ZetorRolnik85

Czy Wielton to dobra firma?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Zastanawiam sie nad zakupem przyczepy Wielton 8 ton.Ta firma jest dobra? Bo znajomy kupił 10 tonową i bardzo chwali.Mam też na mysli pronara ale nie wiem jakie ceny teraz chodza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niciex    14

Osobiście nie miałem styczności z ta przyczepą ale słyszałem że dobra.2 znajomych ma i sobie chwali.Osobiście stykalem sie z wieltonem ale jako naczepami do ciężarowych i jestem zadowolony.Chociaz pewnie naczepy a przyczepy rolnicze to co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes1352    14

Ja mam 2 z wieltona 10 tonowe. I bardzo dobre przyczepy. Dobre też z ,, Zesław"


Moje sprzęciki: New holland t7.270 , t6090pc, t5060 edc, t6020plus, t6050plus, Fendt 410 vario , Claas Arion 640 cebis oraz Massey Fergusson 255, Ursus c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmen    20

Jak będziesz kupował 8 tonową to weź koniecznie lepsze ogumienie, takie jak w 10tlach, bo w standardzie to szajs, poza tym borty się wyginają, ale podobno już teraz robią mocniejsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

Dokładnie w Wieltonie podobno burty się wyginają i zastanawiam czy w ogólnym rozrachunku nie lepiej wybrać Metal-Techa bądź Zasławia. Zresztą te 3 marki według mnie przodują w produkcji polskich przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    462

Ja bym Ci osobiście polecił Zasława, to jest dawny Autosan a to już dużo mówi. Chociaż Wielton do najgorszych też nie należy. Wybór należy do Ciebie, ale na twoim miejscu wybrałbym Zasława.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2320

Mam wieltona 10t wszystko w porzadku tylko przy tylnej burcie koło słupka potrafi przepuszczać rzepak wystarczy dac uszczelke. Co do wyginających sie burt chyba trzeba skrecic bardziej śrubę bo u siebie czegos takiego nie zauważyłem. Dobra przyczepa choć jak bym teraz mial brać to firmy Oehler ma szeroką plandekę na całą burtę i nie zacieka woda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikursus    21

Wielton jest dobrą firmą jednak wybierałbym z Zasława i Metal Techu z Mirosławca do tych przyczep mam pełne zaufanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes1352    14

Tak Zasław to dobra firma :). Jako użytkownik 3 ich przyczep mogę powiedziec że są bardzo dobre. A co do wieltona to tak jak pisałem wcześniej posiadam 2 wieltonki szczelne są ale ich wykonanie na burtach nie jest zadowalające ale nie są złe przyczepy :)


Moje sprzęciki: New holland t7.270 , t6090pc, t5060 edc, t6020plus, t6050plus, Fendt 410 vario , Claas Arion 640 cebis oraz Massey Fergusson 255, Ursus c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    5

Przemyśl sobie 10tkę z MT z Mirosławca. Burty masz niemieckiej firmy Bowa. Nic sie nie wygina. Burty malowane są proszkowo, więc bardziej odporne na zarysowania. Nie ma uszczelek gumowych więc coroczna wymiana Ci odpada. Jest szczelna na rzepak. Ma oświetlenie ledowe. Fajny kosz koła zapasowego, taki który wyjeżdża poza obrys przyczepy. Możesz to zobaczyć na stronce metaltech.com.pl. Tu masz namiary na dealerów,http://metaltech.com.pl/Przedstawiciele-Lubelskie.html

spytaj handlowców którą Ci polecą i dlaczego.

 

Pozdr.

 

Buuz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz48    3

Podobno Wielton zmodernizował wszystkie swoje przyczepy od 6 do 14 ton. Miały swoją premier w Bednarach.

Maja inny burty i większą liczbę zawiasów. Takie informacje niedawno zdobyłem.

Oglądałem 8 tonową w Bednarach i zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Myśle o zakupie przyczep i biorę pod uwagę Wieltony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    582

Ja kupiłem WIELTONY 2 sztuki w czerwcu 12 ton. Fajne przyczepy ale mają poważny problem z burtami. Rozginają się i pszenica się sypie. Na dwóch jest to samo. Musiałem pianować w polu.

I z tego co słyszę to nie tylko u mnie na 12. i 14 też widziałem opianowane.

Mają więcej zawiasów ale są nie dokładnie zrobione na dolnych zamkach. Mają przyjechać z Wieltola i je zabrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Mój 4 letni Metal-tech DB 8000 w dalszym ciągu jest idealnie szczelny, w każdej chwili można zasypać go rzepakiem i nie ma mowy aby cokolwiek wyleciało :) Burty idealnie proste. opony pomimo że standardowe (nalewki) sprawują się bez zarzutów.

O jednej rzeczy trzeba pamiętać: jeśli przyczepa była garażowana pod chmurką podczas deszczu, należy ostrożnie otwierać burty, wewnątrz paki potrafi być kilkadziesiąt litrów wody :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja teraz stoję przed dokonaniem zakupu 2 nowych przyczep 14 tonowych. teraz tylko muszę dokonać wyboru i właśnie dlatego tutaj jestem. Które bardziej polecacie ? Wielton czy MetalTech?

Powiem wam co przemawia do mnie za daną marką:

-Wielton na jedną połowę burty ma aż 5 zatrzasków (na dole do dolnego otwierania burt) zapobiega to wyginaniu się uchwytów ;) (mój kuzyn ma taką 14 jeżdżącą na budowie i burt już zamkną nie idzie ;/)

-Wielton znana marka w produkcji naczep myślę ze wykorzystali to doświadczenie w produkcji przyczep typu agro.

-MetalTech znana firma która sprzedaje tych przyczep bardzo dużo. Chwali się ich niezawodność i jakość wykonania.

 

Co wy możecie powiedzieć na temat tych 2 firm?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    582

Ja mam Wieltona ale 12. I mam poważny problem z burtami. Są nie szczelne i zboże sypie się. Prawdopodobnie do fabryki wrócą.

W 14 ten problem nie występuję bo ma słupek na środku. Burty są całkiem inaczej robione.

Z jakości wykonanie , po za tym szczegółem to nie mam zastrzeżeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    5

Nie zatrzasków a uchwytów zamka centralnego, ale wiemy o co chodzi. Tak więc mogą sobie tych "zatrzasków" wspawać w burtę co 20cm i nadal bedzie skrzynia "ciekła" .

Podstawą przyczepy jest rama. W MT ramy są na zamkniętym profilu i rama podczas jazdy po ciężkim terenie nie "pracuje" a co za tym idzie nie ma żadnych sił które działają na skrzynię i dzieki temu skrzynia w DB nie rozszczelnią się mimo czterech "zatrzasków". Wielton ma po 6 na stronę i jak słyszysz sa nadal problemy. Wielton robi bardzo dobre naczepy i to trzeba im oddać. Ale w rolnictwie widać braki w doswiadczeniu. Metaltech produkuje przyczepy rolnicze od 20 lat i to doswiadczenie widac podczas pracy w polu.

Ale ...wybór należy do Ciebie. to Twoje pieniążki wiec wydaj je rozsądnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

O wieltonie wyżej jest kilka postów, co do ramy i osi nie ma nic do zarzucenia, ale burty w tym przypadku według mnie dyskwalifikują tą przyczepę.

Mam 2 Metaltechy 12 tonowe, jedna na tandemie ma 7 lat, druga 2-osiowa jest po jednym sezonie.

Burty są tak szczelne, że woda stoi, puki jej nie otworzysz, praktycznie zero korozji, jedynie w miejscach gdzie lakier jest odrapany. Jak do tej pory nie miała u mnie żadnej awarii. Z minusów to mogę wymienić 2 rzeczy - pod obciążeniem buja się na boki i w tej starszej trzeba użyć sporo siły aby zamknąć boczne burty. Teraz gdybym miał kupować kolejne przyczepy to też byłby to MT.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
derdziaj    0

Widziałem nową przyczepę 12T WIELTON u znajomego w nowym wykonaniu i muszę przyznać, że zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Jeżeli chodzi o burty to miała już te nowe FHURMANNA. W porównaniu do poprzednich przyczep ma aż siedem zamków na jednej stronie. Zamki nie są wykonane z blachy tylko odlewane co ma zapobiegać odkształceniom.W WIELTONIE zmienili też lakier nie malują już w macie tylko w wysokim połysku. Moim zdaniem naprawdę fajna przyczepa godna polecenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

Pora na przyczepę Zasław , która nie jest taka jak ją każdy pisze :D Posiadam 14 tonową i niestety ma swoje minusy:

- odchodzi farba na przedniej burcie

-stelaż wykonany z bardzo słabych materiałów

-przewody hamulcowe pękają(w moim przypadku)

-jedna opona zaczęła chodzić na boki

-Słaba szczelność na słupkach bocznych(być może moja wina , ponieważ przyczepa nie była raz spięta i została załadowana pełna pszenicą)

Oprócz tych wad przyczepa całkiem dobra i mogę polecić :) Dodam , że zawieszenie nie skrzypi jak w Metaltechu i Zasław ma bardzo dobre hamulce :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    82

Panowie a jak sprawuja sie ramy z profila zamknietego w przyczepach MT bo jakoś nie mam do nich przekonania? jak sprawuja sie w terenie? Wiekszość przyczep jest robiona z 2-teownika lub z ceownika bo to "pracuje" podczas jazdy a profil nie. Wasze opinie i spostrzezenia. @ Dawid kupiłbyś jeszcze raz zasława?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

w 4 letnim Metaltechu z marszu sypię rzepak i nie ma mowy o jakimkolwiek uszczelnianiu, czyli rama musi być sztywna, bo inaczej już dawno piankę trzeba by było stosować :) Poza tym metal tech technologię produkcji przyczep dostał w spadku po niemieckiej firmie, a nasi producenci muszą do wszystkiego sami dojść, wdać tego skutki w Wieltonie i Zasławie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Ciekawe jak przyczepa z intercarsa by się sprawowała, jest dłuższa niż wszystkie typowe. Rama to dwuteownik jak w większości przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Artur312
      Witam. Mam pytanie. Czy ktoś z użytkowników przyczep Bss 5t  zakladał koła tirowske do niej na 6 szpilek ? Mam do wymiany opony i zastanawiam się nad całymi kołami. 
    • Przez Radek000111
      mam zwykłą, starą przyczepe 3 tonową, ile atmosfer powinna miec kołach żeby nie siadły opony pod ciężarem?????
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez MatiTM
      Witam. Kupiłem przyczepę jak w tytule i ma ona mechaniczny wywrot (na korbę). Zastanawiam się czy wciągarka samochodowa da radę po połączeniu łańcuszkiem z przekładnią wywrotu podnieść ciężar. 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj