Skocz do zawartości

skrzynia biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wiekszosc skrzyn w latach 90-95 to 16x16

w wersjii nectra jak wiadomo jest el-hydr. rewers, czesto elektrozawory odmawiaja juz wspolpracy i z teg owynikaja problemy z jazda,

sama skrzynia jest malo awaryjna, jesli byla zalewana dobrym olejem, glownie chodzi tu o synchronizatory

czesc rocznikow po 94r. byla wyposarzona jak wersja nectra, pomijajac kolor i skore

rada odemnie: polecam poszukac zwyklej 120, nawet z EHR, mozna go latwiej naprawic badz obejsc niz ten rewers el-hydr.

Opublikowano

Opinia znajomego ślusarza, który często dorabia części do traktorów jest taka, że najczęściej dorabia części właśnie do skrzyń biegów w traktorach Renault. Czy świadczy to o tym, że częściej się psują czy o tym, że źle dobrano wielkość skrzyni biegów do mocy silnika czy może takich traktorów jest najwięcej, albo nie można do nich kupić tych części to już inna sprawa.

Opublikowano

nie mów o skrzyniach reni jak jej nie widziałeś w środku wszystko proste i masywne nie jak polskie ursusy "badziew" są wsie w polsce gdzie renie to 70-80 % ciągników pow 80 KM tylko nie wszyscy kierujący wiedzą że zmiana z polowych na szosowe musi się odbyć po zatrzymaniu się kół choćby na moment podobnie rewers bo to kosztuje

Opublikowano (edytowane)

kolego misiek@ masz racje mialem okazje wdziec skrzynie reni 133.54 i jest to na prawde masywne, i to jest fakt z tym zatrzymaniem, tak samo sie skarzyli niektorzy ze skrzynie od MF 30xx słabe , a wystarczy z A na B na postoju zmieniac jak i polowe szosowe i tez jest skrzynia od fryca bardzo prosta w naprawie szybciej złozyc niz od 360, wiec w różne hałaśliwe opinie co do ciągników bym nie wierzył , samemu zdanie sobie wyrobic lepiej. w mojej okolicy najblizszej pracuje 5renówek i nikt nie narzeka mimo usterek które sam też miałem, oszczędne i wygodne i tyle

Edytowane przez piciaj
Opublikowano

kolego picaj sam kupowałem renie u was w wielkopolsce bo u nas mały wybór a waszych stronach większy u handlarzy ale lubię renię jak mam wsiąść do ursusa to jak za karę kolega sprzedał u-1614 a kupił 155,54 i mówi że aż szkoda wysiadać z niego tak miło się pracuje i myśli nad drugą renią

Opublikowano

Witam

Ja dłubałem w skrzyniach reni w lat 80.

Co moge powiedzieć?

W jednym modelu (mój przykład niech będzie 981-4S) występują 3 pasy trybów do 1 biegu. skrzynia wykonana jest z bardzo twardego metalu - przecinak można połamać.

Powód dorabiania trybów - brak dostepności zamienników, mało używek i astronomiczne ceny w serwisie CLAAS.

Najczęstszy powód kosztownych awarii poza przełańczaniem rewersu w czasie jazdy to rozsypane łożysko igiełkowe i jazda mimo że coś puka..

Fajnie się jeździ reniami, ale ja gustuję w Fergusonach bo dużo części używanych a nowe pasują w dużej części od polskich (licencyjnych) Ursusów.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Ja dłubałem w skrzyniach reni w lat 80.

Co moge powiedzieć?

W jednym modelu (mój przykład niech będzie 981-4S) występują 3 pasy trybów do 1 biegu. skrzynia wykonana jest z bardzo twardego metalu - przecinak można połamać.

Powód dorabiania trybów - brak dostepności zamienników, mało używek i astronomiczne ceny w serwisie CLAAS.

Najczęstszy powód kosztownych awarii poza przełańczaniem rewersu w czasie jazdy to rozsypane łożysko igiełkowe i jazda mimo że coś puka..

Fajnie się jeździ reniami, ale ja gustuję w Fergusonach bo dużo części używanych a nowe pasują w dużej części od polskich (licencyjnych) Ursusów.

Pozdrawiam

to powiedz mi kolego po czym rozpoznać uszkodzenie tego łożyska...

i jeszcze jedno pytanie skoro sie na tym znasz...

jak ciągnik mi sie rozgrzeje to na wolnych obrotach podczas jazdy słyszę tak jakby szum pod kabiną... gdy jadę szybciej (nie ważne na jakim biegu) to już tego nie słychać... znowu gdy jadę powoli zaczyna szumieć... jak wycisnę trochę sprzęgło i jadę to szumu nie słychać.. na chłopski rozum tak jakby jakieś łożysko oporowe sprzęgła... nie zależnie czy jedzie się do przodu czy do tył to słychać coś takiego... pytłem o to gdzieś w innym temacie i jeden użytkownik mi napisał że ma identyczne objawy i się tym nie przejmuje... ponoć wszystkie renie tak mają... co myślisz o tym??

Opublikowano

takie gdybanie co ci szumi to takie macanie po ciemku jeżeli masz zamiar tym jeździć nadal to proponuje to rozebrać ale roboty przy skrzyni trochę jest bez podniesienia kabiny nie ruszysz nawet połskrzyni w niektórych nie wyjmiesz bez podniesienia ale takie szumy to zazwyczaj zuzycie łożysk igiełkowych czasem już którejś igiełki brakuje i wtedy stukać bądź lekko zgrzytać zaczyna tak jakby mieliły sie wałki a to najszybciej sprawdzisz spuszczając olej ze skrzyni i trzeba odkręcić od spodu okna i wtedy zobaczysz co lezy na dnie skrzyni a wtedy dopiero podejmować decyzje co dalej robic łożyska igiełkowe w tych skrzyniach zabezpieczają przed nadmiernym uszkodzeniom przy ich rozpadzie bo dają minimalny ruch części na nich pracujących i nie powodują wyłamywania zębów na kołach oczywiście jeżeli wszystko w pore musi byc zdiagnozowane bo w koncu zostana same bieżnie wałków

Opublikowano (edytowane)

a u mnie na 1 i wolnych obrotach rzezi..taki dziwny dość głośny dźwiek. jak dam gazu to cisza. na 4 natomiast po szosie to gwizdze skrzynia. narazie tak jezdze i nie wiem czy cos z tym robic czy jak jezdzi to nie zagladac? a i jak jade po szosie czasem to dziwny dzwiek wydaje takie jakby skwierczenie i jak przytrzymam wajche od zakresow to ustaje jak puszcze to znowu skwierczy. zauwazylem jeszcze dzwine dzwieki chyba z rozdzielacza podnosnika, ktos tez ma to w swojej reni?

Edytowane przez kpiotr
Opublikowano

Jeśli chodzi o pierwszą część pytania to mam identycznie... Choć teraz jak są mrozy to tego jakby to nazwać "rzężenia" nie słychać wcale... gdzieś ktoś mi mówił że też ma tak samo więc myślę że chyba tak jest po upływie parunastu lat pracy... Tak mają i tyle... Ja z tym nic nie robię. Bardziej bym się martwił gdyby na obrotach bądź pod obciążeniem było coś słychać, a tak nie jest i wszystko chodzi dobrze... co do drugiej kwestii- nie mam pojęcia.

Opublikowano (edytowane)

Skąd te informacje że to skrzynia ZF ?? W całym necie nie ma informacji nawet poszlakowych jakoby cos miało wspólnego z Zf

Są to prawdo podobnie autorskie skrzynie Renault lub co gorsza we wspołpracy z MF

W swojej 75-14 nie jestem zadowolny z pracy skrzyni posiada juz duzy luz roboczy stuka przy gaszeniu a bigi mimoze ze nie zgrzytają wchodza dość opornie

Z tą solidnością też bym był ostrożny w 110-54 tarcza spregła ma srednicę jak Zetorze 7045 a wałki sprzęglowe są nie wiele grubsze

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Witam ja mam Aresa 715 i u mnie stała się taka rzecz że w sumie biegi chodzą co drugi do 14 a biegi np 11 to leddwo rusza a wcześniej to z jedenastki ruszał az podrywało ciągnik a np z 12 rusza alegancko ma siłę a już po 14 i nieparzystych biegach pełza ciągnik i do biegu 18 co to może być?

Opublikowano
Dnia 30.12.2017 o 22:20, AleksanderXY napisał:

Były skrzynie ZF.

Na pewno nie w serii 14 i 54

Opublikowano
Dnia 27.10.2012 o 18:07, panczo1922 napisał:

to powiedz mi kolego po czym rozpoznać uszkodzenie tego łożyska...

i jeszcze jedno pytanie skoro sie na tym znasz...

jak ciągnik mi sie rozgrzeje to na wolnych obrotach podczas jazdy słyszę tak jakby szum pod kabiną... gdy jadę szybciej (nie ważne na jakim biegu) to już tego nie słychać... znowu gdy jadę powoli zaczyna szumieć... jak wycisnę trochę sprzęgło i jadę to szumu nie słychać.. na chłopski rozum tak jakby jakieś łożysko oporowe sprzęgła... nie zależnie czy jedzie się do przodu czy do tył to słychać coś takiego... pytłem o to gdzieś w innym temacie i jeden użytkownik mi napisał że ma identyczne objawy i się tym nie przejmuje... ponoć wszystkie renie tak mają... co myślisz o tym??

ten szum to może tzw "tłumik drgań" co znajduje się za sprzęgłem? Nie znam się za bardzo na mechanice ale w zeszłym już roku miałem rozebraną skrzynię w reni 120.54 w drybiazgi, to od razu zwróciliśmy uwagę na ten "tłumik" przy tarczy sprzęgła, może minimalny luz jakiś tam miał ale uznaliśmy z mechanikiem że jeszcze powinno chodzić (koszt z tego co rozmawialiśmy 1300zł). A skrzynia była rozberana bo po rozgrzaniu pojawił się na środku na łączeniu pod spodem spory wyciek, myślało się, że nie będzie przy tym dużo roboty a suma sumarum została rozebrana i przejrzana cała skrzynia (bez tylniego mostu) i wymienione wszystkie uszczelniacze i tarczki z przekładkami, synchronizatory (drogi gips) jeszcze w całkiem dobrym stanie wg mechanika, łożyska jakieś to nie przypominam sobie żeby były wymieniane i koszt naprawy 4tysie cześci brutto + 3 kafle za robotę.. Ale ma niby już chodzić bez żadnej niespodzianki w najbliższych latach tylko dbać o wymiany i tak jak koledzy wspomnieli ze zmianami.. szarpie trochę na 2półbiegu jak się rusza, ale to można zmieniać na niższy/wyzszy połbieg i dopiero zmieniac kierunek jazdy bo koszt wymiany elektrozaworu 1,8tys, będę miał chyba opcję kalibracji tej skrzyni bo znajomy mechanika dorwał sprzet do tego i zobaczymy..

Aha mechanik w trakcie roboty stwierdził, ze skrzynia od nowości nie była ruszana, a co do solidności wykonania to mówił, że teraz już takich materiałów nie używają  na pewno w nowych nh wyglądają te skrzynie w srodku gorzej (wie co mówi bo x lat pracował w serwisie)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v