Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Marecki2922

Remont alternatora.

Polecane posty


Marecki2922    14

Witam

Potrzebuję porady przy naprawie alternatora

Powodem remontu była świecąca kontrolka ładowania lecz okazało się że ładowanie jest do 14 V, więc sprawdziłem diody i wszystkie były OK główne i wzbudzenia, miałem nowy regulator napięcia więc go podłączyłem i nic

Kontrolka gaśnie dopiero wtedy gdy podłączę dodatkową kontrolkę pod alternator ale wtedy ładowanie dochodzi do 18 V

Alternator to ISKRA AAK 1370 (regulator w tym alternatorze na połączenie kabelkiem z mostkiem wzbudzenia)

Proszę o podpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niesprawny regulator, lub jego połączenia. Albo alternator pracuje bez obciążenia. Nadal nie wstawiłeś zdjęcia alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mniejszych zdjęć nie było? Na tych nic nie widać. Regulator jest dedykowany do tego alternatora? Czy założyłeś inny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marecki2922    14

Regulator był nowy dedykowany do tego alternatora lecz nie oryginalny tylko zamiennik

Edytowano przez Marecki2922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Albo coś źle poskładałeś, albo regulator do wymiany. Sprawdź wszystko jeszcze raz. Podmień regulator i zobacz czy będzie zmiana. Szczotki i pierścienie dobre?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marecki2922    14

Też myślę że to regulator ale żeby nowy wcale nie zadziałał to trochę dziwne

Niestety oryginalny regulator kosztuje około 180 zł

Jutro spróbuję wstawić regulator zewnętrzny, wiem że to nie profesjonalnie ale nie chce mi się eksperymentować na drogich regulatorach

Nie wiem tylko jaki lepiej zastosować czy od 6 diodowego czy od 9 diodowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jaki masz alternator, że się zastanawiasz? Poza tym istotne jest czy regulator steruje masą czy plusem. Także nie każdy regulator będzie pasował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


michal1993    350

Witam, Czy można przełożyć regulator ze szczotkami z alternatora 55A do alternatora 70A? Fizycznie jest taki sam ale czy amperaż nie przeszkadza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


vcc    10

To zależy od oporności wirnika i wydajności tranzystora w regulatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michal1993    350

A jak po przełożeniu tego regulatora ze szczotkami ładowanie będzie w normie ok 14V to można tak zostawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niezupełnie. Przeczytajcie jeszcze raz post kolegi @vcc. Napisał tam na jakiej zasadzie dobiera się regulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomek73    188

Witam. Mam problem z alternatorem w NH T5060, Potrzebuję mieć w nim wyjście do podłączenia obrotomierza, a potrzebuję je do sterowania gazem silniku. Gość co mi przysłał istalację powiedział że ma być podłączony pod alternator lub obrotomierz. Niestety w alternatorze nie mam podłączenia obrotomierza, a po wyprowadzeni 3 kabli stojanu też nie rozwiązało sprawy, to jest ta tylko 7V i nic nie zmienia się, a ja potrzebuję prąd powiedzmy zmienny, na niskich obrotach 7 i wzrastający powiedzmy do 12V.

Pod obrotomierz nie zbyt chcę bo mam problem z podłączeniem, kabla nie znalazłem, a nie chcę ich nacinać żeby znaleźć właściwy,a mam czujnik na wale do obrotomierza.

Alternator to Iskra 120A i czy jest możliwość przerobenia na to żeby miał prąd zmienny, może jakiś zamiennik, nowy alternator.

Na razie nie pytałem się o zakładach, dopiero po niedzieli będę si dowiadywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternatora z takim wyjściem jak Ty chcesz nigdzie nie kupisz. Jeżeli instalacja gazowa wymaga impulsów o zmiennej częstotliwości w zależności od obrotów to musi działać po podłączeniu pod jedną z faz (swoją drogą nie wiem po co wyprowadzałeś wszystkie trzy fazy). Jeżeli nie działa, to zgłoś się do producenta instalacji. A jeżeli wymaga napięć stałych takich jak napisałeś (7-12V) w zależności od obrotów, to można zbudować układ elektroniczny, który takiego napięcia dostarczy. Jednak podejrzewam, że jednak chodzi tam o częstotliwość, a to że nie działa wynika ze złego podłączenia. A skoro masz czujnik indukcyjny obrotów wału, to pod niego i tak się nie podłączysz, więc pozostał Ci alternator.

 

 

 

Edit: Po dokładniejszym przeczytaniu Twojego posta stwierdzam, że musi to działać po podłączeniu do jednej z faz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Dlatego zrobiłem teraz 3 wyjścia, bo przedtem miałem jedno, i nie działało, to jak teraz rozebrałem to od razu dwa pozostałe wyprowadziłem i teraz mam 3.

Sprawdzę jak mi to w Case działa, bo tylko dałem małą żaróweczkę i na wolnych obrotach ledwo świeciła, a jak dawałem gazu to coraz mocniej dawała, le nie sprawdzałem miernikiem.

Ale też mi się zdaje że obojętne do którego kolwiek się wpiąć i powinno działać. Niestety mam 7,2V i koniec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I będziesz miał 7V, oczywiście napięcia przemiennego. Instalacja gazowa potrzebuje przebiegu zmiennego o częstotliwości zależnej od obrotów. Przynajmniej tak ma większość znanych mi instalacji. Skontaktuj się z producentem tej instalacji i dowiedz się dokładnie czy tak jest jak napisałem. Ponadto wykorzystując sygnał z alternatora musi być możliwość kalibracji elektroniki, bo mogą być różne przełożenia, a co za tym idzie różne częstotliwości napięcia na wyjściu "W" w różnych modelach ciągników. Zostaw to napięcie w spokoju, bo ono jest tu nieistotne. Faktycznie rośnie ono od zera do momentu zadziałania regulatora, czyli do momentu wzbudzenia się alternatora. Później zaczyna działać regulator i napięcie jest stabilizowane. I tego nie przeskoczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tyj123
      Temat dotyczący ogólnych pytań w sprawie jakiegokolwiek remontu Ursusa C-360 i pochodnych
    • Przez dzik82lysy
      ILe może kosztować remont kapitalny do DF 4 cyl np. AGROTRON 4.85 .Wiadomo jak się kupi taką maszynę to nie jest nówka.Różnie to bywa.Takowa maszyna może wymagać remontu.W jakich granicach on może się mieścić???
      AA i jeszcze czy te ciągniki są wadliwe??
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Damianooo134
      W ta zimę mój u3512 zaczął ciężko palić...Nie wiem co mu dolega dodam że ma już ponad 3000mth i nową baterię.Ale poza tym zadbany olej wymieniany na czas i oczywiście czyste paliwko:) Chciałbym sie dowiedzieć jeszcze ile by mnie kosztował remont tego silniczka:)Proszę o sugestię
    • Przez max2505
      Witam. Niedawno kupiłem c 330 jako traktor pomocniczy w gospodarstwie (do lekkich prac). Do tej pory posiadałem u c 360. Traktor był słaby o czym wiedziałem ale reszta była ok. Gdy rozebrałem silnik okazało się że większość części jest nowa tzn. Tłoki, cylindry, pompa olejowa(poprzedni właściciel zrobił remont) wał też nowy, korbowody chyba też. Okazało sie że przyczyną może być kiepska głowica. Została oddana do regeneracji. Wtryski zostały sprawdzone i są ok. Po wymianie pompy wtryskowej na regenerowaną dalej nie było różnicy. Filtr powietrza i filtry paliwowe czyste. Rozrząd też sprawdzony, znaki są dobrze. zapłon był przestawiany i reakcja jest ale wielkich różnic nie ma. traktor ciężko pali w temperaturze ok 5 stopni C, i kopci przy dodawaniu gazu a "górke widzi z daleka", troche wolno wchodzi na obroty ale to chyba normalne. Jeździłem inną trzydzistka i nie była wcale taka słaba. Nigdy nie grzebałem w 30 , może miał już ktoś podobny problem?? będe wdzięczny za jakieś rady.
      P.S. Spotkał sie ktoś ze złymi znakami na kołach rozrządu??
×