Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale w patentach z rurką musisz praktycznie zatkać dolot żeby wytworzyć odpowiednie podciśnienie, przy mikserze są straty mocy ograniczone do minimum. W silnikach z turbo montuje się reduktor i mikser z kompensacją i mamy zasilanie za turbiną,

Opublikowano

Polacy są mistrzami w oszczędzaniu większość aut benzynowych u nas jest zagazowanych i tu są oszczedności , ale gaz w ciężarówkach u nas nie zdaje egzaminu nikt tego nie stosuje na wiekszą skale, z tego co wiem są takie byki w australji. Gaz jest tylko paliwem pomocniczym wieć i tak tzreba tankować ON, tym bardziej ze idzie kryzys i ON bedzie tanszy więc nie widze sensu w montażu takiej instalacji. Chyba ze dla kolorytu parku maszynowego ;)

 

jak sobie teraz wyobraze takiego mietka na gazie co pali gume na mieście :) to widze sens zadawania sobie trudu :)

Opublikowano (edytowane)

A co myślicie o CNG, pamiętacie ursusa 4512 na gaz ziemny z butlami na dachu, trzeba by było sie doinformować. Spalanie teoretycznie mniejsze.

 

1993 – wprowadzenie do produkcji ciągnika Ursus 5314 i 5312 o mocy 72 KM, wyprodukowano 11 tys. sztuk ciągników, wystawienie na targach Polagra ’93 przez IBMER wspólnie z Ośrodkiem Rozwoju Wyrobów ZPC Ursus dwóch ciągników Ursus 4512, których jeden został przystosowany do zasilania gazem propanowo-butanowym (LPG), a drugi sprężonym gazem ziemnym (CNG)

z wiki B)

Edytowane przez dawidursus323
Opublikowano

matek trochę nie masz racji co do ciężarówek. W listopadzie odbierał u mnie zboże Tirem i miał gaz założony. Był bardzo zadowolony. Moc zwiększyła się o 20-30%

Spalał 25% gazu. Gość był bardzo zadowolony.

Najciekawsza że na stacjach jak taknuję dużo ludzi nie wieży żę on na gaz jeździ.

Opublikowano (edytowane)

A tak wygląda instalacja gazowa w moi 820 http://www.agrofoto...._957_180941.jpg http://www.agrofoto....1_957_64785.jpg

To działa jak pierwsze instalacje do osobówek ,tylko że butla jest od kuchenki (ale można zamontować oryginalną na LPG i jeździć na CPN aby tankować ) butla wystarcza na tyle ile odkręcisz gaz (pierwsza starczyła na 3 godziny ciężkiego talerzowania,przy spaleniu 15l ON) talerzowałem o jeden bieg wyżej jak zawsze,a mocy pod pedałem było jak na 90koni silnik ani na moment nie spadł z obrotów, temperatura wody w normie. teraz po fachowych wskazówkach producenta,(taka ilość gazu była dawką maksymalną lecz nie potrzebną) butla starcza na 6-7 godzin na butli zaoszczędzam około 20l ON,a silnik ma dalej sporo mocy,jestem pod wrażeniem osiągów uzyskanych na gazie (dodam że to sam propan)

Co ważne instalacja nie ingeruje w przestawianie dawki ON ani innych rzeczy z zapłonem (chociaż gazownik sugerował że niekiedy należy lekko opóźnić zapłon dla lepszego spalania)

Moim zdaniem to super alternatywa dla montowania turbo które jest kosztowne i nie gwarantuje oszczędności a na gazie moc ciągnika możesz sam regulować poprzez dawkę gazu.

Silnik wręcz łapie lepsze życie na gazie ciszej pracuje i ma więcej mocy, co do kosztów założenia to są znikome bo sam montowałem jedyny koszt to zakup pianki do sprawdzenia szczelności instalacji gazowej (bo było lekko czuć gaz)następnie korek 3/8 cala aby zaślepić wejście na sprężarkę w kolektorze ssącym no i zakup filterka do sprężarki reszta montażu z własnych środków , tym samym zaoszczędziłem 1000 zł bo tyle producent liczy sobie za montaż u klienta , koszta zakupu zestawu do samodzielnego montażu to 1500 zł.



    •  

    [*]



      •  


      •  

Edytowane przez S-Piotr
Opublikowano (edytowane)
:) Nareszcie sie komuś udało to zrobić :D Jesteś pewnie jedynym użytkownikiem agrofoto który ma ciągnik na gaz ;) Jestem pod wrażeniem, życzę ci długiej i bezawaryjnej pracy tej instalacji i oczywiście ciągnika B) Edytowane przez kamil496
Opublikowano

Dałeś tyle? 1500zł. Daj linka co jest w zestawie bo nie widzę tu więcej niż 500zł wraz z butlą. Butla od kuchenki do góry nogami to niestety nie wypał, w zbiornikach jest strasznie dużo śmieci i bez przerwy zapycha filtr gazu. Lepiej ją położyć na bok, kurkiem lekko w dół.

Opublikowano (edytowane)

Dałeś tyle? 1500zł. Daj linka co jest w zestawie bo nie widzę tu więcej niż 500zł wraz z butlą. Butla od kuchenki do góry nogami to niestety nie wypał, w zbiornikach jest strasznie dużo śmieci i bez przerwy zapycha filtr gazu. Lepiej ją położyć na bok, kurkiem lekko w dół.

Już pisałem że takie mocowanie butli jest dlatego takie że w rusku nie ma miejsca na inne ,syf z butli jest do opanowania (stawiam butle do góry nogami aby śmieci opadły a następnie wypuszczam troszkę gazu) Cena zestawu jest ceną zakupu od producenta i faktycznie koszty elementów składowych to może 500zł ale patentem producenta jest układ sterowania (sterownik) który włącza dawkę gazu na zaprogramowanych obrotach silnika i sygnalizuje brak gazu lub przegrzanie parownika. 1500zł wydałem na sprawdzone wypraktykowane elementy które po zamontowaniu do ciągnika od razu pasowały i co najważniejsze prawidłowo zadziałały ,mógł bym kupić jakieś składniki za 500zł i zaraz je wywalić bo okazały się nie takie lub co gorsze doprowadzić do awarii silnika,i uważam jedną zasadę że szkłem tyłka nie podetrzesz.

PW już jest dostępne.

Edytowane przez S-Piotr
Opublikowano

Śmiga rewelacyjnie, teraz po dopracowaniu dawki gazu(LPG) butla wystarcza nawet na 20godzin pracy ciągnika i dalej utrzymuje potrzebną moc, W ekstremalnych pracach (talerzowanie) jeszcze nigdy nie miałem tak z X-owanej talerzówki (Polska ciągana 3,2m) a rusek ciągną ją bez dymka z komina.I w transporcie też spora poprawa zestaw http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/225396-zestaw/ ciągną nie umierając pod każdym wzniesieniem,

Opublikowano

Odświeżam temat 

Jestem po kolejnym roku pracy ciągnika na wspomaganiu LPG (350godzin),wszystko pracuje jak trzeba.Było parę osób zainteresowanych założeniem ,ale,ale ale, tylko jeden się pokusił do C360 założył, i jego dziwienie było przeogromne gdy swoje gliniaste pola ponownie mógł orać pługiem 3skibowym. I ja też nie oszczędzałem swojego pługa założyłem lemiesze dłuższe (M24) z dokręcanymi dziobami,"rusek" poszedł w orkę nie odczuwając dodatkowych oporów.

Opublikowano

Ja mam w NH z turbiną. Mam już z 2 lata i jak mi braknie to szybko na stacją zajeżdżam o spadek mocy jest odczuwalny. Po za tym jak braknie mi gazu to z ciągnika robi sie mół, bo mam inny wałek rozrządu dostosowujący silnik do norm.

A w przyszłym roku myślę o założeniu do Case MX 150 gazu. Ale tu bym pokusił się na wtrysku.

Opublikowano

Na wtrysku z czego weżniesz sterowanie ? 

I jak założysz butlę oryginalną LPG (nie kuchenkowa nie wózkowa) powinno się zalegalizować taką instalację (jak w samochodzie wpis do dowodu rejestracyjnego) i przeglądy są droższe, dlatego mam wózkową na przegląd z nią nie jadę.

Na bednarach rozmawiałem z firmą od czip tuningu ciągników,słyszeli o lpg w ciągnikach ale jeszcze nie robili takich testów,mieli podjąć temat.

Opublikowano

Jeśli ma silnik z common rail, to sterowanie wtryskiem nie jest chyba takim problemem, bo dane z komputera jakieś są. Gorzej w wersji "analogowej", bo koszt adaptacji może przekroczyć wieloletnie oszczędności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v