Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Biegi po przerobieniu sa wszystkie tylko robi sie spora dziura między biegami 2 i 3 bo stara 3 wypada a w to miejsce wchodzi stara 4.

Więc to tak jak byś przerzucał w starej skrzyni z 2 od razu na 4  i jak nie ma wzmacniacza to jest trochę z tym problem.

Trochę źle mnie zrozumiałeś ;)

 

 

Opublikowano

Nie prawda, przerobiłem tą skrzynie i nie ma takiego problemu, w MTZ jest taki problem. wszystkie biegi  są szybsze, cała skrzynia  idzie o dwa biegi niżej, nowa 4 , czyli stara 3 to nadbieg.

Opublikowano

chodzi mi głownie jak to bez wzmacniacza byloby

 


Nie prawda, przerobiłem tą skrzynie i nie ma takiego problemu, w MTZ jest taki problem. wszystkie biegi  są szybsze, cała skrzynia  idzie o dwa biegi niżej, nowa 4 , czyli stara 3 to nadbieg.

 

kolego ale masz bez zółwia?

 

Opublikowano

Mam szybka czwórkę w 16tce. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy bez wzmacniacza. Tak jak pisał kolega Tomek wszystkie biegi są szybsze, ale i tak miedzy 3 i 4 jest duży przeskok. Przy transporcie może to być uciążliwe. Napraw ten wzmacniacz i ciesz się wszystkimi przełożeniami, skoro skrzynię musisz rozebrać w proszek.

Opublikowano

Wiem że to spory wydatek na raz. Pociesze Cię tym ze przy remoncie też praktycznie wszystko trzeba wyrzucić i wsadzić nowe. Z drugiej strony ciągnik 120 km i 8 biegów do przodu to jakaś masakra.

Opublikowano (edytowane)

Połączone

 

chce kupic 912 i remont wizualny zrobic i jak będę go malował to kabie ściągnę i chce przy okazij zrobić żeby jechał 40 km

słyszałem ze jaki tryb w skrzyni biegów zmienic, ktos by mi opisał co i jak dokladnie zrobic

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

Witam

Mam taki mały problem. otóz zrobiłem  remont skrzyni biegów wstawiłem cały wzmacniacz , wszystko co zasilane cisnieniem z mikropompki  wyremontowane i otóz jest taki problem ze wszystko dziala  po godzinie pracy nagle cisnienie spada mozna mowic ze do zera. Ale wystarczy ze go zgasze i odrazu odpale i jest znow cisnienie . i tak co jakis czas musze robic. Macie jakies pomysły?

 

Opublikowano

założyłem takie cos u siebie  i wstawilem wzmacniacz . predkosc 36 km . jak przełącze na żółwia otrzymuje dawne predkosci te co miałem na zajacu

słuchaj to wytłumacz mi coś te dwa talerzowe tryby idą w miejsce starej trójki ? a reszta biegów ma tą sama prędkość  co miała czy po to  dają w zestawie ten wałek z trybem żeby reszta też była trochę szybsza?

Opublikowano

kolego to jest tak wiadomo wałek  wzmacniacza zamieniasz na ten z zestawu. ten duży tryb zakładasz na wałek posredni  zamiast tryba o numerze 00.88.121.094 lub 00.80.121.183 (zależy który posiadasz) w katalogu nr 32. nastepnie ten tryb co zdjąłeś  zamieniasz  go z trybem o numerze 0080.121.007 lub 0088.121.095 ( w zaleznosci  który jest u Ciebie) w katalogu numer 34. Zaś ten mały tryb ze zdjecia  zakładasz zamiast tryba o numerze 0080.121.023 lub 0088.121.007 (w zależności który jest u Ciebie) w katalogu numer 11. Jedyny stary bieg zostaje 4 bo przełożenia sa bezpośrednie . reszta biegów jest szybsza.   3 z 4 zamieniaja sie miejscami i dawna trojka jest najszybszym biegiem

Opublikowano

kolego to jest tak wiadomo wałek  wzmacniacza zamieniasz na ten z zestawu. ten duży tryb zakładasz na wałek posredni  zamiast tryba o numerze 00.88.121.094 lub 00.80.121.183 (zależy który posiadasz) w katalogu nr 32. nastepnie ten tryb co zdjąłeś  zamieniasz  go z trybem o numerze 0080.121.007 lub 0088.121.095 ( w zaleznosci  który jest u Ciebie) w katalogu numer 34. Zaś ten mały tryb ze zdjecia  zakładasz zamiast tryba o numerze 0080.121.023 lub 0088.121.007 (w zależności który jest u Ciebie) w katalogu numer 11. Jedyny stary bieg zostaje 4 bo przełożenia sa bezpośrednie . reszta biegów jest szybsza.   3 z 4 zamieniaja sie miejscami i dawna trojka jest najszybszym biegiem

no w końcu ktoś napisał jasno co jak :) dzięki teraz i jajuż wiem o co chodzi dzięki :)

Opublikowano

Zasugerowałem się tym, że w nagłówku była mowa o "ogólnym ursusie", ale fakt, w temacie użytkownicy wypowiadają się głównie o ciężkich, mój błąd. Zatem proszę o pokutę, rozgrzeszenie i poradę :P

Poszperałem po forum i znalazłem taki temat: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/19222-5314-skrzynia-bieg%C3%B3w/

W tamtym wątku ludziska też wspominają o podobnej operacji co tutaj z tym że pacjentem jest 5314 a u niego chyba skrzynia ta sama co u mojego.

 

Opublikowano

Słuchajcie koledzy a powiedzcie mi czy skrzynia 4 biegowa z ursusa 1014 wytrzyma silnik od 1614? Bo mam tu chłopa co chce do swojej zarżniętej 1014 szóstke silnik wstawić i nie wiem czy to jest dobry pomysł.... czy ta czwórka skrzynia wytrzyma te 50 km więcej?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v