Skocz do zawartości
18mateo18

instalacjia gazowa mtz

Polecane posty

18mateo18    0

Witam

Co wy sądzicie o tym aby do mtz włożyć instalacjię gazową

 

Witam

Co wy sądzicie o tym aby do mtz włożyć instalacjię gazową

spalanie 30%gazu a 70 % ropy oraz wzrost momentu obrotowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1856

moim zdaniem nieoplacalne, kosztow bardzo nie obnizysz . MTZ i tak malo pali chyba ze pracuje u Ciebie dzien i noc. A po za tym nie odwazylbym sie zalozyc gazu w ciagniku.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zzk    2

Zależy jaka cena instalacji i ile tego momentu wzrośnie - bo może warto jak pojedzie bieg wyżej i niższe obroty silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Jedz z pola na cpn żeby zatankować...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

butla z propanem + ktoś zaprzyjaźniony na stacji CPN


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    2

Widziałem coś podobnego zamontowane w C-360 z tym, że tam zasilanie ON było całkowicie zastąpione przez LPG i wykonane na własną rękę w domu. Sprawa problematyczna, bo trzeba było zainstalować iskrowy układ zapłonowy i zastosować kilka przeróbek, ale o dziwo ten ciągnik jeździł. Więc nie jest to rzeczą niemożliwą. Jeśli instalacja będzie wykonana przez fachową firmę, koszt 2400 wydaje się do ogarnięcia, a efekt może być zadowalający. Jeśli ktoś się zdecyduje czekam na relacje.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    48

Witam- jeżeli to by było takie dobre, to by i w samochodach jak i w ciągnikach było popularne, i prawie masowo montowane, osobiście uważam że silnik straci na mocy, pomimo że będzie może lepszy moment obrotowy.Specjalnie nie słyszałem żeby tego typu silniki a już w ciągnikach były napędzane na LPG :( Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    518

Zrywny to z pewnością...jak dmuchnie :D

 

Zawsze były o to obawy, ale patrząc z perspektywy czasu nie słyszałem aby butla od LPG wybuchła (oczywiście przy normalnej eksploatacji).

 

 

Instalacja w ciągniku artykuł : http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/jazda-na-gazie-8230-moze-sie-oplacic,39077.html a niedawno widziałem ciężarówkę z instalacją gazową.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly86    17

Ciekawy temat ale czy faktycznie zda egzamin taka instalacja? Rusek maszyna nie do zajechania! Napewno na CPN by się żdziwili, podjeżdżasz i poproszę do pełna LPG :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

W top gear było, że na wyspach rolnicy sami sobie mogą produkować gaz to czemu by nie tankować nim ciągników XDD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    48

Witam-jak widać technika idzie do przodu, no i dobrze tylko to będzie pewnie dobre dla nowszego typu i modelu silników :blink: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marlik20    3

ciężarówki z LPG jeżdżą od jakiegoś czasu, jesli jest ktoś ciekawy można poszukać na wagaciezka.com jak to wygląda, na forum również jest scania R zasilana LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    2

Kolos ty nie jesteś z okolic nidzicy?

Bo słyszałem że w Janowie jest c-360 w gazie

 

Nie kolego, z okolic Żywca;)

 

Do samochodów osobowych z silnikami diesla już dawno można było pakować LPG, ale mało kto się na to decydował, bo instalacja była kosmicznie droga, a ekonomicznie w porównaniu do ON żadna rewelacja.... no i serwis w razie draki ciężki. Ale skoro samochody mogą na tym śmigać, to dlaczegóż ciągniki miały by odmawiać innego "papu" niż ON:)


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Witamy na AF i pozdrawia Bielsko :) . Do wózka rak z silnikiem 30-ki montowano lpg tak samo do perkinsów. W raku wykręcali pompę wtryskową zostawał regulator obrotów zakładali przerywacz i latało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

Do PL dopiero to wchodzi a w Holandii jest normalne że w skakance jest ON+LPG

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    48

Witam -czytając link który wstawił Sadek,jest on bardzo ciekawy i godny uwagi ,opisują to w samych superlatywach, jednak cena montażu z rzędu 6 tys.zł wydaje się być wysoka dla przeciętnego rolnika ,jest to na pewno opłacalne ,ale w naprawdę dużych gospodarstwach, oraz do ciągników dużej mocy które dużo pracują z porządnymi maszynami, to i w krótkim czasie taka inwestycja się zwróci bo powiedzmy przeciętny Kowalski który w roku wypali 200litrów napędu w jakimś małym traktorku to dla niego taka inwestycja to podwojenie wartości ciągnika :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

no ale przeciętny Kowalski który ma około 30-40ha i wypala 3-4 tys l ropy to może powinien się nad tym zastanowić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez ursusek94
      witam, podpiąłem do mtz pług 4x35 w celu sprawdzenia czy podnośnik trzyma, podniosłem i tak z pół godziny trzymał i zaczął powoli opadać, ale tym sie nie martwię, po jakimś czasie zauważyłem olej pod siłownikiem, co znaczy że cieknie pewnie na uszczelniaczu, co znaczy że musze wymieniać uszczelniacz? no i jeszcze olej cieknie dużo mocniej z pompy hydraulicznejz lewej strony, co sie dzieje, czy to jest normalne w mtz? jakiego oleju używacie do hydrauliki w swoich MTZ? zakładam nowy temat o hydraulice bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. proszę o szubką pomoc, bo zaraz w pole trzeba ruszać.
    • Przez marekw1980
      Witam. Jeszcze jeden temat wskaźnika paliwa. Wymienilem  zegar i pływak. I reakcja żadna w sumie. Albo czasem wskakuje na opór  albo leży na 0.
      Na przewodach napięcie 12 v przy pływaku i liczniku też. 
      Poproszę o jakieś porady. 
      Może ktoś schemat posiada
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez ceston
      Witam w sobote podczas prasowania przestal dzialac mi obrotomierz ale tylko wskazowka bo cyfrowy licznik godzin i predkosci dziala. Przestal dzialac takze nawiew i wskazowka od ladowania stoi w miejscu. Chcialem sie zapytac czy jest cos co laczy te awarie zeby wiedziec gdzie zaczac.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.