Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Granul

Crono 574-70 stuki w silniku :( pomocy !!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Granul    0

Witam wszystkich mam następujący problem,

Zrobiłem remont silnika kompletny szlif 1 wału osiowość wymiana piersćieni

na cylindrach i oporowych które po sćiągnięciu misy znalazłem na dnie :) dlatego remont ! Wał przesuwał sie o 5 mm.

Przed remontem po naciśnięciu sprzęgła klekot cichł !!! Po remoncie niestety coś klepie w silniku ewidentnie na 3 cyl metaliczny dzwięk bardzo głośny

Pompy i wtryski po regeneracji......Dodam że silnik 3 cyl chłodzony powietrzem 1000.3 at Lamborghini

 

Prosze wszystkich o POMOC bo brak mi już sił silnik rozebrany jeszcze raz i wydaje sie wszytko OKl...

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxp    1

moze tłoki uderzaja w głowice nie wiem dokładnie jak jest w tym silniku ale w niektórych chłodzonych powietrzem w deutzu napwno stpsuje sie dystasowe podkładki pod cylinder sa róznej grubosci i w miare potrzeby dobiera sie odpowiednie najlepiej to sie sprawdza przy montazu zakladasz cylinder z tłokiem i do denka głowicy przyklejasz niewielki kawałek plasteliny wszystko skrecasz delikatnie i obracasz wałem

odkrecasz i sprawdzasz jak odkształcona jest plastelina jezeli nie jest wycisnienta na maxa i zostało jej np 2 mmm to znaczy ze jest oka jak nie ma luzu to znaczy ze tłok bedze uderzal w głowice

a propo metaliczny dzwiek silnika tez bedze kiedy układ wyryskowy bedze sie zapowietrzał i nie bedze paliwa dostawał wtedy jest identyczny dzwiek bo za mało paliwa dostaje

pozdrawiam nie wiem czy cos to pomoze ale zawsze cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

 

Cylindry sprawdzone nie ma śladu na głowicy ani na cylindze ?? Wał obracał się bez problemu po złóżeniu silnika........ o nic nie zachaczal luzu jest właśnie około 2mm

Sprawdze jeszcze raz przewody paliwowe :).Wiesz dziwna sprawa bo na wysokich obrotach jest wszystko ok, a na wolnych jakby wali tak jakby korba za chwile chciala

wyjśc bokiem :) (metaliczy klekot sądzac po częstotliwości klepie wtedy kiedy dochodzi do zapłonu na 3 cylindze..????)

WIelkie dzięki za pomysl jutro sobota to troszke pogrzebie :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelxp    1

dziwna sprawa na niskich obrotach zawsze jest mniej równa praca ale zadne stuki nie powinny miec miejsca jezeli na wale zadnych luzów nie ma i na zaworach tym bardziej ze na wysokich obrotach jest oka sprawdz jeszcze dokładnie układ paliwowy na tym 3 cylindrze a moze wysyskiwacz sie zawiesza i na małych obrotach nie daje paliwa i uwczas będzie taki głosny stukot jak by młotkiem tam ktos walił najlepiej by podjechac gdzes do zakładu co robia pompy i wtryskiwacze i podłaczyc go do urzadzenia i na ruznych dawkach paliwa by go sprawdzili jak rospyla

nic innego mi do głowy nie przychodzi jezeli w silniku nie ma luzów ogulnie

silniki same sa bardzo czułe na paliwo brudny filtr czy słaba pompka odrazu czuc spadek mocy a czasem wlasnie taki klekot w ostetecznosci głownie jak pompka zasilająca padnie no ale to wtedy na wszystkich cylindrach tak bedze a nie na jedym

jak cos to pisz mechanikiem nie jestem ale postaram sie pomuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

Odpalilem wczoraj bestie...... złapał od pierszego na -8 C bez grzania swiecy płomieniowej :)

Sprawdzilem przewody i caly układ zasilania wszytko wydaje sie być ok ???

Wtryski nowe dodatkowo ustawiane na maszynie w serwisie boscha.. pompy też po regeneracji......(chyba że....???)

Zauwarzyłem że im niższe obroty tym bardziej stuka....przy 600 stuka nie na żarty....:(

w książce serwisowej na rysunku widać że komora spalanie wycięta w tłoku nie jest w osi z korbowodem...??? może dół(bok) tłoka klepie o tuleje ????

czy to możliwe ???? Brak mi pomysłów????

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

Odpaliłem jeszcze raz profilaktycznie na -10C i ................. tu szok bo przez pierszą minute traktor chodzi rewelacyjnie bez grama stukotu !!!!!!!!!

Potem stopniowo z powrotem po 10 min klekocze tak jak wcześniej ??????

Co to znaczy???????!!!!!! KTOKOLWIEK :) WIE ......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Na zapalonym silniku luzuj po kolei przewody od wtrysków. Aby w tedy pracował na 2.

W tedy upewnisz się na którym to. Okaże się czy stuk jest od spalania mieszanki czy jest mechaniczny.

Głowice były robione?

Przełóż głowice z podejrzanego cylindra na inny. To samo wtryskiwacz przełóż do innej głowicy. Jeśli stuk się przeniesie to wiadomo gdzie stukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxp    1

tez racja bo narazie nie wiadomo czy stuki sa mechaniczne czy z pododu zbyt ubogiej mieszanki czy zapowietszania sie na ktoryms cylindrze

hma tłoki zalozyłes prawidłowo strzałka do wydechu ?ale raczej watpie zebys zile załozył ,zastanawia mnie dlaczego przez chwile przy - 10 stopniach pracował prawidłowo czysz by gęsty olej który zniwelował jakis luz który sie powieksza na rozgrzanym silniki i mnijszym csnieniu oleju alalogicznie mnijszej predkosci obrotowej , składałes go na orginalnych czesciach czy zamienikach z którymi ruznie bywa wymiaru czesto nie trzymaja , ja kiedys kupiłem pompke zasilającą zamienik firmy beko czy jakos tak to okazało sie ze kruciec był o 4 mm za krutki i silnik sie zapowietrzał bo paliwa pompka nie podawała . i po godzinie zmieniłem spowrotem na stara :)i jest oka

jednak chyba obstawiam na stukot mechaniczny w takim sypadku pokombunuj jeszcze jak tu kolega wczesniej napisał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

 

Próbowalem popuszczac wtryski..... klekot nigdy nie ustaje ale najbardziej zmienia sie kiedy popuszczam wtrysk na 3 cyl ale nie ustaje po prostu jest cichszy......(rownież słuchalem przez pręt przytknięty do tuleji i przez palec do ucha :) ewidentnie na 3 cyl klepie)

Głowic nie przestawiałem i nie były robione bo po zdjęciu i rozebraniu były w idealnym stanie...... zawory i gniazda

Mam teorie bo po 1 min pracy olej napewno się nie zdążył zagrzać....... zagrzaly sie tuleje i tłoki.....czy ten klekot może być spowodowany udeżaniem dołu tłoka o tuleje jak ona sie rozgzreje ?????

Na tulejach widoczne ślady honowania.... ciśnienie równe na 2 cylindrach i tylko na 3 o 0.5 atm niższe... nie mam czym zmierzyć czy tuleja jest w owal.

jak pisałem wcześniej pierścienie oporowe przed remontem były wypadniente i po lekkim naciśnięciu sprzęgła klekot ustępował..... dziwnw nie :)

 

Ps .Przez tą minute silnik naprawde pracował rewelacyjnie <lol>

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

 

Na tulej sworznia nie ma luzu...... silnik dwa razu rozebrany i sprawdzony .......głowice ok zawory ok szklanki ok luz zaworowy ustawiony ok pompy po regeneracji nowe wtryski nowe pierścienie........????? co jeszcze tylko tuleje cylindra ale to troche droga sprawa więc .... jak by się tu upewnić ???

Brak pomysłów...:(

 

Pozdrawiam

 

Chyba że korbowód delikatnie skrzywiny ???? Możliwe to ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Oczywiście, że korbowód może być krzywy. Dlatego oddaje się je do kontowania.

Skoro bez paliwa także stuka więc ewidentnie mechanicznie, tylko dziwne że na niskich obrotach a na wysokich cichnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Jest to możliwe ,i puka w tuleje .A zwiększ lidzbę podkładek regulacyjnych pod tuleje z 2 mil co stuka (3 )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Chyba ze jak wał się przesuwał i krzywiło tłoki coś się wyrobiło .......może wymiana tłoków pomoże ???

Co wy na to ???

 

zalożyłem 2 podladki pod głowice żeby odprężyć silnik ...i dalej tak samo klepało nic sie nie zmienilo ??

Wlasnie dlaczego na wysokich obrotach stukot słąbnie a na nisiskich coraz głośniejszy??????? (im wolniej tym głośniej)

A jeszcze dziwniejsze dlaczego przez 60 s na zimnym (poniżej zera) nie klepie.....przecież przez 60 sec olej niezdązy sie zagrzać ??? dziwne ??

Pytanie co wymnienic tłok czy tuleje......??? najlepiej chyba oba ale drogi interes (ciśnienie sprężania jest ok)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

 

Przeciwwagi na wale nie są przykręcane :( niestety ...bo podobny dzięk ..na wolnych obrotach można policzyć ile razy klepneło :) więc nie zawory ani głowica....więc co zostaje

??? Przeciesz wtrysk nie moż sie wieszać i odwieszać sam po wystygnięciu silnika ??

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

Nadpęknięty to chyba nie bo jak by szlif zrobili :) klepało przed remontem jak go kupiłem tylko jak naciskałem lekko sprzęgło przestawało więc myślałem że sprzęgło :)

A tu zonk po remocie dalej klepie tylko jak nacisne sprzęgło to nic sie nie zmienia ......bo opoówki tym razem są na swoim miejscu...:)

Ktoś ma jakiś pomysł ????

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Czy zmieniłeś te pierścienie oporowe? W mf 255 wymienia się przy remoncie i dobiera odpowiednie grubości przy tym. Ciekawa masz teorie. Olej przez 1 min nie zdążyl się rozgrzać a metal tak? Wystarczy, że mniej gęsty się zrobił. Może panewki źle spasowane. Przed montażem sprawdzałeś pasowanie tloków w tulejach? Czy składałes wszystko jak leci? Cisnienie oleju sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelxp    1

ja mam teraz ina teorie jak wypadły ci wczesniej pierscienie ksiezycowe na wale to tuleje moze masz wyatarte w jajo ? robięłs szlif korbowodów bo tez mogli sie wspoł osiowosc ustawic ale pewnie masz tuleje jajowate i jak pierscienie załozyłes nowe to teraz wszystko telepie jak tak dalej pujdze popekają pierscienie i porysuje do konica tuleje moze szlif tulei i nadwymiarowe tłoki ? zawsze taniej nisz cały nowy komplet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jesteś w stanie sprawdzić miejsce stuku, tzn dół czy góra silnika? Nie wydaje mi się by taki stukot pochodził od uderzanie płaszczem tłoka o tuleję. Może warto byłoby zdjęć misę i dobrze popatrzeć na miejsce współpracy wału , chodzi mi o to czy czasem nie ma śladów na bloku i np przeciwwadze, bo np: pierścienie ustaliły wał niewłaściwie.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

 

Ciśnienie oleju jest ok sprawdzałem pasowanie...nie ma przedmuchow ciśnienie sprzęzania w normie......

Pierścienie oporowe nowe oryginalne.....

Rozbiore silnik po świętach wezne korby i tłoki i tuleje i pojade do zakładu szlifierskiego....pomierzymy może coś znajdą ???

Brak pomysłow......dziwi mnie dlaczego im zimniejsy tym dłużej sie nie tlucze przy +10 nie tlucze sie 15 sec......dziwne co nie :)

Stuki pochodzą nie z dołu nie z góry tak pośrodku.....ewidentynie na 3 cyl

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

A posiada to mechanizm wyrównujący wału , zimno skurczy metal .Może tez koło zamachowe gdzieś ociera, wieniec o rozrusznik .A śruby stopek korbowodów dobrze się usadowiły.

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Granul    0

Witam

 

Mechanizmu wyrównującego ten silnik nie posiada...w wieńcu lekko wytarty okrąg od śrób po włożeniu oporówek już nie....

Taka ciekawosta mi sie przypomniała bo jak rozebrałem dól silnika to w misie leżały luzem oporówki musiałem podpore i wal frezować zeby z jednej strony oporówki od c-360 IV szlif włóżyć bo pasują łukowo a z drogiej strony oryginalne.......a wypadły pewnie dlatego że patałachy jeżdzili cały czas z wystrzęglonym wom(rozprzęglanie womu na dzwignie tak jak ręczny, musiał być zaciagnięty) bo łapki womu były doszcętnie starte musiałem kupić zestaw naprawczy:( Niewiem jak długo tak jeżdzili :( ale łapki 2 cm starte conajmniej....

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Odkręć miskę oleju silnika ,wlej oleju do miski( jakiś pojemnik) tak z 4 litry ,podstaw na czymś tą miskę z olejem zęby znużyć smok olejowy pompy, i zapal silnik i nasłuchuj .Będzie lepszy nasłuch ,popatrz pod spodem na wał , oświetl dobrze i popatrz czy nie ma jakiś otarć . Mozę wał ma jakieś przesunięcie osiowe ,puka .Pomału wyczerpują się pomysły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez center
      Czym pryskacie pszenice na miotełkę i chwasty żeby było tanio i przelecieć raz ??
    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez dontadeooo
      witam, juz prawie od roku użytkuje 685dt i mam pewien problem, mianowicie jak maszyna się dobrze rozgrzeje to w przednim moście słychać jakieś zgrzyty i piłowanie, tak jak by jakieś tryby nachodziły na siebie czy coś takiego, w polu nie jest tak żle ale jak zjade z asfaltu to makabra, co gorsze dzeiej sie to coraz częsciej.Druga sprawa to jak wyłącze przedni naped i ruszam to slychać takie pukniecie, (w serwisie powiedzieli ze to normalne) czasami jest tak ze jade i to pukniecie słychać 5 razy albo i więcej, tak jakby ten naped sam sie zalączał i wyłączal mimo że kontrolka sie nie zapala. dzwonilem po serwis 2 razy i za każdym razem jak przyjadą to nic sie nie dzieje, anie nie stuknie ani nie puknie ani nie zgrzytnie;) czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem???
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
×