Zaloguj się, aby obserwować  
grzechu1977

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy

Polecane posty

grzechu1977    1

W październiku 2011 roku kupiłem Belarusa 2007 roku. Wtedy sprawdziłem poziomy oleju i płynów. W silniku poziom oleju na bagnecie był powyżej połowy stanu, ale mieścił się między kreskami. Ostatnio po koszeniu trawy zauważyłem, że przybyło oleju w silniku i jest ponad stan, powyżej górnej kreski. Jak wyciągnę bagnet z miski oleju to olej spływa po bagnecie jak woda po szybie samochodowej, bagnet robi się czysty. Olej chyba jest rzadszy niż powinien. Sprawdzałem poziom oleju w skrzyni jest czysty i poziom się zgadza. Poziom oleju w hydraulice jest prawidłowy i chyba nie ma możliwości przedostania się do silnika. Poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy. Nie ma żadnych wycieków nie dymi na niebiesko, pali na dotyk i nie czuje spadku mocy, nawet nie specjalnie kopci. Silnik jest czysty i bez wycieków. Proszę o pomoc co może powodować przybywanie oleju w silniku i jak to naprawić. Słyszałem, że to wtryski leja. Jak je ustawić i jakie parametry ciśnienia powinien mieć wtrysk w tym modelu. Z góry dzięki za pomoc.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

na pewno ropa dostaje Ci się do oleju, najczęściej dzieje się to przez uszkodzoną pompkę zasilającą, może również dostać się przez pompę wtryskową pod warunkiem że jest ona smarowana centralnie. Jeżeli silnik pracuje normalnie jak wcześniej i nie kopci to uważam że mało prawdopodobne jest żeby wtryski "lały". Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

najpierw sprawdź wtryski czy nie leją a potem pompe wtryskową jest centralnie smarowana więc jeżeli puści rope to idzie do silnika


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

a sprawdzałeś poziom oleju w wspomaganiu? pompa jest napędzana z rozrządu i jak pójdzie uszczelniacz olej może się mieszać dlatego wspomaganie powinno być zalane tym samym olejem co silnik, przynajmniej tak jest w starszych modelach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

a sprawdzałeś poziom oleju w wspomaganiu? pompa jest napędzana z rozrządu i jak pójdzie uszczelniacz olej może się mieszać dlatego wspomaganie powinno być zalane tym samym olejem co silnik, przynajmniej tak jest w starszych modelach

W modelu 820 z 2007 roku olej hydrauliczny jest pobierany z tego samego zbirnika co cała hydraulika. Oleju hydraulicznego ubywałao, ale przy podłączaniu sprzętu trochę go wylatuje. Ostatnio pekł mi waż od przyczepy i był spory wyciek. nie wiem czy jest taka mozliwość aby olej z hydrauliki wlecial do silnika. czy jest możliwość sprawdzenia czy to pompa puszcza rope do silnika. czy zdemontowanie pompy cos pomoże i czy narobie balaganu jak ja zdemontuje. Bo pewnie po zdemontowaniu pompy trzeba ja ustawić i wyregulować. Dziś zdjałem wtryski i sparwdzę czy nie leja. jak to nie to to już nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli do oleju silnika dostaje się paliwo poznasz to po zapachu oleju szczególnie na gorącym silniku, pocierając palcami też da się to wyczuć. Olej traci jak by poslizg. Jeśli to paliwo to jedyna droga to pompa paliwa... puszczające sekcje lub pompka zasilająca. Po wyjęciu całej pompy puźniej jest konieczne ustawienie początku tłoczenia paliwa. Bajecznie proste. Lub lejące wtryski. Może przybywac oleju z hydrauliki a tu jedyna droga to przez pompe wspomagania. Musisz obserwować czy nie ubywa w zbiorniku i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

w MTZ regulować po wyciagnięciu? przecież pompa ma wałek na wypusty gdzie jeden jest duży i inaczej nie da sie założyć a pod innym kątem też nie przykręci bo nie ma fasolek ani przy pompie ani w korpusie nie jak to jest w np: C-360 zetorach czy pompach DPA


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Jeśli do oleju silnika dostaje się paliwo poznasz to po zapachu oleju szczególnie na gorącym silniku, pocierając palcami też da się to wyczuć. Olej traci jak by poslizg. Jeśli to paliwo to jedyna droga to pompa paliwa... puszczające sekcje lub pompka zasilająca. Po wyjęciu całej pompy puźniej jest konieczne ustawienie początku tłoczenia paliwa. Bajecznie proste. Lub lejące wtryski. Może przybywac oleju z hydrauliki a tu jedyna droga to przez pompe wspomagania. Musisz obserwować czy nie ubywa w zbiorniku i tyle.

Czyli rozumiem, że jak w oleju nie czuć ropy to może być olej z hydrauliki. Z tym śledzeniem poziomu oleju w hydraulice będzie trudno bo przy każdym podłączeniu węża hydraulicznego trochę oleju wycieka. Gdzie mogę poczytać na temat ustawienia tej pompy po jej zdemontowaniu i jak usunąć usterkę, czyli ten przeciek. Dzięki za radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

powyciągnięciu pompy wtryskowej nie trzeba jej ustawiac bo jej nie przestawisz wyciągnięciem a usunać przeciek z pompy hydraulicznej to albo uszczelki wymienisz albo całą pompe


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

powyciągnięciu pompy wtryskowej nie trzeba jej ustawiac bo jej nie przestawisz wyciągnięciem a usunać przeciek z pompy hydraulicznej to albo uszczelki wymienisz albo całą pompe

Miałem na myśli pompę wtryskowa gdybym musiał ją zdemontować. Czy to jest za trudne i musi to wykonać jakiś fachowiec. Nie jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o silniki, ale każdy ma inne zasady ustawiania i regulacji. Chciałem się dowiedzieć na jakie znaki trzeba patrzeć i jak ustawić aby wszystko grało.

 

Jeśli do oleju silnika dostaje się paliwo poznasz to po zapachu oleju szczególnie na gorącym silniku, pocierając palcami też da się to wyczuć. Olej traci jak by poslizg. Jeśli to paliwo to jedyna droga to pompa paliwa... puszczające sekcje lub pompka zasilająca. Po wyjęciu całej pompy puźniej jest konieczne ustawienie początku tłoczenia paliwa. Bajecznie proste. Lub lejące wtryski. Może przybywac oleju z hydrauliki a tu jedyna droga to przez pompe wspomagania. Musisz obserwować czy nie ubywa w zbiorniku i tyle.

Czy trudno wymienia sie te sekcje i jak ustawia się ten początek tłoczenia paliwa. Jesli to pompka zasilająca to musze wymienić ją całą czy tylko jakieś uszczelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sekcji pompy samemu nie wymienisz. To musi zrobić pompiarz. Pompke zasilającom wymienia się w całości. Spokojnie zrobisz to samemu. Gdybyś wyciągał pompe wtryskową to trzeba potem ustawić kąt wtrysku. Łatwizna poszukam na forum gdzieś o tym było jak nie znajde to ci to opiszę. W każdym razie łatwe. Nie ma się czego bać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Sekcji pompy samemu nie wymienisz. To musi zrobić pompiarz. Pompke zasilającom wymienia się w całości. Spokojnie zrobisz to samemu. Gdybyś wyciągał pompe wtryskową to trzeba potem ustawić kąt wtrysku. Łatwizna poszukam na forum gdzieś o tym było jak nie znajde to ci to opiszę. W każdym razie łatwe. Nie ma się czego bać.

Dzięki za radę. Mam nadzieje, że to wtrysk leje. Mam jeszcze pytanie? Czy przy wymianie końcówki wtrysku trzeba ją ustawić względem korpusu wtryskiwacza jak w C360. Czy to jest obojętne jak zamontuje tak będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymiana samemu końcówek też nic ci nie da bo i tak musisz je zawieść do pompiarza żeby ustawić ciśnienie otwarcia wtryskiwacza. Więc i sama wymianę lepiej zostawić jemu. Wie na co zwrócic uwagę, wyczyści i ustawi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Wymiana samemu końcówek też nic ci nie da bo i tak musisz je zawieść do pompiarza żeby ustawić ciśnienie otwarcia wtryskiwacza. Więc i sama wymianę lepiej zostawić jemu. Wie na co zwrócic uwagę, wyczyści i ustawi.

Sprawdziłem wtryski, nie leją i ciśnienie mają dobre 21 MPa na zegarze 210. Stary mechanik polecił mi dokręcić te śruby na pompie wtryskowej, z których wychodzą rurki do wtrysków. Podobno one trzymają sekcje i mogą być trochę luźne. Tylko to jest stary mechanik a ciągnik jest 5 letni i nie wiem na ile zmieniła sie technologia w tym zakresie. Po farbie na silniku i innych podzespołach widać, że tam od nowości nie było nić ruszane. Wtryski pierwszy raz ja wyciągnąłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej nic się nie zmieniło. Domyślam się że chodzi mu o króćce na przewody wysokiego ciśnienia w pompie wtryskowej. Nie wydaje mi się żeby mogły popuścić ale sprawdzić możesz. Poza tym nawet jeśli to nie ma to wpływu na przybywanie oleju w silniku. Sprawdz dokładnie olej w silniku czy są jakieś oznaki że jest w nim paliwo.

 

Ustawianie kąta wtrysku.

 

Z prawej strony w obudowe sprzęgła jest wkręcony kołek. Odkręć go i włóż trzpieniem w ten sam otwór. Odkręć przewód z pierwszego wtryskiwacz. Daj dawkę paliwa na max. i kręć silnikiem w prawo tak jak pracuje. Gdy w króćcu zacznie podnosić się paliwo to mniej więcej w tym położeniu kołek powinien wejść w otwór w kole zamachowym. Potem odkręć pokrywkę przed pompą pod sprężarką trzy śruby , dwie śruby zębatki i kręć nią w prawo tak by w te pierwszej sekcji drgnęło paliwo. Skręć do kupy i tyle. Tak to wygląda w uproszczeniu. Nie zapomnij wyjąć trzpienia.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Wiem, że temat ciągnie sie dość długo, ale chyba znalazłem przyczyne dlaczego prrzybywa oleju w silniku. Od pewnego czasu silnik zaczął dziwnie chodzić. Brat mówi, że dziwnie pierdzi. On jeździ jako kierowca ciężarówki i mówi że diesel tak nie chodzi. Nadmieniam, że z komina nie kopci nawet pod obciążeniem. Ostatnio jeżdziłem talerzówka i nie kopcił. Spadł na mocy od czasu zakupu i myślałem, że nie dostaje paliwa i dlatego pierdzi. Wymieniłem filtry i przedmuchałem przewody - dalej to samo. Doradzono abym odpalił silnik na obroty około 1000 na minutę bez obciązenia. Gdy zilnik chodzi miałem luzowac śruby na przewodach od wtryskiwaczy. Po odkręceniu 1 od kabiny silnik spadł na obrotach, po odkreceniu drugiego silnik nie zmienił obrotów, na trzecim od kabiny nieznacznie spadły obroty, a na czwartym zachował sie podobnie jak na 1 i obroty spadły znacząco.

Czy to jest możliwe czy te dwie sekcje sa wadliwe i nie podaja odpowiedniego ciśnienia do wtrysków i zamiast dawać mgiełkę leją ropę do cylindra.

Jak to naprawić, ile może to kosztowac. Pytam, aby mnie mechanik nie oskubał, bo zobaczy, że zielony jestem w tych sprawach. Czy warto jeszcze raz sprawdzić wtryski gdy sprawdzałem je w zeszłum roku na takim urządzeniu jak sparwdza się wtryski od C-360.

Chce jeszcze dodac, że olej silnika na bagnecie był dość żadki. Brat podpowiada, że na zimnym silniku nie powionien tak szybko kapać. Olej sparwdzałem dzisiaj, a u nas w Drawsku Pom. było 25 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Chcę kupić sekcje do pompy paliwowej. Znalazłem tylko jeden rodzaj w sklepie internetowym TECH ROL. Nie wiem czy będą dobre do mojej pompy wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

Witam

grzechu1977

 

dziwny przypadek z tego co opisujesz...jeśli wtryskiwacze na bank nie leja (jeden z któryś) nie ma dymu z komina to dziwne trochę a oleju przybywa...czasami zdarza się ze podczas temperatury wtryskiwacz zaczyna lać bo jest wadliwy (za ciasno obrobiony i się zacina podczas temperatury)...wyczujesz po rurkach od pompy do wtryskiwacza. Będą drgać jest to wyczuwalne pod palcem. zobacz na ciepłym i na zimnym czy jest wyczuwalne ciśnienie. Zamień 2 i 3 wtryskiwacz z 1 i 4 i luknij wtedy. przed cała operacja na otwartym sercu sprawdził bym luzy zaworowe czy jeszcze sa :)...ja bym zdemontował wtryski zamontował zegar i posprawdzał ciśnienie sprężania.25 MPa musi być ale powinno być około 30. Może pierścionek pękł. Jeśli jest sprężanie, wykluczysz wtryskiwacze to ja na końcu obstawiał bym pompe wtryskową.z tego co pamiętam to mtz pompę wtryskową ma na oddzielnym obiegu olejowym (należy wymieniać olej i pilnować stan).

 

ja nie jestem mechanikiem ale takie jest moje spostrzeżenie.

 

napisz co zrobiłeś i co pomogło...przyda się dla innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Zamieniłem wtryskiwacze 3 z 4 i dalej jest tak samo. Jak poluzuje rurkę na 4 wtrysku to spada na obrotach. Luzując rurkę na 3 wtrysku nie spadł na obrotach i nawet nie dawał specjalnie paliwa tylko się sączyło. Na innych poluzowanych rurkach paliwo tryskało. Na drugim wtrysku mniej niż na 1 i 4. Z wcześniejszych opisów wynika, że pompa jest centralnie smarowana od silnika i jak sekcja puszcza to ropa może iść do silnika. Oleju nie przybywa drastycznie, bo od zeszłego roku ze stanu między kreskami przybyło do górnej kreski. Uwzględniam też, że silnik bierze olej i trochę go spala. Moim zdaniem ciśnienie jest kiepskie bo jak się rozgrzeje, to ciśnienie łapie się ledwo na zielonym. Mam takiego starego mechanika, który wiele razy rozbierał pompy wtryskowe. Zaproponował mi, że wymieni mi sekcje na pompie, tylko nie ma maszyny do jej ustawienia. Nie wiem czy to jest warte zachodu i czy dobrze robię. Wymianę będę miał za darmo a pompiarz by mi ja tylko ustawił i sprawdził wtryski. Szukał oszczędności. Jedna sekcja kosztuje 17 zł. Gdy zrobi to pompiarz w zakładzie zapłacę około 500 zł. No i nie wiem czy wymiana tylko sekcji rozwiąże problem.

Odnośnie sprawdzenia ciśnienia to nie bardzo mam jak bo nie mam urządzenia i nie wiem kto może cos takiego pożyczyć. Chyba, że urządzenie jest tanie, to sobie kupię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

łapiąc za przewody wysokiego ciśnienia wiele się nie dowiesz. W zależności jak jest wygięty, jaki jest długi czy jak naprężony różnie drga. Najpewniej było by wyjąć wtryskiwaczy i przykręcić je koło pompy na przewodach wysokiego ciśnienia. gaz na max i zakręcić rozrusznikiem. Gdybyś wymieniał końcówki kub wuzetem a nie ruskie. Pompa do ustawiania ciśnienia wtryskiwaczy jest droga. Z tego co piszesz to wygląda na to że to pompa wtryskowa. Jest smarowana z układu smarowania silnika i gdy sekcje lub pompka zasilająca przepuszcza paliwo to trafia ono do miski silnika. Nie wiem ale wygląda na to że bez pompiarza się nie obędzie. Wymiana samych sekcji nie załatwi sprawy. Pompę trzeba ustawić na stole probierczym i na nim wyjdzie czy to tylko wina sekcji. na twoim miejscu jeśli szukasz oszczędności to daj do pompiarza. Po tanioszcze nie dojdziesz do niczego, będziesz robił kilka razy albo oszczędności uto pisz w paliwie lub innej awarii.

A jeszcze jedno. Zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję wyreguluj porządnie silnik i przeglądnij. Tak by wyeliminować inne możliwe przyczyny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Od czego zacząć tą regulację. od zmierzenia ciśnienia kompresji, zaworów czy pompy wtryskowej. Pewien mechanik polecił mi kręcić kluczem i obracać wałem w silniku. Miałem co pół obrotu silnika czuć opór. Jeżeli na którymś obrocie czuć słabiej, świadczy to o słabej kompresji jednego cylindra, lub żle wyregulowanym zaworze. Jak kręciłem opór mniej wiecej był podobny na wszyskich półobrotach. Po czterech pełnych obrotach rece mi się zmęczyły i nie wiem na ile jest to wiarygodne. Nie należę do słabiaków, ale kreciło sie ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Niezły mechanik. Ustaw zawory, kat wtrysku paliwa, sprawdź drożność przewodów paliwowych i układu zasilania w powietrze. Jak to wszystko jest ok to wyjmij wtryskiwacze, przykręć koło pompy wtryskowej, daj gaz na max i zakręć rozrusznikiem. Jeśli wtryskiwacze kiepsko rozpylają... pompiarz. jak wrócą znów koło pompy i znów próba. Jeśli któryś odbiega to wtedy dopiero można założyć że pompa wymaga naprawy.

W ten sposób nic nie będziesz robił na palę a bo może się uda. Tylko to co faktycznie wykazuje oznaki nieprawidłowej pracy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Mechanikiem nie jestem. Kupiłem ciągnik i sie uczę. Na tym forum nauczyłem się więcej niż przez 5 lat szkoły rolniczej. Wtryski sprawdzałem w zeszłym roku, ale sprawdze jeszcze raz. Jak sprawdze wszystko według twoich wskazuwek, to napisze co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie chodziło mi o ciebie tylko o gościa który kazał ci wałem kręcić. Ucz się ucz. Fajny silnik do nauki tyle że jak z każdym innym nie da się wszystkiego zrobić samemu.

Regeneracje i regulacje niektórych podzespołów niestety bez odpowiedniego sprzętu są niemożliwe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj