Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

odgrzeję kotleta:

 

 z tym zaworem czeskim jest jeszcze jadna fajna sprawa: po zbiciu=otworzeniu spreżarka pompuje praktycznie  na luzaka bo do atmosfery i moim zdaniem stąd tyle wytrzymuje w zetorkach natomiast w c 360  sprężara bije na maks cisnieniu (ustawionym na zaworze) co sychać szczególnie podczas np wolnych obrotów z podpięta przyczepą np w staniu w kolejce z właczonym silnikiem  a po zmianie na czecha problem cześciowo znika stąd na dobre mozna pokusić się nawet o niewyłącznie sprezarki choc to hardkor bardziej ale jest to możliwe , stąd tez wynika że i trwałość spręarki będzie wieksza po zamianie, tez bym dawno to zrobił ale cena pepiczka normalnie powala...  a o chinol nie wchodzi w rachubę:-(

Opublikowano

Oryginalne regulatory C-330 C-360 maja wewnątrz przekombinowaną budowę i stąd są awaryjne.

Regulatory od Zetora made in China za 80zł zdają egzamin przy tym ciągniku.

Trzeba jeszcze wywalić z odolejacza sprężyne z tym drutem który często blokuje przepływ powietrza a ludzie myślą że to sprężarka słabo pompuje.

Po tej modernizacji masz spokój z pneumatyką .Tak to wygląda u mnie:

 

IMG0780-%5B_wwhspwa.jpg IMG0729JP_weqnwee.jpg IMG0813-%5B_wwhspsh.jpg IMG0782-%5B_wwhspsp.jpg

 

Opublikowano

Wyrabia się bolec w nakrętce który otwiera grzybek w odolejaczu. Trzeba go wydłużyć i znów jest ok. 

Jeśli jest oryginalny zawór to nie można tego grzybka wywalić bo kiepsko pompuje się koła gdy jest pusta butla. Bije powietrze do opony i do butli jednocześnie.

Oryginalna psikaczka ursusa jest faktycznie kiepska. Już ruski zawór chociaż piękny nie jest działa o niebo lepiej.

Prócz tego całkiem znośną cenę mają z autosana czy  kamaza. 

Opublikowano (edytowane)

Wygląda ładnie na foto przyznam; zaslepki i tp.  a i możliwe jak kolega mówi że chinczyk wytrzymuje a tym bardziej w przypadku okresowego korzystania z pneumatyki, w pracy ciagłej- nie wiem gdyż miałem przyjemność pracowac tylko na fabrycznym 5320.  Co do foto- wychodzi na  to że po zdemontowaniu iglicy odolejacz oprócz funkcji stał się typowym trójnikiem ( przelot + pompowanie ), mam tylko jeszcze jedno pytanie gdyż nie sprwdziłem przyznam się (sprężarka w zetorku jaki miałem przyjemnośc używać była włączona cały czas nawet podczas prac nie zwiazanych z agregowaniem przyczep ), czy w zetorowskim zaworze po podpieciu przewodu do pompowania chyba zamykane jest automatycznie przejscie na butlę ?

 

a i faktycznie  jakby jakiś starowski zawór wpadł w łapki to czmu nie wymienić?

 

 

Edytowane przez kubala
Opublikowano

Siema, mam mały problem z hamulcami w D-35M. Wymieniłem zawór hamulcowy w przyczepie na HZS-4 poniewaz sama hamowała wszystko wydaje sie dobre gdyż nacisne energicznym ruchem pedał hamulca to odcina powietrze zawór w ciągniku i hamuje , ale gdy prubuje stopniowo powoli naciskać pedał hamulca to słychać jak zawór w ciągniku powoli spuszcza powietrze a tłoki w przyczepie ani drgną a powinny sie bardziej wysuwać im bardziej wciskam pedał.Czy to wina zaworu w ciągniku.Jest też nowy tzn 2 letni kiedyś go rozbierałem bo przepuszczał powietrze i tam w środku jest sprężyna z blaszką którą mozna bardziej ścisnąć lub popuścić sprężyne do czego służy regulacja tej sprężyny bo troche ją podciągłem czy to wina tego??? Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

powitanie
Jestem z Serbią, robię rolnictwo, własny ciągnik Ursus C-360 z jest. Mam kilka problemów i dlatego postanowił zarejestrować się na forum, ponieważ ma wiele przydatnych informacji. Nie wiem polski lub Google translate daje mi bardzo dobre tłumaczenie, więc mam nadzieję, że nie będzie żadnego problemu w komunikacji.

Na początek mam problem z zaworem powietrza. Wygląda na to, że spadł dźwignię, która popycha górną migawkę i kiedy odmówić wtyczkę zawór nie przesuwa się dalej do regulatora powietrza i butelki, ale wraca do sprężarki. Można umieścić obraz tego, jak wygląda i jak ta dźwignia jest przymocowana do zamka więc zrobiłem nowy. Cena zawory ze mną 53 euro.

 

Ze mną źle numer 6

 

RzOewxC.jpg

Opublikowano

Witam, chciałbym  podłączyć  inny  manometr  do instalacji   pneumatycznej   do  ursusa  c360 ,  orientuje się  ktoś jaki  by się  nadał  żeby  go podłączyć  do  oryginalnego przewodu  ? 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z regulatorem ciśnienia. A mianowicie nie trzyma ciśnienia.Syczy cały czas z tej dziurki od strony bloku. Wcześniej było ok. Zepsuło się w czasie jazdy z przyczepą i włączoną sprężarką. Czy idzie to naprawić? Co mogło paść że ciśnienie ucieka? odrazu jak włącze sprężarke.

Edytowane przez bernijol
Opublikowano

asharot od jakiego modelu zetora będzie pasować? Pewnie kurna droższy sporo? 

1 godzinę temu, Roki212 napisał:

Rozkręćić przeczyścić przesmarowć wazeliną i będziesz widział przy rozbieraniu czy jakiś element gumowy do wymiany czy sprężyna

Rozkręciłem i gó...no widać. Jest jakiś tłoczek na iglicy i sprężynie. Ale pracuje to. To znaczy wszystko na swoim miejscu. Ale od oleju mokro, czy powinien tam być olej?

Opublikowano

Nie powinno być tam oleju, po to jest odolejacz aby go wyłapał. U mnie nie działał całkowiecie bo instalacja była rozebrana, gdy robiłem pneumatykę rozebrałem go na części pierwsze umyłem przesmarowałem bo było wszystko zaśniedziałe otwory pozatykane nie wiem czym i pomogło chodzi już chyba trzeci rok jak podpinam przyczepę

Opublikowano
13 minut temu, Roki212 napisał:

Musisz odolejacz rozebrać i umyć jego wnętrze tam gdzie jest ta dolna miska jest tam taka siatka zapewne jest zabite olejem i syfem

Zrobie jak mowisz.

Opublikowano

Może. Ale pierścienie wymienić w sprężarce to trzeba cały przód traktora rozebrać. Rozrząd. Bo wałek napędzający pompe paliwa i sprężarke wychodzi do przodu. A jak wiadomo na tym wałku jest tryb rozrządu. Szkoda zachodu. 

Ale piepsze. Przecież wystarczy cylinderek zciągnąć😃

Coś mi się pokręciło z korbowodem🙈

Opublikowano
1 godzinę temu, bernijol napisał:

Kurna to dlaczego u mnie odoolejacz nie wyłapuje oleju? 

Warto spuścić od czasu do czasu olej z odolejacza , a służy do tego śrubeczka co to na niej jest umocowany łańcuszek nakrętki motylkowej.

Opublikowano
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Warto spuścić od czasu do czasu olej z odolejacza , a służy do tego śrubeczka co to na niej jest umocowany łańcuszek nakrętki motylkowej.

A ja myślałem że głównym zadaniem tej śbubki to trzymanie łańcuszka😃. Człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umrze😯. I tak już odolejacz wyciągłem, wymyłem bęzyną pożądnie. No był olej u ogólnie troche zasyfiony. Poczyściłem też regulator ciśnienia i złożyłem do kupy. Narazie pompuje ciśnienie trzyma ale sprawdzałem na postoju w garażu. Zobaczymy jak po dłuższej pracy będzie. Jutro transport zboża, zobaczymy. I po wszystkim sprawdze czy znowu olej jest w odolejaczu. Jak się pojawi trzeba będzie zajrzeć do pierścueni sprężarki kiedyś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v