Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tomek121323

Fendt serii 300. Czy wycieki z rozdzielacza są częstym przypadkiem??

Polecane posty

tomek121323    0

Witam! Interesuje mnie zakup fendta serii 300, w zasadzie jestem juz praktycznie zdecydowany na model 309 z 96r. Wszystko w cigniczku gra jak należy z wyjątkim delikatnego wycieku oleju prawdopodobnie z rozdzielacza do hydrauliki. Znajduję się on pod kabiną z lewej strony. Nie mam pewnośći ze jest to rozdzielacz ale na to mi wyglada. Jest to układ składający się z 3 półek, umieszczonych jedna na drugiej. Dzwoniłem też do innego handlarza, który oferuje fendta 308 i twierdzi, że w tamtym dzieje się to samo. Może ktoś z was miał styczność z czyms podobnym? Moźe jakieś rady co to może być, czy to coś bardzo poważnego. Prawdopodbnie wezmę tego fendta za kilka dni więc wasze wskazówki będą bardzo cenne, chyba, że okaże się że to coś poważnego to daję sobie z nim spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W case jest podobny rozdzielacz i też mi ciekł olej z ostatniej części. Odkręciłem, wszystko wyczyściłem na uszczelke sylikon wysokotemperaturowy i śruby dokręciłem na maksa (aż klucz skrzywiłem). Od tego czasu w tym miejscu jest sucho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

Rozdzielacz od hydrauliki z lewej pod kabiną? Nie ma tam rozdzielacza od hydrauliki, przecierz rozdzielacze są z prawej gdzie bezpośrednio wchodza do nich dżwignie sterowania... Chyba, ze chodzi o rozdzielacz z cewkami na skrzyni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

AA tak, przepraszam z pospiechu żle napisałem. Tak jak mówisz jest to rozdzielacz po prawej stronie :) Miałes styczność z tego typu usterka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

W swoim nie, ale słyszałem o tym. Prosta sprawa, odkręcić koło i dobrać sie do rozdzielaczy i wymienić uszczelniacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Aż dziwne, że go sprzedający dokładnie przed sprzedażą nie umył. Czyzby zapomniał czy tylko taki chwyt dla nie poznaki, ze niby nie myty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Umyty umyty ale ten wyciek jest na tyle duży, że raz na jakiś czas kapie kropla oleju a że stał na jasnym betonie to od razu wszystko widać. Zobaczymy jutro po niego jadę. Jak myslicie czy ceni za niego dużo? Fendt 309, juz w nowej kabinie, tablica z elektronicznymi zegarami, koniec 96r, bardzo ładny wizalnie, w środku też ładny, nie malowany, facet dorzuci mi jeszcze adaptacje do tura. Cena 77 tys. brutto. Wyposażenie ok, klima jest ale z tego co widziałem dmucha raczej powietrzem o temp zewnętrznej, może nie nabita?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Pewnie nie nabita a cena chyba norlamnla jak za ten model i rocznik. Aby wszystko dobrze działało. Pouzywaj wszystkiego i popatrz czy błędów nie wywala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

W case jest podobny rozdzielacz i też mi ciekł olej z ostatniej części. Odkręciłem, wszystko wyczyściłem na uszczelke sylikon wysokotemperaturowy i śruby dokręciłem na maksa (aż klucz skrzywiłem). Od tego czasu w tym miejscu jest sucho.

 

To nie jest na pewno sposób do naśladowania. Zamiast "mazać" tam silikonem lepiej zakupić parę uszczelek i zrobić to porządnie. Poza tym po wyczyszczeniu i założeniu nowych uszczelek śruby dokręcane sa bardzo lekko, jesli jest wszystko ok nie ma prawa cieknąć. Jesli dokręcisz za mocno może dojść z czasem do pęknięć w obudowie rozdzielacza. A wtedy dopiero to beda koszty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

No racja, wszystko z wyczuciem. Panowie a jak wygląda sprawa z rozkreceniem tego rozdzielacza, czy olej hydrauliczny musi być spuszczony? Od wczoraj ciągnik stoi już w garażu i trzeba sie za niego zabrać w najbliższym czasie.Będe wymieniał wszystkie oleję i tak sie zastanawiam czy nie lepiej byłoby sie zabrać za ten rozdzielacz po spuszczeniu oleju hydraulicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

sprawa zalatwiona. Kupiłem u korbanków komplet uszczelek do jednej z sekcji rozdzielacza <53zł>, wszystko odkrecilem, powymienialem uszczelki i jest tak jak byc powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek121323
      Witam intersuje mnie kilka szczegów i wskazówek dotyczących poniższego FENDTA (309 rok 97) ale wiem ze zasady sterowania i budowy wielu podzespołów są identyczne w innych modelach.

      A oto pytania:
      1. jak ustawic zegarek? bo mam instrukcje ale do 309 Ci i obawiam sie zeby niczego nie zmajstrowac w komputerze
      2. Co może byćprzyczyną nieświecenia kontrolki swiatel awaryjnych? same swiatla awaryjna są jak najbardziej tylko nie zapala sie czerwony sygnał, podobnie kiedy zaciagam reczny, kontrolka nie reaguje a hamulec działa
      3. Dzwognia regulacji kierownicy po podniesieniu w gore nie powoduje mozliwosci regulacji. zauważylem tez ze dośc lekko pracuje. Na jakiej zasadzie dziala, czy to problem dostac sie do jej mechanizmu?
      Pod spodem zdj tablicy rozdzielczej

    • Przez komichal
      Dzień dobry zastanawiam się nad zakupem fenda 309/308 lsa prosze o opinie na jego temat ile pali czy sie psuje dostępność części i jaki ma sprzęgło
       

      Prosze o pomoc
    • Przez mariuszu23
      Witam,
       
      Posiadam Fendta 308C 2000r z silnikiem DEUTZ'a BF4M1012EC, mam z nim problem a mianowicie silnik ma mniejsze obroty na zimnym silniku, a na ciepłym sporo wyższe. Bez wciskania pedału gazu różnica w obrotach pomiędzy zimnym, a ciepłym silnikiem wynosi prawie 500 obrotów.
      Czym to może być spowodowane? Mocy mu nie brakuje, wszystko gra poza tymi obrotami.
×