Skocz do zawartości

MTZ-82 - wyciekający olej w przedziale sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkopię troche temat. Otóż mój rusek mnie trochę niemile zaskoczył. Ponad miesiąc temu przy okazji remontu skrzyni, zrobiłem również wyciek ze skrzyni pośredniej wymienione uszczelniacze na wałku sprzęgłowym, oraz oring na tulejce od napędu pompy hydrauliki który dodatkowo posmarowałem sylikonem, i przykręciłem śrubę na klej do połączeń gwintowanych. Wszytko fajnie pięknie aż do wczoraj kiedy to po skończonej robocie odstawiłem go do garażu, a tu znów kapie oliwa ze skrzyni nie dużo kilka kropel ale jednak :( Przez ten czas zrobiłem może z 50 mth. I teraz moje pytanie czy jest tam coś jeszcze do wymiany? Czy znowu puściło na tej tulejce od napędu pompy?

Opublikowano (edytowane)

Haha dobre tego jeszcze nie słyszałem, ale tak poważnie to wolał bym to zrobić, bo ubytek oleju ze skrzyni może doprowadzic do grubszej awarii niż tylko wymiana głupiego uszczelniacza. Poza tym póki co jest suchy, i ten wyciek tylko psuje efekt :D

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano (edytowane)

Oring i tulejke po rozpołowieniu na sprzęgle wymienisz w 5 minut, ponoć da się to nawet zrobić bez rozpoławiania od spodu okienkiem rewizyjnym. Tulejkę też będziesz wymieniał? Bo ja chyba też muszę ją wywalić bo zmiana oringu pomogła na chwilę, i tak myślę że może właśnie ta tuleja jest do wywalenia. Jak już się na dobre ogarnę z robotą, to zajrzę od spodu czy da się to zrobić na skróty, bo nie chce mi się go specjalnie rozpoławiać.

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano

Wymieniałem to rok temu nie wiem jakim cudem miało by sie to udać bez rozjechania go na pół, jak tam od dołu ciężko sprzęgło wyregulować a co dotać się to tej tulejki 

Opublikowano

Mniejsze w jakim sensie? Ja do swojego musiałem kupić wysprzęglik i tarczę od 82, bo takie tylko pasują. 

Z katalogu wynika, że MTZ 50 miał 2 typy sprzęgła, ale 550 wydaje mi się, że miał już te "normalne".

Opublikowano

550 ma normalne sprzęgło tak zwany Stary typ na te małe sprężyny i jeśli wycągniesz oś wysprzęglika z łapkami to jest możliwość wsadzenia ręki ale trzeba mieć dość chudą ręke a najlepiej do wsadzenia tam tulejki  to by się przydał jakiś nastolatek (10-12lat ) który bez problemu włożył by tam ręke i wsadził tulejke i przykrecił palcami śrube a potem tylko dociągnąć

Opublikowano (edytowane)
Dnia 12.09.2012 o 21:43, Gores napisał:

Na pewno masz do wymiany to co jest zaznaczone czerwonymi strzałkami a i moze ten wałek oznaczony na zielono w załączonym pliku.Jak będziesz składał dobrze posmaruj to silikonem bo szkoda twoich nerwów żeby za rok to znowu robić i zobacz czy nie masz luzu na tych łożyskach. Powodzenia

A co do rozjeżdżania to nie jest tak strasznie jak sie wydaje jak myslisz go sobie zostawić to sie nawet przyzwyczaić do takich akcji uroki tej marki 

 

Koledzy u mnie w mtz Kiedy dokrece śrubę trzymającą tulejke pompy hydraulicznej ta duża gruba podkładka jest luźno czy tak powinno być czy ma być to dociągnięte? 

Edytowane przez przemo1990
Opublikowano
22 godziny temu, przemo1990 napisał:

 

Koledzy u mnie w mtz Kiedy dokrece śrubę trzymającą tulejke pompy hydraulicznej ta duża gruba podkładka jest luźno czy tak powinno być czy ma być to dociągnięte? 

ma być dociągnięte na śrubke przychodzi podkładka sprężynowa i podkładka poszerzana która trzyma tulejke

Opublikowano
Dnia 11.12.2018 o 22:40, Skoczek1994 napisał:

Oring i tulejke po rozpołowieniu na sprzęgle wymienisz w 5 minut, ponoć da się to nawet zrobić bez rozpoławiania od spodu okienkiem rewizyjnym. Tulejkę też będziesz wymieniał? Bo ja chyba też muszę ją wywalić bo zmiana oringu pomogła na chwilę, i tak myślę że może właśnie ta tuleja jest do wywalenia. Jak już się na dobre ogarnę z robotą, to zajrzę od spodu czy da się to zrobić na skróty, bo nie chce mi się go specjalnie rozpoławiać.

W pięć minut powiadasz... No niestety, 5 minut to się spawa coś do niej żeby można było ją wyciągnąć... A potem 15 minut kombinowania żeby wyszła.

Opublikowano (edytowane)

Czy jest możliwość żeby od strony sprzęgła wyciekał olej hydrauliczny ze zbiornika ? Z tego co piszecie  wynika że tylko ze skrzyni  może wyciekać tymi uszczelnieniami.

U mnie mam wyciek oleju ze zbiornika właśnie w obudowę sprzęgła 

czy tą zaznaczoną srubą może cieknąć olej ze zbiornika hydraulicznego?

 

skrzynia MTZ.jpg

Edytowane przez morganix
dolacznie zdjecia
Opublikowano (edytowane)

Tam jest tulejka i oring z tego co pamiętam. Bardzo możliwe że tam leci. Tylko że to będzie olej ze skrzyni biegów. O ile uda Ci się wydobyć tulejkę to da się to uszczelnić bez rozbierania przy skrzyni albo zdejmowania zbiornika oleju.

Edytowane przez michal1993

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v