atomik

ciągnik napędzany energią elektryczną

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
atomik    148

witam

 

przeszukałem forum i nie znalazłem takiego tematu. ostatnio napotkałem artykuł o ciągniku nagordzonym na agritechnice zailaneym prądem, produkuje go firma RIGITRAC. czy ktoś spotkał się z podobnym rozwiązaniem lun z tym modelem. Ceny paliw dają w kość a zapowiada się tylko gorzej. link z portalu farmer

 

Zapraszam do dysuksji !


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Gdzieś czytałem że zasięg samochodu elektrycznego to około 100km , ciekawe jaki jest czas pracy takiego ciągnika :)


Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli uda się zmieścić na ciągniku akumulatory o pojemności ok 1000 kWh, to spalinowe będą stały w krzakach ;). I nie chodzi tylko o koszty eksploatacji, ale o sterowanie i charakterystykę. Z silnikami bezszczotkowymi można robić praktycznie wszystko ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

taki ciagnik jak c330 to śmiało możnaby gdzieś wpakować akumulatory wkońcu ciągniki mają kadłub silnika z żeliwa wraz z głowicami więc tą wagę można zastąpić aku. Jeżeli pojazd przejedzie 100km na baterii to porównywalny ciągnik będzie robić w polu godzinę? a do tego radio klima a ogrzewanie zapomnijmy chyba że jak się skrzynia zagrzeje to będzie ciepło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

Widziałem taki ciągnik ale działał on na innej zasadzie. Był normalnie silnik spalinowy a zamiast skrzyni biegów była prądnica która zasilała silniki elektryczne umieszczone przy kołach. Podobno dawało to oszczędność 20% paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

myślę że nie da się przeliczyć w ten sposób czasu pracy, poprostu zapotrzebowanie na moc na koła i pojemność akumulatorów itd. Cały pomysł jak i użytkownanie jest dle mnie zagadką, swoją drogą im większy ciagnik tym większe zapotrzebowanie. Ciekaw jestem jak te ciągniki będą funkcjonować w przyszłości np za 50 lat, teraz jest to abstrakcja jednak 50 lat temu uprawa bezorkowa wygladała podobnie a dziś podstawa wielkoobszarowych gospodarstw


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Samochody elektryczne mają akumulatory o pojemności 20-50 kWh. Ciągnik 100 KM potrzebuje ok 80 kWh / godzinę pracy z pełnym obciążeniem. Przez najbliższe 10-20 lat nie ma szans na takie akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

ale opcja hybrydy zawsze pozostaje do rozwiązania w najbliższym 10-cioleciu


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hybryda ma sens jedynie w ruchu miejskim, a nie w ciągniku, gdzie cały czas silnik jest obciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Mam pomysł na silnik który będzie w sobie zawierał źródło energii i będzie go można montować w miejsce dotychczasowych siników spalinowych. Potrzeba mi na to jeszcze co najmniej 10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

na pracę dyplomową robisz :P ?


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

ten generator wodoru ciekawy wynalazek żeby to naprawdę działało to oszczędność by była nawet do przyjęcia na ciągniki elektryczne to przyjdzie mam jeszcze poczekać gdzieś czytałem że new holland coś z napędem wodorowym coś kombinowali był tam zbiornik na wodór i silnikami elektrycznymi napędzane były koła skrzynia biegów i wom ale taki generator do c330 360 i t25 można by spróbować to założyć to stare konstrukcje przepalą wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer94    0

bodajrze coś było? woda zostaje rozgrzana do posatci gazu i wtłaczana do komory spalania pod dość dużym ciśnieniem, dzięki temu wodór i tlen mogą się ze sobą rozszczepić, a jak wiadomo i wodór i tlen są pierwiastkami łatwo palnymi więc POWER = WATER???? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

ten ciągnik z pierwsego linku ma silnik spalinowy który napędza generator i silniki elektryczne które napędzają koła. być może to jest przyszłość, a nie jakieś tam vario czy powershifty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

technologia zasialnia wodoru dawno jest obmyślana i nie jeden na niej zasuwa problem w tym że koncerny paliwowe skutecznie blokują wdrożenie napędzania wodorem jednostek napedowych z wiadomych przyczyn


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wodór to nie jest paliwo. To nośnik energii, taki sam jak akumulator. Tu nie chodzi o koncerny, ale o małą gęstość gromadzonej energii, w stosunku np. do ON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    581

Dzisiaj czytałem w Art expresie i napędzie elektrycznym na przyczepy. Chodzi o to że w ciągniku na przednim TUZ zakłada się generator prądu napędzanym z WOM i kablami do tyłu na przyczepę. Na kołach są silniki i wspomagają jazdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez beni226
      Witam, nie wie czy w dobrym dziale ale mam problem z moim 7740, jak jest zatankowany do pełna to nie ma problemu jednak jak paliwo spadnie poniżej połowy to zaczyna sie zapowietrzać. W moim 7740 są 2 zbiorniki 1 z przodu oraz drugi za kołem z tyłu. Miał ktoś może taki problem. Szukam rozwiązania. Podejrzewam ręczną pompke do paliwa ale nie wiem czy ma to z tym zwiazek jaki kolwiek. 
    • Przez gelo707
      Czy zna ktoś nr RAL  malowania ciągników Fiat z okolic 1986r? Maska felgi, skrzynia, silnik.
    • Przez Cyganoxzzz
      Pacjent case mxu , gwizdanie na wysokich obrotach , jakieś porady ?
    • Przez Lenakejdhndks
      Witam, nie wiem co się dzieje podczas rolowania w Zetorze Forterra 120 wyskakuje mi błąd FNI16 520257 co to może oznaczać?
    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj