-242 jak to już wiadomo to jakby nie silnik mtz. Bez płomieniówki na 12v i minus 15 nie problem.

D-240 To już od razu trzeba się z nim pogodzić. Sam kiedyś byłem głupi i dałem za oryginalną płomieniówkę stówkę. Teraz dołożyłbym pięć dych i byłaby grzałka a tak musiałem dołożyć sto pięćdziesiąt. Krótko mówiąc najlepsza jest grzałka. Pół godzinki i masz w nosie co się dzieje. Nawet przybity zagada. Opcją na gwałt MTZ jest akurat słaby bo kabina średnio szczelna, ale tak na poważnie to jak jest do około minus dychy masz dobre aku i ładowanie to kapka samostartu i również chodzi. Nie hejtujcie tu zaraz, że samostart, bo ciągnik mój, a pół puchy nie psikam i od razu też nie kręcę. Niektóre jednostki plaki i samostarty kupują w dużych ilościach i jakoś remontów nie robią co roku. Także u mnie te dwie opcje są. Z płomieniówką już nawet nie kombinuję, bo dla mnie efekt ma niezadowalający.

new_profil_luki21   Niech Bóg Ci da żeby po zmianie z 50 na 80 palił Ci po staremu bo ludzie nie lubią przesiadać się z Merca na FSO.

 

 

Temat rzeka a nikt nie znalazł jeszcze złotej rady prócz grzałki. Piona i dobrego odpalania.

Opublikowano

Jest rada zamiast płomieniówki i samostartu. Opalarka, palnik na propan-butan, zagrzać kolektor ssą y a duży jest, aluminiowy.  Silnik odpala od pierwszego cylindra. 

Metoda sprawdzona w 4011 i w ruskim za czasów gdy nie miałem grzałki.

Opublikowano

Tak Sewerynie zgadzam się, ale to już uruchomienie z pomocą. Mi chodzi raczej o to że on sam z siebie przy -20 nie zatrybi jak dajmy na to c 360( przynajmniej u mnie pali znakomicie). Mi to tam w sumie już zwisa bo przywyknąłem tak jak i do skrzyni. Jakby palił to fajnie, ale zazwyczaj stoi w miejscy gdzie prąd mam w chwilę, a ogólnie puszka jeździ już w budzie na awaryjne sytuacje. A jak prądu nie mam a wiem o tym że może być ciężko i nie chce wyładować aku to wolę prysnąć trzy obroty i maszyna gada. A tak to później lecisz po prąd, prostownik. To MTZ - albo kochasz albo nienawidzisz. 

Opublikowano

Ja mam zawsze dyżurny samostart, jeden jezdzi w MTZ, drugi w Johnie. Plaki jako nie podchodzą, testowałem i za słabe jak dla mnie. Ja już testowałem różne samostarty różnych producentów i na razie najlepszy Prestone, K2 taki średni, Instant amerykański mocny, nie klekoce za mocno. Masz rację kolego, John poniżej zera kręci jak szalony ale nie łapie, głowica zdechnięta, a płomieniówka przestała działać. Komarka nawet zapalałem na tym bo nie chciał załapać na starym paliwie. Trzeba tylko wiedzieć ile prysnąć. Patrząc na YT widzę że za Oceanem jest to bardzo popularne rozwiązanie.

Opublikowano (edytowane)

Osobiście jak już to robię to tak- Biorę puchę z kabiny, staję sobie na schodkach i butli z powietrzem zdejmuję plastik, psikam 2 góra 3 sekundy samostart, zakładam plastik, wchodzę do kabiny włączam hebel i zaczynam odpalać. Po tym zabiegu 3-5 obrotów ciągnik odpalony. Do tego nie ma żadnej orkiestry po odpaleniu. W dodatku na sezon to zrobię tak z 5 razy w maksie. Znam też takich co odpalają we dwóch. Jeden psika drugi odpala. Wtedy to napier..... po odpaleniu, ale że maszyny nie moje to niech robią jak uważają.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Ja mam hebel po lewej stronie z przodu, a stacyjkę dosięgam stojąc poza ciągnikiem. Nie raz  paliłem z kwaczem w kolektorze jak nie miałem sprawnych świec albo pryskając samostart. Ale jednak najlepiej mieć wszystko uszykowane tak, aby palić bez kombinacji i pomocy drugiej osoby, na tym co fabryka dała ewentualnie grzałka.

MTZ-50 bez świec jest nie do zapalenia w zimie, chyba że ciąganie przez pół wsi albo kręcenie silnikiem rozruchowym, jak ktoś ma

Opublikowano

Witam :) Panowie dawno mnie nie bylo na forum a kiedys sie duzo pomagalo.. teraz ja potrzebuje pomocy.. i chce konkretow.
Mam Belarusa 952.4 z rozrusznikiem na 24v ale chce go wymienic na 12voltowy (nie pytac czemu :) )
Mam 3 do wyboru:
-Setart 12v 3kW z przekladnia planetarna za 400zl czaeski.
-Magneton 12v 2.7kW czeski z przekladnia zwykla ale widze ze sa do niego czesci zamienne.
-albo oryginalny 12v.
Co mam wybrac??

Opublikowano

Magneton to lipa. Według mnie ma kiepską konstrukcję, części zamienne jak bendix są fatalnej jakości. Zamieniłem go na jubanę która konstrukcyjnie jest lepiej rozwiązana. Chociaż tyle i na razie hula.

Setart nie znam, iskra też ponoć kiepska a to zaś mówił mi znajomy elektryk który posiada warsztat naprawiający rozruszniki i alternatory.

 

Opublikowano

Ok dzieki za odzew :)
Moze ktos jeszcze sie wypowie?

Seweryn Jubane (ponoc Litwin) mam w c330 i narazie 2lata hula dobrze.
Magneton ma wyzsza cene, ciekawe czemu..

Setart jest na przekladni ale planetarnej (silnik lezy wspolosiowo do zebatki) wyglada porzadnie, ale brak mi opini na jego temat.. :(

Opublikowano

No właśnie. Opinii i nie wiem jak z częściami. Jubane też mam drugi rok. Magneton wyrąbał mi wieniec, zeżarł cztery lub pięć bendixów z przeróżnymi awariami, w elektromagnesie w końcu siadły styki a na koniec spalił się wirnik. Nie chcę go widzieć na oczy.

Opublikowano

Jubana luksus założyłem do swojego JUMZa i gada przy -10 bez najmniejszego oporu a jak wiadomo mają one spore problemy z paleniem na mrozie
Na starym rozruszniku bateria siadała w oczach i by zagadał trzeba było dwa na 12v podpinać, grzać michę (palnik 7,5kw od destylatora :D) no i samostart a teraz 2x przekręcę po 10 s w odstępie 20s i gada a jak mu się zachce to i przy pierwszy podejściu zagada 
Kolega się ze mnie śmieje ze "po co cuduje" moim zdaniem ciągnik łaski nie robi i ma gadać tak by nie latać jak kot z pęcherzem gdy zajdzie potrzeba 
 

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum.Zalogowałem się gdyż mam problem z moim Mtz 82 1991 r. z przednim napędem.Od pewnego czasu stuka mi coś z prawej strony jakby  okolicach koła.Jest to stukanie które występuje niezależnie od prędkości,obrotów,biegu.Stuka na dziurach i przechyłach i jak coś go pcha.Bardziej jak ciągnik trochę pojeżdzi.Na asfalcie i równej drodze nie puka.Łożysko te wielkie pierwsze na osi od koła wymieniłem,hamulce też są całe nowe.klin na kole też nowy i koło dobrze dokręcone.Nie mam już na to pomysłu.Może ktoś pomoże żebym większej szkody nie narobił.

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum.Zalogowałem się gdyż mam problem z moim Mtz 82 1991 r. z przednim napędem.Od pewnego czasu stuka mi coś z prawej strony jakby  okolicach koła.Jest to stukanie które występuje niezależnie od prędkości,obrotów,biegu.Stuka na dziurach i przechyłach i jak coś go pcha.Bardziej jak ciągnik trochę pojeżdzi.Na asfalcie i równej drodze nie puka.Łożysko te wielkie pierwsze na osi od koła wymieniłem,hamulce też są całe nowe.klin na kole też nowy i koło dobrze dokręcone.Nie mam już na to pomysłu.Może ktoś pomoże żebym większej szkody nie narobił.

 

Nie ten temat. Miałem podobnie poczytaj ten post http://www.agrofoto.pl/forum/topic/91673-mtz-82-trzaski-strzelanie-szarpni%C4%99cie/?do=findComment&comment=1811989

Opublikowano

Mam od 2012 jeden rozrusznik. Nie pamiętam jakiej marki - identyczny jak te małe Magnetony, i dopiero w tamtym roku nastąpiła pierwsza awaria - ułamała się oś z trybem. Oryginały przez ten czas już 2 wysiadły, no ale na tym pali ,k nie da rady kręcić, to zakrywam wlot powietrza do filtra, a po osiągnięciu wyższych obrotów przez rozrusznik powoli wpuszczam powietrze. Czytałem, że jubana/jobs to szajs. W 330m alternator daje aż miło.

Opublikowano

Ja mogę się wypowiedzieć dlatego ze ruska muszę odpalić 4 razy w tyg nie zależnie od warunków, 

http://allegro.pl/agro-mar-grzalka-podgrzewacz-bloku-mtz-pronar-82sa-i6625519185.html

 

Grzałka do płynu najlepsze co może być mój mtz przy 0 stopni ma problemy kręci pół godziny, a tak pali na dotyk przy  - 18 no bo silnik podgrzany do 30stopni 

grzałka ma 2000wat także nieźle grzeje, 

 

https://www.e-kupiec.com.pl/programator-czasowy-manualny-timer-zegar-24h-ek.html

 

Ustawiam sobie na tym programatorze 4:30 i przychodze sobie o 5:00 rano silnik ciepły jak latem i startuje na dotyk, rozrusznik mam AGH takie małe dziadostwo za 300 zł i odpala z jednego akumulatora 120 ah

w zeszłym roku miałem rozrusznik bosha na 24v odpalanie oczywiście rozrusznik mi się spalił miałem przekaźnik założony później jeden akumulator był tylko doładowany kombinacje nie z tej ziemi wywaliłem to wszystko w h*j 

Także dziele się moim doświadczeniem chłopaki, ja bym niczego innego nie kombinował :D także pozdrwiam :D

Opublikowano

Potwierdzam grzałka do płynu super sprawa. Założyłem i już żaden mróz nie straszny. I rozrusznik nie dostaje tak po d.. bo dwa obroty i pali

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v