Skocz do zawartości
dawid464

skrzynia biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dawid464    12

witam

jakiej firmy są skrzynie biegów w ciągnikach renault a w szczególności 120.54 nectra?

czy są bardzo awaryjne i czy są z nimi problemy? jak z częściami do nich ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    464

wiekszosc skrzyn w latach 90-95 to 16x16

w wersjii nectra jak wiadomo jest el-hydr. rewers, czesto elektrozawory odmawiaja juz wspolpracy i z teg owynikaja problemy z jazda,

sama skrzynia jest malo awaryjna, jesli byla zalewana dobrym olejem, glownie chodzi tu o synchronizatory

czesc rocznikow po 94r. byla wyposarzona jak wersja nectra, pomijajac kolor i skore

rada odemnie: polecam poszukac zwyklej 120, nawet z EHR, mozna go latwiej naprawic badz obejsc niz ten rewers el-hydr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Opinia znajomego ślusarza, który często dorabia części do traktorów jest taka, że najczęściej dorabia części właśnie do skrzyń biegów w traktorach Renault. Czy świadczy to o tym, że częściej się psują czy o tym, że źle dobrano wielkość skrzyni biegów do mocy silnika czy może takich traktorów jest najwięcej, albo nie można do nich kupić tych części to już inna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

nie mów o skrzyniach reni jak jej nie widziałeś w środku wszystko proste i masywne nie jak polskie ursusy "badziew" są wsie w polsce gdzie renie to 70-80 % ciągników pow 80 KM tylko nie wszyscy kierujący wiedzą że zmiana z polowych na szosowe musi się odbyć po zatrzymaniu się kół choćby na moment podobnie rewers bo to kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

kolego misiek@ masz racje mialem okazje wdziec skrzynie reni 133.54 i jest to na prawde masywne, i to jest fakt z tym zatrzymaniem, tak samo sie skarzyli niektorzy ze skrzynie od MF 30xx słabe , a wystarczy z A na B na postoju zmieniac jak i polowe szosowe i tez jest skrzynia od fryca bardzo prosta w naprawie szybciej złozyc niz od 360, wiec w różne hałaśliwe opinie co do ciągników bym nie wierzył , samemu zdanie sobie wyrobic lepiej. w mojej okolicy najblizszej pracuje 5renówek i nikt nie narzeka mimo usterek które sam też miałem, oszczędne i wygodne i tyle

Edytowano przez piciaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

Skrzynie z lat 80 i 90 to niemieckie ZF B17.12 w róznych konfiguracjach jesli chodzi o dzwignie zmiany biegów.

post-4406-0-83674900-1350924623_thumb.jpg

Edytowano przez erwin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

kolego picaj sam kupowałem renie u was w wielkopolsce bo u nas mały wybór a waszych stronach większy u handlarzy ale lubię renię jak mam wsiąść do ursusa to jak za karę kolega sprzedał u-1614 a kupił 155,54 i mówi że aż szkoda wysiadać z niego tak miło się pracuje i myśli nad drugą renią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wenicjusz    0

Witam

Ja dłubałem w skrzyniach reni w lat 80.

Co moge powiedzieć?

W jednym modelu (mój przykład niech będzie 981-4S) występują 3 pasy trybów do 1 biegu. skrzynia wykonana jest z bardzo twardego metalu - przecinak można połamać.

Powód dorabiania trybów - brak dostepności zamienników, mało używek i astronomiczne ceny w serwisie CLAAS.

Najczęstszy powód kosztownych awarii poza przełańczaniem rewersu w czasie jazdy to rozsypane łożysko igiełkowe i jazda mimo że coś puka..

Fajnie się jeździ reniami, ale ja gustuję w Fergusonach bo dużo części używanych a nowe pasują w dużej części od polskich (licencyjnych) Ursusów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Witam

Ja dłubałem w skrzyniach reni w lat 80.

Co moge powiedzieć?

W jednym modelu (mój przykład niech będzie 981-4S) występują 3 pasy trybów do 1 biegu. skrzynia wykonana jest z bardzo twardego metalu - przecinak można połamać.

Powód dorabiania trybów - brak dostepności zamienników, mało używek i astronomiczne ceny w serwisie CLAAS.

Najczęstszy powód kosztownych awarii poza przełańczaniem rewersu w czasie jazdy to rozsypane łożysko igiełkowe i jazda mimo że coś puka..

Fajnie się jeździ reniami, ale ja gustuję w Fergusonach bo dużo części używanych a nowe pasują w dużej części od polskich (licencyjnych) Ursusów.

Pozdrawiam

to powiedz mi kolego po czym rozpoznać uszkodzenie tego łożyska...

i jeszcze jedno pytanie skoro sie na tym znasz...

jak ciągnik mi sie rozgrzeje to na wolnych obrotach podczas jazdy słyszę tak jakby szum pod kabiną... gdy jadę szybciej (nie ważne na jakim biegu) to już tego nie słychać... znowu gdy jadę powoli zaczyna szumieć... jak wycisnę trochę sprzęgło i jadę to szumu nie słychać.. na chłopski rozum tak jakby jakieś łożysko oporowe sprzęgła... nie zależnie czy jedzie się do przodu czy do tył to słychać coś takiego... pytłem o to gdzieś w innym temacie i jeden użytkownik mi napisał że ma identyczne objawy i się tym nie przejmuje... ponoć wszystkie renie tak mają... co myślisz o tym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masfer5455    6

takie gdybanie co ci szumi to takie macanie po ciemku jeżeli masz zamiar tym jeździć nadal to proponuje to rozebrać ale roboty przy skrzyni trochę jest bez podniesienia kabiny nie ruszysz nawet połskrzyni w niektórych nie wyjmiesz bez podniesienia ale takie szumy to zazwyczaj zuzycie łożysk igiełkowych czasem już którejś igiełki brakuje i wtedy stukać bądź lekko zgrzytać zaczyna tak jakby mieliły sie wałki a to najszybciej sprawdzisz spuszczając olej ze skrzyni i trzeba odkręcić od spodu okna i wtedy zobaczysz co lezy na dnie skrzyni a wtedy dopiero podejmować decyzje co dalej robic łożyska igiełkowe w tych skrzyniach zabezpieczają przed nadmiernym uszkodzeniom przy ich rozpadzie bo dają minimalny ruch części na nich pracujących i nie powodują wyłamywania zębów na kołach oczywiście jeżeli wszystko w pore musi byc zdiagnozowane bo w koncu zostana same bieżnie wałków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

a u mnie na 1 i wolnych obrotach rzezi..taki dziwny dość głośny dźwiek. jak dam gazu to cisza. na 4 natomiast po szosie to gwizdze skrzynia. narazie tak jezdze i nie wiem czy cos z tym robic czy jak jezdzi to nie zagladac? a i jak jade po szosie czasem to dziwny dzwiek wydaje takie jakby skwierczenie i jak przytrzymam wajche od zakresow to ustaje jak puszcze to znowu skwierczy. zauwazylem jeszcze dzwine dzwieki chyba z rozdzielacza podnosnika, ktos tez ma to w swojej reni?

Edytowano przez kpiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Jeśli chodzi o pierwszą część pytania to mam identycznie... Choć teraz jak są mrozy to tego jakby to nazwać "rzężenia" nie słychać wcale... gdzieś ktoś mi mówił że też ma tak samo więc myślę że chyba tak jest po upływie parunastu lat pracy... Tak mają i tyle... Ja z tym nic nie robię. Bardziej bym się martwił gdyby na obrotach bądź pod obciążeniem było coś słychać, a tak nie jest i wszystko chodzi dobrze... co do drugiej kwestii- nie mam pojęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

ja tez nie zamierzam z tym walczyć bo w niczym nie przeszkadza. irytuje bardziej właśnie ten rozdzielacz...ja sie moze regeneruje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    9

Skąd te informacje że to skrzynia ZF ?? W całym necie nie ma informacji nawet poszlakowych jakoby cos miało wspólnego z Zf

Są to prawdo podobnie autorskie skrzynie Renault lub co gorsza we wspołpracy z MF

W swojej 75-14 nie jestem zadowolny z pracy skrzyni posiada juz duzy luz roboczy stuka przy gaszeniu a bigi mimoze ze nie zgrzytają wchodza dość opornie

Z tą solidnością też bym był ostrożny w 110-54 tarcza spregła ma srednicę jak Zetorze 7045 a wałki sprzęglowe są nie wiele grubsze

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paluch199    0

Witam ja mam Aresa 715 i u mnie stała się taka rzecz że w sumie biegi chodzą co drugi do 14 a biegi np 11 to leddwo rusza a wcześniej to z jedenastki ruszał az podrywało ciągnik a np z 12 rusza alegancko ma siłę a już po 14 i nieparzystych biegach pełza ciągnik i do biegu 18 co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×