Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukano    0

Może masz nie szczelna instalacje nigdzie nie słychać uciekającego powietrza sprawdz połaczenia wszystkich rurek woda z mydłem ja tak robiłem :P a może ci zegar nie działa zawór regulujący ciśnienie upuszcza powietrze co kilka sekund ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek90    1

Zegar napewno nie działa bo nie jest wcale połączony ze zbiornikiem. Może jest coś nieszczelne. Mógłby mi ktoś dokładnie opisać co trzeba zrobić, bo jestem w tym zielony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tadeusz1212    2

Zeby napełnić zbiornik trzeba zakręcić nakrętke na odolejaczu, lub masz nieszczelne szybko złączę łączące instalacje pneumatyczną c

ągnika z przyczepa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek90    1

Czyli tą nakrętkę do której podłącza się wąż do pompowania kół? I jeszcze jedno, gdzie podłącza się ten metalowy przewód od wskaźnika ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek90    1

Jeszcze jedno pytanie odnośnie pneumatyki. Czy po napełnienu zbiornika na powietrze można napompować tym powietrzem (ze zbiornika) koła??? Czyli zrobić tak ja normalną przenośną sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Do pompowania koła jest pod odolejaczem miejsce na węża zakręcone takim motylkiem jeśli chciałbyś powietrze o stałym ciśnieniu to musiał byś się podpiąć pod instalacje za butla np. pod waz od zegara lub pod gniazdo od powietrza tam gdzie podpinasz przyczepę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek90    1

Tzn. że nie da się podłączyć do gniazda przy odolejaczu i bez włączania sprężarki napompować powietrzem ze zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

No nie bo nie będzie ciśnienia w instalacji chyba ze masz bardzo szczelną instalacje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek90    1
No nie bo nie będzie ciśnienia w instalacji chyba ze masz bardzo szczelną instalacje :)

Przypuśćmy że mam bardzo szczelną instalację. Co muszę zrobić żeby powietrze ze zbiornika wylatywało przez odolejacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Zakręć wąż od pompowania lub samą końcówkę.

Edytowano przez Nikita_Bennet
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Miałem kiedyś nieszczelną instalację w C 4011. Rurka która prowadziła powietrze na gniazdo do przyczepy miała malutka dziurkę. Pojechałem do znajomego ma spawanie i ładnie mi ją zaspawał i nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek90    1
Zakręć wąsz od poapowania lub samą końcówkę.

Nie bardzo cię romumiem. Możesz jaśniej powiedzieć co zrobić żeby powietrze ze zbiornika wylatywało przez odolejacz bez włączania sprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek90    1
W odolejaczu musi być taki zawór który musi być wciśniety.

Jaki zawór i gdzie mniej wiecej na tym odolejaczu on się znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

Witam

Mam problem z pneumatyką w 3P. Chodzi mi o hamowanie przyczepą. Kiedy sprężarka nabije powietrza około 0,5 MPa gaśnie kontrolka spadku ciśnienia i słuchać jak niewielkie ilości powietrza uciekają złączem przy końcówce do której podłącza się przewód od przyczepy. Jeśli nacisnę pedał hamulca to słychać taki odgłos coś ala PSYT i spada wtedy ciśnienie na manomentrze. Niestety nie mogę sprawdzić jak to działa z przyczepą bo jej nie mam ale hamulce przeczepy są mi potrzebne ponieważ w najblizszy piątek pożyczam 6-cio tonówkę i będę z nią jechał z dość stromej górki.

Moje pytanie jest takie: czy w rurce która wychodzi od rozdzielacza powietrza tego przy pedale hamulca powinno być powietrze, czy powinno się ono pojawić dopiero wtedy gdy naciśnie się hamulec? Jakie powinoo byc ciśnienie na manometrze żeby załączał się zawór bezpieczeństwa ten przed butlą?

Pozdrawiam

maxreif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    0

pozycz przsyczepe kilka dni wczesniej i zobaczysz jak to wszystko dziala...u mnie zegar niestety nie dziala...ale mam 2 swoje przyczepy i wiem ze hamuja....jaka to przyczepa...moze ma hamulec najazdowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baks17    0

Hamulec pneumatyczny dziala na takiej zasadzie że: powietrze do przyczepy jest doprowadzane w sposób ciągły a w trakcie nacisniecia pedala hamulca powietrze przestaje byc doprowadzanie i slychac lekki "PSYT" poniewaz musi zostac odprowadzone powietrze z rurki która jest za zaworem. Operacja ta powoduje to iż w przyczepie jak jest doprowadzane caly czas powietrze do zbiornika to membrana zamyka dolot powietrza do cylinderkow a jak to powietrze przestanie byc dostarczane poprzez nacisniecie hamulca powietrze które jest nagromadzone w zbiorniku w przyczepie powoduje ruch membrany i nastepuje otwarcie drogi na cylinderki hamulców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

Masz zacięty tłoczek w zaworze od pneumatyki (przy pedale hamulca).

Jest tam sitko przez które wypuszczana jest ta ilość powietrza która znajduje się w przewodzie podczas hamowania, w przypadku gdy długo nie używa się pneumatyki kurz się tam osadza, trochę wilgoci lub oleju i zawór zacięty. O ile nie ma uszkodzeń gładzi i są całe oringi to wystarczy że rozbierzesz ten zawór i go wyczyścisz i powinien chodzić. Podczas wciśnięcia hamulca powinieneś usłyszeć przy sprawnym zaworze tylko lekkie "syknięcie", zaś ciśnienie w instalacji nie ma prawa spadać. Przy nie podłączonej przyczepie wypuszczasz tylko po wciśnięciu hamulca tą ilość powietrza, jak się zgromadziła pomiędzy zaworem przy pedale a gniazdem na błotniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

Dzięki za wszystkie porady. Zmieniłem ten rozdzielacz pod pedałem hamulca na nowy poniewaz miał nieszczelności i nie dało sie ich naprawić. Mam jeszcze jedno pytanie: wiem że sprężarka powinna utrzymywac ciśnienie w granicach 5,8 - 6,3 a u mnie bije nawet do 8,0 i nic się nie dzieje tzn zawór bezpieczeństwa nie wypuszcza nadmiaru powietrza. Czy jest mozliwość jego regulacji tak żeby widząc na manometrze ciśnienie w granicach 6,0 ustawić go aby wypuszczał nadmiar powietrza?

 

maxreif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Musi być regulacja w tym zaworze, u mnie w Ursusie ciśnienie otwarcia zaworu reguluje się po przez śrubkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

Tak, jest regulacja, jakos do tego doszedłem :rolleyes: ale jak sprężarka nabije jakieś cisnienie i zawór się otworzy to później czyli po spadku ciśnienia poniżej progu jego otwarcia już się nie zamyka. Czyli co - jest zepsuty czy jest jeszcze jakiś sposób regulacji o którym nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

samo odbicie zaworu nie powoduje jego zamknięcia-naciśnij hamulec i spadnie ciśnienie w zbiorniku i sam się zamknie-one tak mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirus07    0

Napiszcie co potrzebne do pneumatyki jakie rurki jakiś zawór?? Mam tylko sprężarkę i zbiornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez RometOgar200
      Witam jak myślicie dlaczego tak się stało jak na zdjęciu. Panewkę mi obróciło po 2 latach od remontu w kukurydzy. Olej ciągle był. Wał przy składaniu ładnie się obracał i trzymał ładne ciśnienie. Mam podejrzenie do tego ,że panewki mogły być jakieś wadliwe, bo nie było oryginalnych Ursusa i wziąłem jakieś tam Niemieckie. Nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby aż tak rozwarstwiło panewkę, 

    • Przez test
      jaka cena ursusa?
    • Przez pawells1994
      Witam, 
      Czy posiada ktoś instrukcję obsługi do Ursusa c 362 ?
      Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem tego rzadkiego egzemplarza i poszukuję paru rzeczy odnośnie budowy tego ciągnika. Gdyby ktoś posiadał  tą instrukcję bardzo proszę o wysłanie na e-mail za co z góry bardzo dziękuję/   dabkos1994@wp.pl
      Pozdrawiam
×