Zaloguj się, aby obserwować  
pawel

stuki w górnej części silnika zetor 10145

Polecane posty

pawel    4

Mam taki problem: po remoncie silnika w zetorze 10145 okazalo sie ze po odpaleniu

slychac glosne stuki w gornej czesci silnika, wymieniony zostal zestaw naprawczy 

na 1 cylindrze oraz glowica jest po wymianie 

zaworow wydechowych, splanowana, dotarte zostaly gniazda zaworow, wymienione koncowki wtryskiwaczy, nowe turbo, luzy zaworowe 

ustawione zostaly na 0,3mm, zaplon ustawiony na znaki.

Nigdy przy remoncie silnika nie 

spotkalem sie z takim problemem.Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

Dodam  ze wymienialem tlok poniewaz zostal nadpalony z winy przeciekania  turbiny

i spalania oleju na 1 cylindrze.Teraz wszystko jest poskladane prawidlowo, tak jak wczesniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Mierzyłeś odległość płaszczyzny tłoka w GMP od płaszczyzny kadłuba przy dobieraniu uszczelki głowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Mierzyłeś odległość płaszczyzny tłoka w GMP od płaszczyzny kadłuba przy dobieraniu uszczelki głowicy?

Chyba nie chcesz powiedzieć że tłok wystaje ponad blok ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

ja tam miałem w C-360 B) ale stukał tylko jak się silnik rozgżał, na tłoku były odbite gniazda zaworów, traktor jeździł tak ponad 10 lat B)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    4

wątpię aby uderzał tłok o głowicę bo te stuki ujawniają sie dopiero po uruchomieniu silnika a jak obracamy wałem bez gazu to wszystko jest ok ,może to wina końcówek wtryskiwaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjKrak    0
wątpię aby uderzał tłok o głowicę bo te stuki ujawniają sie dopiero po uruchomieniu silnika a jak obracamy wałem bez gazu to wszystko jest ok ,może to wina końcówek wtryskiwaczy

 

Przy obracaniu wałem nie bedzie słychać uderzeń tłoka w głowice, słychać dopiero po odpaleniu, a ze wzrostem obrotów stukanie powinno sie nasilać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    4

Zdjąłem głowicę i rzeczywiście tłok uderza delikatnie w głowicę. Nawet patrząc z boku w GMP pierwszego i czwartego cylindra tłok pierwszego cylindra jest minimalnie wyżej. Czy może to być wina tłoka, jeżeli nie to jak poradzić sobie z taką usterką, czy są w sprzedaży uszczelki pod głowicę o różnych grubościach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Ja bym zmieniał na 4 komplety identyczne, a uszczelki są 1,2 i 1,5 mm o ile dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    4

i po problemie tłok był wadliwy(jakiś prywaciarski wyróB),był dłuższy o 0.8mm.Po wymianie na nowy(Mahle) wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj