Skocz do zawartości
18mateo18

instalacjia gazowa mtz

Polecane posty

18mateo18    0

Witam

Co wy sądzicie o tym aby do mtz włożyć instalacjię gazową

 

Witam

Co wy sądzicie o tym aby do mtz włożyć instalacjię gazową

spalanie 30%gazu a 70 % ropy oraz wzrost momentu obrotowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

moim zdaniem nieoplacalne, kosztow bardzo nie obnizysz . MTZ i tak malo pali chyba ze pracuje u Ciebie dzien i noc. A po za tym nie odwazylbym sie zalozyc gazu w ciagniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zzk    2

Zależy jaka cena instalacji i ile tego momentu wzrośnie - bo może warto jak pojedzie bieg wyżej i niższe obroty silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    2

Widziałem coś podobnego zamontowane w C-360 z tym, że tam zasilanie ON było całkowicie zastąpione przez LPG i wykonane na własną rękę w domu. Sprawa problematyczna, bo trzeba było zainstalować iskrowy układ zapłonowy i zastosować kilka przeróbek, ale o dziwo ten ciągnik jeździł. Więc nie jest to rzeczą niemożliwą. Jeśli instalacja będzie wykonana przez fachową firmę, koszt 2400 wydaje się do ogarnięcia, a efekt może być zadowalający. Jeśli ktoś się zdecyduje czekam na relacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam- jeżeli to by było takie dobre, to by i w samochodach jak i w ciągnikach było popularne, i prawie masowo montowane, osobiście uważam że silnik straci na mocy, pomimo że będzie może lepszy moment obrotowy.Specjalnie nie słyszałem żeby tego typu silniki a już w ciągnikach były napędzane na LPG :( Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Zrywny to z pewnością...jak dmuchnie :D

 

Zawsze były o to obawy, ale patrząc z perspektywy czasu nie słyszałem aby butla od LPG wybuchła (oczywiście przy normalnej eksploatacji).

 

 

Instalacja w ciągniku artykuł : http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/jazda-na-gazie-8230-moze-sie-oplacic,39077.html a niedawno widziałem ciężarówkę z instalacją gazową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly86    17

Ciekawy temat ale czy faktycznie zda egzamin taka instalacja? Rusek maszyna nie do zajechania! Napewno na CPN by się żdziwili, podjeżdżasz i poproszę do pełna LPG :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

W top gear było, że na wyspach rolnicy sami sobie mogą produkować gaz to czemu by nie tankować nim ciągników XDD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam-jak widać technika idzie do przodu, no i dobrze tylko to będzie pewnie dobre dla nowszego typu i modelu silników :blink: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marlik20    3

ciężarówki z LPG jeżdżą od jakiegoś czasu, jesli jest ktoś ciekawy można poszukać na wagaciezka.com jak to wygląda, na forum również jest scania R zasilana LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    2

Kolos ty nie jesteś z okolic nidzicy?

Bo słyszałem że w Janowie jest c-360 w gazie

 

Nie kolego, z okolic Żywca;)

 

Do samochodów osobowych z silnikami diesla już dawno można było pakować LPG, ale mało kto się na to decydował, bo instalacja była kosmicznie droga, a ekonomicznie w porównaniu do ON żadna rewelacja.... no i serwis w razie draki ciężki. Ale skoro samochody mogą na tym śmigać, to dlaczegóż ciągniki miały by odmawiać innego "papu" niż ON:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Witamy na AF i pozdrawia Bielsko :) . Do wózka rak z silnikiem 30-ki montowano lpg tak samo do perkinsów. W raku wykręcali pompę wtryskową zostawał regulator obrotów zakładali przerywacz i latało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam -czytając link który wstawił Sadek,jest on bardzo ciekawy i godny uwagi ,opisują to w samych superlatywach, jednak cena montażu z rzędu 6 tys.zł wydaje się być wysoka dla przeciętnego rolnika ,jest to na pewno opłacalne ,ale w naprawdę dużych gospodarstwach, oraz do ciągników dużej mocy które dużo pracują z porządnymi maszynami, to i w krótkim czasie taka inwestycja się zwróci bo powiedzmy przeciętny Kowalski który w roku wypali 200litrów napędu w jakimś małym traktorku to dla niego taka inwestycja to podwojenie wartości ciągnika :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

no ale przeciętny Kowalski który ma około 30-40ha i wypala 3-4 tys l ropy to może powinien się nad tym zastanowić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×