Skocz do zawartości

Jak przerobić instalację 12v na 12/24v?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanie jak przerobić insstalację w MTZ-cie z 12voltowej na 24volt-rozruch. I co mi do tego będzie potrzebne? Wiadomo 2 aku x 12v ale jeszcze jakis transformator. Prosze o szybką pomoc.

Opublikowano (edytowane)

przetwornica 24 v / 12 v poszukaj na allegro i jeszcze odpowiedni przekaźnik

 

 

Kolego jak jeszcze raz będziesz wypisywał takie bzdury, to dostaniesz bana.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

można i tez przez przetwornice jeżeli do rozruchu bd miał 24v to by musiał cała instalacje przerobić a tak do rozruchu da 24v a na resztę instalacji przetwornica żeby nie spaliła się może i się mylę

Gość Profil usunięty
Opublikowano

24 jest tylko do rozruchu, potem zmienia się połączenie z szeregowego na równoległe i jest 12 V. Przetwornice nie są potrzebne.

Opublikowano

No właśnie. Po to są dwa aku. 12V żeby zmieniając sposób ich podłczenia zmieniać napięcie . A to własnie robi przełącznik 12/24. Trzeba go załozyć i kabelki do tyłu trzy pociągnąć. Na pewno stacyjka, rozrusznik i chyba alternator i po sprawie.

Opublikowano

Potrzebujesz rozrusznika 24V, dwa akumulatory 12V, przełącznik 12/24V np. taki http://allegro.pl/przelacznik-napiecia-12-24-v-c-385-bizon-i2042462148.html na jego przykładzie podam sposób podłączenia i trochę porządnego przewodu (o przekroju nie mniejszym jak główny od alternatora).

Przełącznik montujesz pomiędzy dwoma akumulatorami.

Połączenia:

31-klema ujemna akumulatora prawego lub do wyłącznika masy od strony akumulatora

30-klema dodatnia akumulatora prawego (gruby przewód)

30a-klema dodatnia akumulatora lewego

31a-klema ujemna akumulatora lewego (gruby przewód)

Wzdłuż grubego przewodu łączącego akumulator z rozrusznikiem ciągniesz 3 dodatkowe przewody. Od rozrusznika odłączasz przewód podający prąd ze stacyjki na elektromagnes w momencie rozruchu, łączysz go jednym z trzech dodatkowych przewodów z wyprowadzeniem 50a przełącznika 12/24V.

Wolne wyprowadzenie po odłączeniu w/w przewodu od rozrusznika łączysz kolejnym z trzech dodatkowych przewodów z wyprowadzeniem 50 przełącznika 12/24V. Od rozrusznika odłączasz też przewody połączone z głównym przewodem, łączącym rozrusznik z akumulatorem. Następnie te przewody łączysz z trzecim dodatkowym przewodem (bardzo ważne idealne połączenie) a jego drugi koniec z wyprowadzeniem 51 przełącznika 12/24V i gotowe. Pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu dodatkowych przewodów przed uszkodzeniem ich izolacji.

 

Bzdurą jest twierdzenie że przy zastosowaniu przełącznika 12/24V i zamianie akumulatorów na akumulatory o większej pojemności trzeba zmieniać ustawienie regulatora napięcia. Ta śrubka na regulatorze służy do podwyższenia napięcia ładowania w okresie zimowym.

 

Coś takiego jak przetwornica 12/24V oczywiście istnieje. Prawdopodobnie jest stosowana w importowanych ciągnikach Belarus. Nie miałem jeszcze do czynienia z ich instalacją, to szczegółów nie znam ale wspomnianą przetwornicę widziałem i sądząc po rozmiarze radiatora, jej zastosowanie wymaga alternatora większej mocy.

Opublikowano

ok właśnie o to mi chodziło i o taki dokładny opis jak zrobił kolega roltech ;) Dzięki panowie. a chce wiedzieć czy to dużo przeróbek bo troche mnie denerwuje to odpalanie ruska przy temp ok 0 ;/

Opublikowano

Przeróbki tak jak opisałem, a najlepszym sposobem na odpalanie ciągników w niskich temperaturach jest grzałka płynu. Nie wiem czy o tym słyszałeś ale w niskich temperaturach nawet w pełni naładowany akumulator nie jest w stanie oddać swojej mocy znamionowej.

Opublikowano

Nie przesadzaj z tym rozruchem na 24V,to nie jest jakieś cudo czy super środek na ciężkie uruchamianie silnika, zmień tylko rozrusznik na szybko obrotowy i + grzałka w bloku niem marozu aby rusek nie zajarał.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

24V dają 4 x większą moc rozrusznika, a to ma znaczenie. Co innego naciągane teorie o rozrusznikach z przekładnią(podobno mniej prądu pobierają, ale nikt nie wie dlaczego).

Opublikowano (edytowane)

Rozrusznik z przekładnią ma większe obroty i przekładnie zwiększającom moment dla tego sam silnik nie mysi być taki mocny. Proste.

Według tego co znalazłem oba rozruszniki mają 3kW.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Seweryn 20 a Ty cztaj dokładnie kolega Mariusz x napisał że to zwykłu rozrusznik o napięciu 24v jest taki mocny.X4

Co do rozrusznika szybkoobrotowego to mam taki i naprawdę jest duża rużnica w szybkości uruchomienia silnika.

Opublikowano (edytowane)

Dobrze przeczytałem. Stwierdził że rozrusznik z przekładnią niby mniej zużywa prądu ale nikt nie wie dla czego. Jeśli w rozruszniku z przekładnia jest słabszy silnik ale ma wieksze obroty kktóre są zmniejszane przekładnią na zębatke to musi mniej pobierać energi. Zgadza się? Kojarz fakty. A czy jest różnica przy tradycyjnym rozruszniku 12 a 24v nie wiem i nie napisałem o tym. Nie mam możliwości porównac.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dobrze przeczytałem. Stwierdził że rozrusznik z przekładnią niby mniej zużywa prądu ale nikt nie wie dla czego. Jeśli w rozruszniku z przekładnia jest słabszy silnik ale ma wieksze obroty kktóre są zmniejszane przekładnią na zębatke to musi mniej pobierać energi. Zgadza się? Kojarz fakty. A czy jest różnica przy tradycyjnym rozruszniku 12 a 24v nie wiem i nie napisałem o tym. Nie mam możliwości porównac.

Mylisz się i nawet nie wiesz jak bardzo.Silnik w rozruszniku z przekładnią nie jest słabszy, ma taką samą moc jak zwykły.

 

Na 24V moc wzrośnie 4 krotne. Moc P=U2​/2. Problemem jest tylko nagrzewanie rozrusznika.

Opublikowano (edytowane)

Gdyby sam silnik elektryczny w rozruszniku z przekładnią miał taka sama moc jak tradycyjny to na zębatce był by już przynajmniej dwa razy mocniejszy z racji przełożenia. A nie jest. Moc rozrusznika będzie podana nie samego silnika ale na zębatce. Więc odliczając przekładnie moc samego silnika elektrycznego będzie mniejsza. To całość, komplet. Nie wiem jak z tym grzaniem by to było bo u siebie mam magnetona który na naklejce ma napisane 12V a pracuje na 24. na razie nic mu nie dolega. Ciężka sprawa z tymi ruskami.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v