Skocz do zawartości
S-Piotr

Jak podłączyć prostownik 12V w instalacji 24V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
S-Piotr    48

Tak jak w temacie,jak a raczej gdzie podłączyć prostownik 12v w MTZ 820 z rozruchem 24V,aby nie rozłączać akumulatorów i zostały naładowane oba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

w tych traktorach nie ma takiej mozliwosci w serwisie mi powiedzieli ze trzeba wyciagac kazdy akumulator osobno i ladowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli instalacja jest 12V a rozruch 24V to prostownik podłączasz plusem do wyjścia z alternatora a minus gdzie wygodnie na masę. ( chciałbym porozmawiać z tym serwisantem żeby mi wytłumaczył w jaki sposób ładuje alternator te akumulatory czy też je wyciąga i osobno ładuje) ;):D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    449

Ludzka głupota nie zna granic (mam na myśli serwisanta), bo serwisanci myślą że rolnik nie ma pojęcia o niczym i takie głupoty mu wciskają. . Tak jak pisali poprzednicy odnośnie podłączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 I prawdą jest , że jak sam nie zrobisz to Ci nikt nie zrobi a w serwisie to  tlyko żeby im zapłacić to Ci naładują ..... UMIESZ LICZYĆ LICZ NA SIEBIE BO TWOJE SZCZĘŚCIE INNYCH JE... i wychodzi na to że to przysłowie to prawda  ;)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

o następny serwisant co pojęcia nie ma - ale co się dziwić w serwisach pracują absolwenci zawodówek, którzy mieli znajomości u jakiegoś dilera i nie ważne czy po za skończoną szkołą mają pojęcie do tego co robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Kolego w niektórych przypadkach nie liczy się szkoła tylko czy robi się to co się lubi czy to że się musi.

 

Są takie zawody do których nie jest potrzebne duże wykształcenie tylko dobry tok rozumowania.

 

Tak dla porównania : Ja w technikum miałem w 3 klasie 1 dzień praktyk i w 5 klasie 1 miesiąc i nic poza tym, zaś w zawodówce mieli po 2 czy 3 dni w klasach 1-2 i chyba 4 w 3 i jeżeli był ktoś kto się chciał nauczyć to się nauczył praktyki w zawodówce a w technikum teoretycznie dużo rzeczy wiedzieliśmy ale nawet tego nikt na oczy nie widział.

 

I nie ceń kolego tak nisko ludzi po zawodówce (mam wyższe żeby nie było że mnie uraziłeś i się tak unoszę).

 

Wykształcenie to nie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

panoiwie macie racje o tym nie pomyslalem ale ten traktor mam 2 miesiace i nie mysle o ladowaniu akumulatorow . az wstyd sie przyznac ze jestem takrze elektrykiem

a najbardziej w serwisie wkorwilo mnie to ze jak spalila mi sie tarcza chamulcowa to dopiero mi powiedzieli ze w fabryce zle sa ustawiane i tarcza do wymiany we wtorek i nie chca uznac gwarancji . a sami sie przyznaja ze to nie moja wina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

a możesz podać namiary na ten serwis? zakładam że oni sprzedali Ci ciągnik skoro u nich go serwisujesz w ramach gwarancji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

to jhest agro masz w nysie tak jest firma ok co do czesci ale ta tarcza hamulcowa za ktora musze zaplacic to mnie wkurzylo mialem kupic drugi traktor mniejszej mocy jako pomocniczy ale wezme chyba zetora proxima

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak jak w temacie,jak a raczej gdzie podłączyć prostownik 12v w MTZ 820 z rozruchem 24V,aby nie rozłączać akumulatorów i zostały naładowane oba.

Zrób sobie wyjście z prostownika zakończone wtyczka pasującą do gniazda zapalniczki lub zasilania świateł przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Do gniazda świateł przyczepy? Jest tam masa (-) ale plus pojawia się dopiero przy włączonych światłach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

A zapytam z ciekawości, jakim prądem ładujecie te akumulatory przy podłączeniu w ten sposób (do alternatora i masy)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Prawidłowy prąd ładowania to 10% pojemności akumulatora. Jest to napisane w karcie gwarancyjnej. Poza tym zawsze możesz podłączyć miernik i sprawdzić napięcie. W granicach 14,5 v akumulator 12 voltowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do gniazda świateł przyczepy? Jest tam masa (-) ale plus pojawia się dopiero przy włączonych światłach?

Gniazdo przyczepy posiada wolny pin do światła przeciwmgielnego.Załączenie tam stałego + w wygodny sposób umożliwia wykorzystanie tego gniazda do różnych celów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Jeśli tylko rozruch jest na 24V a reszta instalacji na 12V, to nie musisz nic kombinować tylko 'plus' podłączasz do rozrusznika a 'minus' na masę. Na rozrusznik płynie prąd 24V jedynie podczas rozruchu a normalnie tam jest 12V- przynajmniej ja tak mam w ursusie z instalacją 12/24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Rusek to dziwna maszyna i na rozruszniku ma cały czas 24V.Ale podpięcie się z + do alternatora rozwiązuje problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

Sadek wczytaj się uważnie w moją wypowiedź to zauważysz że nie mam nic do wszystkich ludzi po zawodówce, tylko do tych którzy dostają pracę po znajomości a pojęcia o niej nie mają

 

szacun za czujność :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Prawidłowy prąd ładowania to 10% pojemności akumulatora. Jest to napisane w karcie gwarancyjnej. Poza tym zawsze możesz podłączyć miernik i sprawdzić napięcie. W granicach 14,5 v akumulator 12 voltowy.

 

Akumulatory mają pojemność po 155Ah, przy ładowaniu są połączone równolegle (tak?) więc pojemność wtedy wynosi 310Ah. Czyli powinienem je ładować prądem 31A? Poza tym ładowanie akumulatorów połączonych równolegle jest dość niebezpieczne, ponieważ jeśli jeden z nich będzie w gorszej "kondycji" wtedy różnie będą odkładać się na nich prądy ładowania, ten sprawny będzie się przeładowywał, a ten mniej sprawny może wcale się nie ładować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Zgadza się moim zdaniem prąd 31 A jest dużym prądem ładowania , ale niby takie są zalecenia. Odnośnie różnej kondycji akumulatorów zgodzę się ale zazwyczaj akumulatory wymienia się parami.

 

Ja zazwyczaj używam prądu ładowania ok. 7A (mam możliwość większym) na całą noc i nie ma problemu z uruchomieniem, jest to zazwyczaj ładowanie akumulatorów które przez dłuższy okres stoją np z kombajnu przeładowywane są takim prądem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Akumulatory mają pojemność po 155Ah, przy ładowaniu są połączone równolegle (tak?) więc pojemność wtedy wynosi 310Ah. Czyli powinienem je ładować prądem 31A? Poza tym ładowanie akumulatorów połączonych równolegle jest dość niebezpieczne, ponieważ jeśli jeden z nich będzie w gorszej "kondycji" wtedy różnie będą odkładać się na nich prądy ładowania, ten sprawny będzie się przeładowywał, a ten mniej sprawny może wcale się nie ładować.

Jeśli ciągnik ma instalację 12V,a rozruchowa na 24V,to przeważnie montowane są 2 akumulatory 12V o poj nie przekraczającej 90-100AH.Gdy cała instalacja ma 24V wtedy jest sen stosować 2 akumulatory 12V o poj. 160Ah.Czyżby w MTZ były tak duże akumulatory?Pronar stosuje 2 po 88Ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Dzisiaj w moim rusku ujawniła się okropna rzecz,skubaniec nie chciał rano zajarać,gdy podłączyłem prostownik (nie do przewodu na alternatorze tylko do cienkiego przewodu na włącznika masy)i podładowaniu bateryjek,z bólem zapalił,ale cały czas paliła się kontrolka ładowania,mimo wskazań woltomierza 14V,podjechałem do elektryka,aby zobaczył o co chodzi.

A oto diagnoza :padnięty pierwszy akumulator ,od strony włącznika masy,

ruskie mechaniory wymyśliły najprostszy układ instalacji z rozruchem 24V czyli 24V idzie cały czas na rozrusznik ,a instalacja 12V bierze napięcie tylko z pierwszej baterii,co w sumie doprowadziło do jej padnięcia,i mimo dwóch aku. to tylko jeden odpowiada za 12V.

Morał taki że należy co jakiś czas zamieniać kolejność aku. aby przedłużyć ich pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×