Polecane posty

lukbold    1054

Pompę kto zmieniał? oringi nowe? na smoku (miedzy pokrywa pompy a tylnym mostem) uszczelka dobra? Jeśli pompa jest cała zanurzona w oleju to może i to nieistotne ale jak jest naprawdę hmm

A i na jakiej podstawie twierdzisz, że filtry są dobre? Spuść olej i odkręć dekiel przystawki przedniego napędu (zresztą chciałeś pierścionki wymieniać). Na tym deklu zbiera się cały syf ze skrzyni

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
13 minut temu, lukbold napisał:

Pompę kto zmieniał? oringi nowe? na smoku (miedzy pokrywa pompy a tylnym mostem) uszczelka dobra? Jeśli pompa jest cała zanurzona w oleju to może i to nieistotne ale jak jest naprawdę hmm

Serwis, ja tego nie robiłem także nic nie jestem w stanie na ten temat powiedzieć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Spodni dekiel zdjął? Ile tam szlamu? Odnośnie orbitrola... Wg mnie, żeby miał wpływ na resztę hydrauliki to chyba by musiał być zatkany, bo przecież gdzieś ten olej z pompy (o ile tłoczy) musi lecieć a przecież nie wylatuje na zewnątrz.... Odkręcić węża wyjściowego z orbitrola i sprawdzić w miarę możliwości wydatek... Chyba z 15 litrów ma ta sekcja pompy... A może powietrze pójdzie hmmm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Witam. 

Dalej walczę z moim MF i problemami, które opisywałem wcześniej. 

Przypomnę, ciągnik nie jeździ po rozgrzaniu oleju. Serwis autoryzowany Roldam nie poradził sobie z awarią. Ciągnik trafił do innego mechanika, który stwierdził serię problemów z instalacja elektryczna, ci wpływało na brak hamulca w walku, brak trybu Eco, problemy z przednim napedem itd. Po usunięciu tych problemów wziął się za hydraulike. Zrobił pomiary na zimnym i wszystko było w porządku. Po czym rozgrzal ciągnik przez dłuższą chwilę, w taki sposób że przestał jeździć. 

Dokonał pomiarów i stwierdził brak ciśnienia. Przy maksymalnym skręcie ciśnienie znacznie spadało. Przy ciśnieniu na zlaczach nie działał podnośnik. Po podłączeniu przepływomierza stwierdził zbyt mały wydatek pompy na rozgrzanym oleju.

 

Roldam cały czas szukal nieszczelności w skrzyni. Obecny mechanik natomiast twierdzi, że jego zdaniem to pompa jest walnieta. Wymieniana była 2 sezony temu, ale był to jakiś zamiennik. Twierdzi, że może przy wymianie, nie zalali pompy olejem, bądź może była już wadliwa. 

 

Sugeruje zakup nowej pompy, oryginału gdyż stwierdził że nie pracuje na zamiennikach. Mówił że oryginał coś w okolice 3000. Jutro ma zadzwonić z dokładnym kosztorysem. 

 

Sugeruje też wymianę oleju na fuchsa, bo nie wiadomo jaki roldam wlał  olej ale według niego jest zbyt rzadki. 

Ja sam zmieniłem na agro utto 10w30, roldam na pierwszej fakturze też taki wlal, ale jak przyszedł z reklamacji to olej był inny wlany ale nie był napisany na fakturze. 

Czekam na wasze opinie w tym zakresie, bo nie wiem co robić dalej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Może po prostu upierałeś się, że pompa była wymieniana i... to musi być sprawna.

Trzeba by jeszcze raz przeanalizować cały ten temat. Mechanikom patrzeć na ręce i samemu mieć pojęcie o całej budowie i zasadzie działania, żeby z nimi konsultować ale czy to o to chodzi?? Wtedy to już lepiej samemu robić i niestety wybierać w miarę prosty sprzęt

Może to marne pocieszenie ale ja ponad rok męczyłem się z partaczami, którzy remontowali mi silnik małego perkinsa... technika lat 60 i uwierz... mam odruch wymiotny na słowo mechanik, bo nawet ten niby wszechwiedzący, co zjadł zęby na tych rupieciach poradzi sp***dolić a najgorsze, że samemu mając jakieś tam pojęcie wskazujesz co jest do poprawy a te gamonie teorie spiskowe wymyślają... tyle że remont 3P to śmieszne pieniądze ale ile użerania się z baranami... w końcu sam zrobiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
48 minut temu, lukbold napisał:

Może po prostu upierałeś się, że pompa była wymieniana i... to musi być sprawna.

Trzeba by jeszcze raz przeanalizować cały ten temat. Mechanikom patrzeć na ręce i samemu mieć pojęcie o całej budowie i zasadzie działania, żeby z nimi konsultować ale czy to o to chodzi?? Wtedy to już lepiej samemu robić i niestety wybierać w miarę prosty sprzęt

Może to marne pocieszenie ale ja ponad rok męczyłem się z partaczami, którzy remontowali mi silnik małego perkinsa... technika lat 60 i uwierz... mam odruch wymiotny na słowo mechanik, bo nawet ten niby wszechwiedzący, co zjadł zęby na tych rupieciach poradzi sp***dolić a najgorsze, że samemu mając jakieś tam pojęcie wskazujesz co jest do poprawy a te gamonie teorie spiskowe wymyślają... tyle że remont 3P to śmieszne pieniądze ale ile użerania się z baranami... w końcu sam zrobiłem

No wiem, jestem teraz pod ścianą, bo wpakowalem kupę kasy, za którą miałbym teoretycznie dużo lepszy ciągnik. Patowa sytuacja, bo nie stać mnie na to żeby ten ciągnik nie działał, a na remont też mnie już coraz to mniej stać. 

Pozostaje wymienić pompę i liczyć że tym razem to trafna diagnoza. 

Może wymiana pompy zmylila diagnozę, no ale w końcu to nie ja biorę takie pieniądze za diagnostykę. 

 

Olej będzie wymieniany już 4 raz,  bo każdy serwis wymienia na swój. 5k wpakowalem w sam olej i dalej problem sygnalizacji zapchanych filtrów itd. 

Zobaczę jaka będzie wycena, oby to była ta pompa... 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A te filtry są zapchane czy czujnik swiruje? Bo chyba kiedyś pytałem czy jest syf pod smokiem pompy... Pompę sam wymienisz w 2h. Żadnej filozofii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
13 minut temu, lukbold napisał:

A te filtry są zapchane czy czujnik swiruje? Bo chyba kiedyś pytałem czy jest syf pod smokiem pompy... Pompę sam wymienisz w 2h. Żadnej filozofii

Już były 3 razy wymieniane i nikt nie wspominał o jakimś syfie. Pytanie też jak to było zrobione, bo podobno nie wystarczy wymienić sam wkład tylko trzeba jeszcze zdjąć pokrywę i to wyczyścić. Tak gdzieś czytałem.  Filtry zapalaja się jak się rozgrzeje i do tej pory z tym to wiązałem.  Teraz sam nie wiem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

My tego tu nie wyjaśnimy... A skąd kolejnego mechanika wytrzasnąłeś? Ja bym absolutnie nikomu nie ufał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo142    1

Witam,

Mam problem z MF 3645 z 95r a mianowicie sprzęgło nie wysprzęgla do końca oraz szarpie przez co jest problem ze zmianą biegów (Jak próbuję zmienić na rewersie to zgrzyta a w czasie jazdy ciężko wchodzą). Elementy takie jak tarczki, akumulator i pompka sprzęgła pod szybą są założone nowe. Olej hydrauliczny wraz z pompą też są nowe. Ciśnienia pomierzone przez serwis również wg nich ok a jednak nadal jest problem ze zmianą niezależnie od temperatury oleju. Rozdzielacz pod kabiną od sprzęgła na klucz 32 wyczyszczonym, rozdzielacz pod maską też i nie wiem gdzie szukać dalej i co może być przyczyną.

Nie ma znaczenia też załączony napęd czy skręcanie kołami podczas tego. Po prostu ewidentnie trzyma bo nawet jak się jedzie pod sporą górę i naciśnie pedał sprzęgła to ciągnik się nie stoczy a powinien)

Problemy te zaczęły po tym jak zostało przez serwis wymienione sprzęgło.

Wcześniej było tylko szarpanie,ale reszta jazdy była przyjemnością.

 

Dodatkowo czasem występuje pewna anomalia. Po dojechaniu do końca pola, podniesieniu maszyny, zawróceniu ,opuszczeniu maszyny to ciągnik mimo tego, że normalnie jechał to jak maszyna zejdzie na dół się sam zatrzymuje. Biegi wrzucone, sprzęgło puszczone a on stoi. Żeby ruszyć trzeba podnieść maszynę i znów próbować. Nie znalazłem zależności jak wywołać to notorycznie...

Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

A mierzyles ciśnienie kiedy staje po tym nawrocie? 

 

Co za serwis Ci to robił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo142    1

Niestety nie mam takiego manometru i nie chce nikomu robic antyreklamy. Bardziej mnie martwi brak wysprzeglania i co moze byc tego przyczyną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Sam byłem w takiej sytuacji i niekompetencja kosztowała mnie ponad 30k więc dobrze było by przestrzec innych użytkowników tego forum

 

Z własnego doświadczenia wiem, że bez porządnej diagnostyki, pomiarów itd można sobie tylko teoretyzowac i nie ma mowy o naprawie. 

 

Napisz mi wiadomość prywatną to wyśle Ci nr do mechanika, który mój ciągnik naprawił, może Ci coś podpowie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RadosawSoja    2

Witam panowie.

Mam problem z MF 6190, a mianowicie wysprzeglik nie do końca wysprzegla. Wygląda to w następujący sposób, gdy usiłuję pchnąć rewers ( mechaniczny) i mam włączony bieg ciągnik delikatnie jedzie lecz po chwili staje, sprzęgło nie szarpie i nie dochodzi do zapowietrzenia pompki sprzęgła. Wymieniona została ów pompka na nową, założony nowy hydroakumulator, wymienione filtry wszystkie, wysprzeglik odpowietrzony, wymienione oringi na trzech rurkach doprowadzających olej do wysprzeglika. Wszystkie funkcje ciągnika takie jak wom, przedni napęd, blokada mostów,ehr, podnośnik itp.. działają prawidłowo. Jedynie co mnie zaniepokoiło to ten zawór 17 bar pod maską, jest tam strasznie małe ciśnienie prawie olej nie leci 🤔 gdzie szukać winy dalej ? Brak nerwów już do tego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Myślę że jedyne wyjście to szukać kompetentnego mechanika, tylko nie w poważnych serwisach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom446    13

Massey Ferguson 6190 szarpie całym ciągnikiem wrzucając biegi (wszystkie 1 2 3 4 )na postoju  trzymajac caly czas sprzeglo nawet jak jest na luzie i przełącze rewers  delikatnie podjeżdża (najlepiej to widać na żółwiu ) ciśnienia na koszu spada do 0  ciśnienia smarowania 2 bary na wcisnietym i ok 0,5 ma puszczonym sprzegle tarczki proste nie pogięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tam przypadkiem nie jest problem od wałka wom.Nie jest za ciasno lub nie przytarł się w wałku od skrzyni.Mowa tu o  wałku który wchodzi w kosz od wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pawel277 napisał:

Wałek jest luźny 

Tylko teraz  o ktory ciagnik biega .Bo ostatni post był przez kogoś innego napisany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matiopex
      Mam takie pytanie przez 4 miesiące w MF 3060 musiałem wymienić 3 orbitrole czy ktoś wie jaka może być przyczyna psucia się takowej części ?
      tez sobie tak myślałem żeby np założyć orbitrol od MF 3070 bo na internatach psze ze jest mocniejszy? 
      Jesli poszło by tak zrobić i jak by pasował to czy nic by się nie stało jeśli bym założył mocniejszy orbitrol ? 
       
       
      DZIEKI BARDZO ZA ODPOWIEDZI ;) 
    • Przez ferguson3075
      Od ostatniego czasu mam problem z wspomaganiem kierownicy , chodzi cięzko na wolnych obrotach , zauważyłem tez ze na półbiegu na zajacu ciągnik tak jakby cos blokuje gdy jest na luzie , po przełączeniu na zółwia na luzie problem ustępuje , gdy jest rozgrzany i jest na zajacu sam zmienia na zółwia , pompe wymieniono w 2016 roku na nową, wymieniony filtr hydrauliki i wyczysciłem filtr niskiego ciśnienia od wspomagania,od czasu do czasu zaświeca sie kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach
    • Przez Manys
      Witam, mam do wymiany tarczki sprzegla przedniego napędu bo mi przód nie ciągnie, 
      Pytanie czy dam radę to sam ogarnąć czy jest tam coś skomplikowanego, jak to najlepiej ugryźć
      MF 3070
    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj