Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak sie przestudiuje katalog, to tam jakikolwiek wybór szybszych zebatek jest tylkow  wypadku skrzyń 4 biegowych, wiec nie sadze, zeby trójka dała sie jakos łatwo przerobić. NIkt tego w kazdym razie nie projektował pod wieksze prędkosci, bo przy tych normalnych juz biegów jest mało, a jakbyś jeszcze przyspieszył, to juzby w ogóle ich brakło.

 

JAk jesteś uparty na zwiekszenie prędkosci, to znajdź sobie na rynku uzywaną skrzynie 4-ke (najważniejsze, zeby była zdrowa i nie wymagała zamiany połowy zebatek), przerób i wstaw na miejsce swojej, a swoją spróbuj sprzedac- moze trafi sie kupiec. 

Troche karkołomny plan, ale co innego począć, jak koniecznie chcesz przyspieszyć. Innej opcji nie widzę

 

Opublikowano (edytowane)

nunu85 masz możliwość sprawdzenia i podania prędkości w obecnej szybkiej skrzyni na biegach 4 I, 1 II i 2 II przy obrotach 1700-1800.

Z tego co piszesz to obecna 3 to stara 4.

W moim 1224 bieg 4 I jest szybszy od 1 II, a jak w chwili obecnej tzn na szybkiej skrzyni mają się u Ciebie biegi 3 I do 1 II? Na którym biegu ciągnik jest szybszy?

Edytowane przez andez
dodatkowe pytanie
Opublikowano

Cześć mam pytanie czy da się  w ursusie 1234 skrzynię 4 biegową przerobić na skrzynię szybką 40 km/h  i czy do ursusa 1634 da się włożyć skrzynię z 1224 i przerobić ją na szybką mam dylemat który ciągnik wybrać i przerobić 

Dziękuje i pozdrawiam

Opublikowano
Do 1634 skrzynia z1224 się nie nada ze względu na to, że w 1634 jest wysprzęglik hydrauliczy i nie ma hamulca synchronizującego. Gdy założysz niesynchronizowaną skrzynię to będą problemy ze zmianą biegu (zgrzyty).
Opublikowano

Margoo78

Czy jesteś pewny że się nie da 

a tego wysprzęglika nie da się jakoś tam dopasować do skrzyni z 1224 te skrzynie przecież się prawie niczym nie różnią i słyszałem że synchronizatory można założyć do skrzyni w 1224 bo niby pasuja czy to prawda

Opublikowano

Witam 

niedawno zakupiłem Ursusa 912 który wymaga remontu skrzyni i postanawiam przerobić nią na szybką skrzynie przeczytałem większość wpisów w tym dziale dowiedziałem się już co nieco aczkolwiek Mam kilka pytań żeby się upewnić.

z tego co dowiedziałem się na forum skrzynię idzie przerobić na dwa sposoby o ile dobrze zrozumiałem pierwszym sposobem tym prostszym jest po prostu zmiana biegu z 3 na większy czyli 

1 4

1 3 

Po zmianie

Pytanie czy ta aukcja pozwoli mi to osiągnąć?

https://www.olx.pl/oferta/szybka-skrzynia-przerobka-skrzyni-25km-h-40km-h-ursus-zetor-c385-CID757-IDsDQvh.html

drugim sposobem z tego co zrozumiałem jest bardziej skomplikowane przerobienie skrzyni polegające na wymianie kilku zębatek ale osiągający lepszy rezultat ponieważ bardziej dostosujemy wszystkie biegi

Powiedzcie mi dobrze rozumiem temat?

Opublikowano

Koledzy  jakie macie  odczucia  po przeróbce tej skrzyni na 40?mam ursusa 1214 de luxe i pękła mi obudowa skrzyni na wiosnę  pospawał mi spawacz i klej na to poszedł póki co trzyma się, dokonczylem siewy i kupiłem drugą obudowę skrzyni i zastanawiam się  czy przy przekladce trybów nie zrobić skrzyni 40? Zdania na forum są podzielone ale większość użytkowników jest chyba zadowolona?

Opublikowano

Tak patrzę ,że  zainteresowanie tym tematem nikłe jest..he ale jasnej odpowiedz jeszcze nie otrzymałem czy większość użytkowników po przeróbce skrzyni na szybką jest zadowolona? Słyszałem o sytuacjach gdy po przeróbce  skrzyni rozwalało przedni most i były groźne  wypadki ale ciężko  mi jest w to uwierzyć. .

Opublikowano
Dnia 19.04.2019 o 11:45, Przemq napisał:

Koledzy  jakie macie  odczucia  po przeróbce tej skrzyni na 40?mam ursusa 1214 de luxe i pękła mi obudowa skrzyni na wiosnę  pospawał mi spawacz i klej na to poszedł póki co trzyma się, dokonczylem siewy i kupiłem drugą obudowę skrzyni i zastanawiam się  czy przy przekladce trybów nie zrobić skrzyni 40? Zdania na forum są podzielone ale większość użytkowników jest chyba zadowolona?

mam szybko w 912 4 super smiga

Opublikowano
1 godzinę temu, Przemq napisał:

Tak patrzę ,że  zainteresowanie tym tematem nikłe jest..he ale jasnej odpowiedz jeszcze nie otrzymałem czy większość użytkowników po przeróbce skrzyni na szybką jest zadowolona? Słyszałem o sytuacjach gdy po przeróbce  skrzyni rozwalało przedni most i były groźne  wypadki ale ciężko  mi jest w to uwierzyć. .

a może mieli najpierw pozamieniane rozmiary kół przy tarczkach w przednim moście (tej części przy skrzyni) i jakoś szło, skrzynię przerobili ale nie sprawdzili czy mają dobre tryby na przedni most względem rozmiaru kół/opon i potem włożyli sprzęgło kłowe i problem gotowy. Może też mieli źle wyważony lub kombinowany wał przedniego napędu i było zbyt duże bicie?
Ogólnie ja odpuściłem sobie - nie będę rozbebeszał bardzo dobrze działającej skrzyni w Z10145 (remont kapitalny w czechach ponoć) gdzie mam do transportu wygodniejszego MTZ952.3 i ta szybka skrzynia w Z10145 owszem przydałaby się ale nie jest mi jakoś specjalnie potrzebna.

Opublikowano
5 godzin temu, Przemq napisał:

były groźne  wypadki ale ciężko  mi jest w to uwierzyć

to ciekawe 🤣

Opublikowano

Znajomy mechanik opowiedział kilka historii o tych przypadkach gdzie po przeróbce skrzyni blokowało i rozwalało przedni most i w sumie ciężko jest stwierdzić czy wina leży po stronie operatora lub maszyny gdyż fabrycznie był przystosowany do 25km/h. Teraz pytanie co ważniejsze prędkość i ekonomia czy bezpieczeństwo i większa ilość biegów w polu? Trudny wybór ale może użytkownicy forum wyraża swoje opinie i spostrzeżenia? ☺

Opublikowano
Dnia 8.01.2019 o 23:14, aress napisał:

Witam 

niedawno zakupiłem Ursusa 912 który wymaga remontu skrzyni i postanawiam przerobić nią na szybką skrzynie przeczytałem większość wpisów w tym dziale dowiedziałem się już co nieco aczkolwiek Mam kilka pytań żeby się upewnić.

z tego co dowiedziałem się na forum skrzynię idzie przerobić na dwa sposoby o ile dobrze zrozumiałem pierwszym sposobem tym prostszym jest po prostu zmiana biegu z 3 na większy czyli 

1 4

1 3 

Po zmianie

Pytanie czy ta aukcja pozwoli mi to osiągnąć?

https://www.olx.pl/oferta/szybka-skrzynia-przerobka-skrzyni-25km-h-40km-h-ursus-zetor-c385-CID757-IDsDQvh.html

drugim sposobem z tego co zrozumiałem jest bardziej skomplikowane przerobienie skrzyni polegające na wymianie kilku zębatek ale osiągający lepszy rezultat ponieważ bardziej dostosujemy wszystkie biegi

Powiedzcie mi dobrze rozumiem temat?

ale fabrycznie one tez tak mialy zrobione przy szybkiej skrzyni. bo przeciez z tego co sie orientuje to 4 jest biegiem bezposrednim i zmieniajac tryby w skrzyni 3 robi sie nadbiegiem jakby. bo lepiej by chyba bylo zmienic przelozenie na moscie albo zwolnicach

Opublikowano

W sumie racja. Tylko teraz pytanie z jakiej firmy brać ten komplet trybów do przekładki? Bo jak wiadomo większość części do ursusów jest słabej jakości jak to niektórzy  twierdzą  z plasteliny robiona..he

Opublikowano

reaczej jak juz takie czesci to najlepiej chyba chelmno Ursus komponenty czy cos albo przynajmnije jakis skropol, bo to jednak nie jest na wiezchu zeby se od razu wymienic jc.

Opublikowano

U mnie jeden przerobił i tak szybko jak przerobił te swoją 914 tak szybko wrócił do oryginału.... przecież to nie ma mocy. No chyba, że ktoś używa traktora do przejażdżek po wsi bo zapinając przyczepę to górki nie widać a już trzeba redukować

Opublikowano

bo skoro to ma byc porzerobka poprzez przyspieszenie 3 to jest wtedy odwrotne przelozenie, i sa spore straty, co innego jak by zmienic przelozenie na dyfrze/zwolnicach wtedy wszystkie przelozenia sa porzyspieszone rowno , ale z drugiej strony jednak to juz ok 40 km wiec nie ma sie co spodziewac ze bd ciagal ciezary jak na zwyklej , ale zwsze z ciezarem mozna zrewdukowac a na pusto lub podczas przejazdow transportowych bd szybciej wiec raczej i tak warto.

Opublikowano (edytowane)

W przypadku ursusa 1214 de lux posiada on zapas mocy około 110km przez tyle lat parę mogło juz zniknąć ale chyba w porównaniu do 914 na szybkiej skrzyni radzilby sobie jednak lepiej. Na wolnej skrzyni przy plugi 4skibowym dobrze sobie radzi na 2 szosowej na żółwiu a w agregacie uprawowo siewnym na tym samym biegu tylko na zającu i spalanie jest zaskakują  niskie bo około 10 litrów na ha przy lejących wtryskiwaczach może nie wszystkich ale cześć  napewno leje bo na zimnym silniku trochę dymem sądzi ale po rozgrzany nic nie widać a z paleniem nawet zimą nie ma problemu. Niektórzy piszą że po przeróbce skrzyni brakuje biegów w polu to tyczy się 4 cylindrowych czy 6 też mają z tym problem? Póki co mam obudowę skrzyni pospawaną i sklejoną dodatkowo i to trzyma ,wiem że jest to tymczasowe rozwiązanie mam juz drugą obudowę skrzyni I zastanawiam się czy jednak przerobić skrzynię na szybką przy przekladce trybów i wszystkiego do drugiej obudowy?

 

Edytowane przez Przemq
Opublikowano

Ja miałem przerobioną 1224  na szybką i to była super sprawa. Ale podstawa to żółw sprawny. 

A 914 i wszystkie tego rodzaju 4 cylindrówki to nie są  ciągniki, nie mam pojęcia co za debil takie coś wymyślił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v